Σάββατο 10 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Πιέσεις στην ΥΠΑ για εγκαίνια μέσα στο Μάρτη

Σοβαρότατες ευθύνες αναλαμβάνει η κυβέρνηση, με την εμμονή της να εγκαινιάσει το αεροδρόμιο Σπάτων μέσα στο Μάρτη, παρά τις εκκρεμότητες που υπάρχουν και χωρίς να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες δοκιμές στα διάφορα συστήματα του νέου αεροδρομίου.

Παράλληλα, μείζον θέμα υπάρχει και με τους 800 εργαζόμενους του αεροδρομίου του Ελληνικού, το οποίο θα κλείσει, μόλις τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο Σπάτων. Με το μείζον αυτό θέμα, η κυβέρνηση δεν έχει ασχοληθεί, ενώ η διαμάχη των δύο συναρμόδιων υπουργών ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή περιορίζεται μόνο στην ημερομηνία των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου.

Οπως έγινε γνωστό, ο υπουργός Μεταφορών παρέλαβε χτες την τελική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και την ερχόμενη εβδομάδα θα έχει νέα συνάντηση με τον Κ. Λαλιώτη, προκειμένου να οριστικοποιήσουν την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα ανοίξει στις 28 Μάρτη. Το τι ακριβώς περιλαμβάνει η εισηγητική έκθεση της ΥΠΑ δεν έγινε επίσημα γνωστό, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής δέχτηκαν πιέσεις για να την υπογράψουν. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στην έκθεση αναφέρεται ότι τα προβλήματα στον τομέα της αεροναυτιλίας δεν είναι τέτοια, ώστε να προκαλέσουν αναβολή στην έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Ως χρόνος παραλαβής των συστημάτων αεροναυτιλίας, εκτιμάται η 20ή Φλεβάρη και από κει και πέρα θα χρειαστούν άλλες 30 μέρες, ώστε να συντονιστούν τα αεροναυτιλιακά βοηθήματα με το εθνικό δίκτυο ραντάρ «Παλλάς».

Πάντως, το βέβαιο είναι ότι στις 28 Μάρτη το αεροδρόμιο Σπάτων δε θα βρίσκεται σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Θα λειτουργήσει με το ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών και τα όποια προβλήματα προκύπτουν θα αντιμετωπίζονται σε συνθήκες λειτουργίας.

Σημειώνεται ότι η σκανδαλώδης σύμβαση, που υπέγραψε η κυβέρνηση με τη γερμανική κατασκευάστρια εταιρία «Χόχτιφ», προβλέπει την καταβολή υψηλών αποζημιώσεων στην εταιρία του αεροδρομίου, για κάθε μέρα καθυστέρησης στη λειτουργία του, μετά την 1η Μάρτη. Επίσης, υψηλές αποζημιώσεις προβλέπει, αν δεν επιτυγχάνονται συγκεκριμένοι στόχοι, όσον αφορά την επιβατική κίνηση και τις ωριαίες απο-προσγειώσεις αεροπλάνων. Δηλαδή, όπως και να 'χει, η εταιρία του νέου αεροδρομίου έχει εξασφαλισμένα τα υπερκέρδη της.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ξεκαθαρίστε την πολιτική σας για τα αεροδρόμια(2008-02-27 00:00:00.0)
Οι παρενέργειες της «απελευθέρωσης»(2005-08-21 00:00:00.0)
Ζητούν να μην κλείσει το Ελληνικό(2001-01-31 00:00:00.0)
Εκκρεμότητες στα συστήματα ασφαλείας(2001-01-20 00:00:00.0)
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στο Ελληνικό(2000-10-07 00:00:00.0)
Πτήσεις με πανάκριβα τέλη για τους επιβάτες(2000-06-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ