Κυριακή 4 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΔΙΕΘΝΗ
Από ποιον για ποιον...

Ακούγοντας το πρωινό δελτίο ειδήσεων ραδιοφωνικού σταθμού προ δέκα περίπου ημερών φαντάστηκα να ζωντανεύουν βρικόλακες. Αναφερόμενος στην κοινοβουλευτική συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων είπε το εξής χαρακτηριστικό: «Ο πρόεδρος το Συνασπισμού κ. Νίκος Κωνσταντόπουλος επισήμανε το δημοκρατικό έλλειμμα που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ενωση επιβεβαιώνοντας τη φιλο-ευρωπαϊκή πολιτική του κόμματός του».

Ξαφνικά ανακάλυπτα ότι αυτό που θεωρούσα αποσαφηνισμένο μετά τη συζήτηση στη Βουλή το καλοκαίρι του 1992 για την επικύρωση της «Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ενωσης» (Μάαστριχτ) βρικολάκιαζε στα ράφια κάποιων πολιτικών παλαιοπωλείων. Για μία ακόμη φορά, το γνωστό αφροδίσιο νόσημα περί «φιλο-ευρωπαϊσμού» και «αντι-ευρωπαϊσμού» επιχειρούσε να προσβάλει την πρωινή πολιτική ατμόσφαιρα. Αφού ο αρχηγός του Συνασπισμού επιβεβαίωνε τον φιλο-ευρωπαϊσμό του κόμματός του, τότε εγώ πρέπει να θεωρούμε «αντι-ευρωπαϊστής». Ετσι, η κάθε αχαμνή πολιτική σκέψη μπορεί να νιώθει δικαιωμένη στην οικονομία της καλής μας ράφτρας, της Αγνής. Ομως, επειδή το ζήτημα της Ευρώπης είναι πολύ πιο σύνθετο απ' όσο φαντάζονται οι διάφοροι θιασώτες της αριστερής σοσιαλθολούρας, ας το αναγάγουμε στην «τελική του ανάλυση» έστω και επιγραμματικά.

Εμείς που θητεύσαμε από τα γεννοφάσκια μας στη διεθνική θεώρηση των πραγμάτων μάθαμε να εξετάζουμε τον οργανισμό της κοινωνίας στα επιμέρους συστατικά του στοιχεία. Αυτό είτε σε επίπεδο μιας χώρας, ενός έθνους, είτε σε επίπεδο πολλών εθνών, μιας ηπείρου, της Ευρώπης. Επομένως, απορρίπτουμε εξαρχής το τεχνητό δίλημμα «φιλο-Ευρώπη» - «αντι-Ευρώπη» ως καρπό ηλιθίων. Για εμάς ισχύει το υπέρτατο αντιφατικό αξίωμα «από ποιον και για ποιον».

Αυτό επιβεβαιώθηκε με τραγικό τρόπο από τους δυο παγκόσμιους ιμπεριαλιστικούς πολέμους του εικοστού αιώνα και την ανατροπή της Σοβιετικής Ενωσης στο τέλος του. Η ιστορική πορεία της Ευρώπης υπήρξε άκρως αντιφατική, ώστε να είναι αδύνατη κάθε εσωτερική της εξίσωση. Αυτή η αναγκαία εξίσωση βρίσκεται στο ιστορικό ζητούμενο «εν τοις πράγμασι» κι όχι στην υποκειμενική αυθαιρεσία. Η μόνη υπαρκτή εσωτερική ευρωπαϊκή εξίσωση, σήμερα, αντανακλάται στην εξίσου υπαρκτή Ευρωπαϊκή Ενωση του κεφαλαίου και του μιλιταρισμού. Μια ομάδα ισχυρών ιμπεριαλιστικών κρατών της Δυτικής Ευρώπης με μαϊντανό την Ελλάδα και πλούσια αποικιοκρατική παράδοση, αποφάσισε να οργανωθεί σε μια υπερεθνική δύναμη και να επιβληθεί στην υπόλοιπη ήπειρο με τη δύναμη των όπλων και του χρήματος.

Το οικονομικό της υπόβαθρο είναι οι ισχυρές πολυεθνικές εταιρίες της διεθνούς καπιταλιστικής ολιγαρχίας. Το κεφάλαιο παίρνει μορφές υπερεθνικής χρηματιστικής λειτουργίας πατώντας στις γνωστές ράγες της ιμπεριαλιστικής, δηλαδή επεκτατικής πολιτικής για την κατάκτηση αγορών και γεωγραφικών ζωνών μεγάλης στρατηγικής σημασίας. Ο μιλιταρισμός, δηλαδή η στρατοκρατική οργάνωση χρησιμοποιείται για να επιβάλλει την ιμπεριαλιστική πολιτική.

Αυτή τη μαύρη αλήθεια δείχνουν να την ξεχνούν όλοι οι πρώην «σοσιαλισταράδες» και τωρινοί σοσιαλπροδότες. Από κοντά κι η σοσιαλ-θολούρα της... εκσυγχρονισμένης και δε συμμαζεύεται Αριστεράς, εν είδει πεφωτισμένου μαϊντανού. Οταν όλοι αυτοί μιλούν γενικώς κι αδιακρίτως περί «φιλο-ευρωπαϊκή» κι «αντι-ευρωπαϊκή» πολιτική άνευ ορίων και συνόρων, όταν ονομάζουν «ευρωπαϊκό προσανατολισμό» τον προσανατολισμό της υπαρκτής Ευρωπαϊκής Ενωσης του κεφαλαίου και του μιλιταρισμού, όταν κάθε επικριτή και αρνητή αυτής της Ευρωπαϊκής Ενωσης τον ονομάζουν «αντι-ευρωπαϊστή», τότε ας μην τους κακοφαίνεται όταν τους αποκαλούν υπηρέτες του κεφαλαίου.

Ας μας πουν για ποια ευρωπαϊκή πορεία μιλάνε. Μήπως για την πορεία των δυο ιμπεριαλιστικών πολέμων, της πυρηνικής λέπρας και της γιουγκοσλαβικής σφαγής; Αυτή τους τη χαρίζουμε. Εμάς μας αρκεί η ευρωπαϊκή πορεία της Γαλλικής Επανάστασης με το γκρέμισμα της Βαστίλλης από τους «αβράκωτους», η Παρισινή Κομμούνα, η Οκτωβριανή Επανάσταση. Μας αρκεί η Ελληνική Επανάσταση του 1821 κόντρα στην «Ιερή Συμμαχία» κι η Εθνική Αντίσταση κόντρα στον χιτλερο-φασιστικό άξονα. Μας αρκεί το προδομένο από τους ίδιους τους εμπνευστές του όραμα της «Ευρώπης κοινό σπίτι των λαών της από τον Ατλαντικό έως τα Ουράλια». Οταν, λοιπόν, οι κάθε λογής όψιμοι «ευρωπαϊστές» τρόφιμοι των ευρω-ενωσιακών κοινοβίων ομιλούν για «ευρωπαϊκή προοπτική» ας ξεκαθαρίσουν ποια Ευρώπη θέλουν; Την Ευρώπη της υπαρκτής ΕΕ, δηλ. την Ευρώπη του πολέμου ή την Ευρώπη της Ελευθερίας, της Ειρήνης και του Σοσιαλισμού;


Αντώνης ΔΑΜΙΓΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ