Τετάρτη 23 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ
Επαναλειτουργία τώρα των μεικτών Επιτροπών Ελέγχου στους χώρους δουλειάς

Να επαναλειτουργήσουν εδώ και τώρα οι μεικτές Επιτροπές Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων Υγιεινής και Ασφάλειας στα επισκευαζόμενα πλοία απαιτούν με χτεσινή τους ανακοίνωση τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, καταγγέλλοντας ότι εφοπλιστές και εργολάβοι, αξιοποιώντας την απόφαση της κυβέρνησης για την κατάργηση των επιτροπών, του μοναδικού μηχανισμού ελέγχου, έχουν μετατρέψει τους χώρους δουλειάς σε «ωρολογιακή βόμβα», στέλνοντας εργάτες στο «απόσπασμα» στο όνομα του κέρδους.

Οπως τονίζουν τα σωματεία, οι προειδοποιήσεις τους για τα αποτελέσματα που θα έχει η κατάργηση των μεικτών Επιτροπών Ελέγχου επιβεβαιώνονται με τα τρία εργατικά «ατυχήματα» που έγιναν μέσα σε μια βδομάδα στη Ζώνη, με σοβαρότερο αυτό στις 18 Νοέμβρη, στο καρνάγιο ΨΑΡΡΟΣ, όταν ο 41χρονος εργαζόμενος Γ. Καραγιάννης μετρώντας πάνω από 3 μέτρα ύψος, έπεσε με το κεφάλι από την πρύμνη του υπό κατασκευή πλοίου «ΚΥΒΕΛΗ», στον ντόκο, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να χαροπαλεύει στην εντατική του Θριάσιου νοσοκομείου. Ενώ στις 2 Ιούνη, όπως υπενθυμίζουν είχε λαμπαδιάσει εργαζόμενος στο επισκευαζόμενο δεξαμενόπλοιο «VEMAOIL XXV».

Σύμφωνα με τα σωματεία, το μέγεθος του «εγκλήματος» μπορεί να γίνει αντιληπτό αν προστεθεί ότι αυτή τη στιγμή στη Ζώνη δεν δουλεύουν πάνω από 250 εργαζόμενοι. «Οι εργοδότες από την πλευρά τους με όχημα την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ, αδιαφορώντας παντελώς για τη ζωή των εργαζομένων, προκειμένου να εξασφαλίσουν περισσότερα κέρδη, δεν τηρούν ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας. Με όπλο την παρατεταμένη ανεργία μετατρέπουν τους χώρους εργασίας σε σύγχρονα Κάτεργα».

Τα σωματεία της Ζώνης ξεκαθαρίζουν ότι παραμένοντας πιστά στη ρότα της ταξικής πάλης, καλούν τους εργαζόμενους σε ακόμα μεγαλύτερη συσπείρωση για το δυνάμωμα των αγώνων διεκδικώντας: επαναλειτουργία των δύο Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου και Στελέχωση του ΣΕΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ με Τεχνικούς Επιθεωρητές, Ναυπηγούς και Μηχανολόγους, ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία τους και το Σαββατοκύριακο αλλά και κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Οι Τεχνικοί Ασφαλείας να παρευρίσκονται στα επισκευαζόμενα πλοία όλες τις ώρες κατά τις οποίες εκτελούνται εργασίες, με αυξημένες αρμοδιότητες και με συγκεκριμένες ευθύνες. Να ορίζεται και δεύτερος τεχνικός ασφαλείας, όπου εκτελούνται εκτεταμένες εργασίες, με πάνω από 100 εργαζόμενους αλλά και μετά το ωράριο (βάρδια). Να δημιουργηθεί Μητρώο Τεχνικών Ασφαλείας και ο διορισμός τους να γίνεται με λίστα από το Λιμεναρχείο. Να στελεχωθούν οι Μικτές Επιτροπές Ελέγχου με Χημικούς Ναυτιλίας με αρμοδιότητα επανελέγχου gasfree.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ