Παρασκευή 16 Σεπτέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να ανατρέψουμε την άθλια κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Απο πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ
Απο πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ
Την άθλια κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, που έχει μετατρέψει σε μαρτύριο τις μετακινήσεις των εργαζομένων και έχει κάνει δυσβάστακτο το κόστος για την εργατική λαϊκή οικογένεια, καταγγέλλει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ. Υπογραμμίζοντας ότι ο νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση την περασμένη άνοιξη επιβάρυνε την ήδη άσχημη κατάσταση στα μέσα μεταφοράς, η ΚΟ Αττικής καλεί τους εργαζόμενους να οργανώσουν την πάλη τους και καταθέτει τους στόχους και τις διεκδικήσεις που πρέπει να έχει αυτός ο αγώνας.

Στην ανακοίνωσή της η ΚΟ Αττικής σημειώνει:

«Εργαζόμενοι-ες, νέοι-ες, συνταξιούχοι

Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε τη ραγδαία χειροτέρευση των συγκοινωνιών, με την κατάργηση γραμμών και τη μείωση δρομολογίων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο χρόνος για να πάμε στη δουλειά και να ξαναγυρίσουμε στο σπίτι μας αυξάνεται. Μετά τη μεγάλη αναμονή στις στάσεις και πρόσφατα και στις αποβάθρες των ΗΣΑΠ, η μετακίνηση γίνεται στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου. Το άγχος όλων όσοι κατοικούμε ή μετακινούμαστε στην τερατούπολη της Αθήνας έχει αυξηθεί. Το δικαίωμα της λαϊκής οικογένειας να μετακινηθεί, όχι μόνο κοστίζει πανάκριβα, αλλά έχει μετατραπεί και σε μαρτύριο.

Αυτή η κατάσταση δε δημιουργήθηκε από το πουθενά. Ο νόμος που ψήφισε την περασμένη άνοιξη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη συναίνεση ΝΔ-ΛΑ.Ο.Σ. και του κόμματος της Μπακογιάννη, επιβάρυνε μια ήδη άσχημη κατάσταση. Η συγχώνευση των γραμμών και η μείωση των δρομολογίων έγινε στο όνομα της μείωσης των δαπανών και στην προοπτική του κέρδους. Παράλληλα, με την πολιτική των μετατάξεων μειώνουν καθημερινά το εργατικό δυναμικό με συνέπεια ούτε το λειψό προγραμματισμένο συγκοινωνιακό έργο να μην μπορεί να υλοποιηθεί.

Από τις 12 Σεπτέμβρη μαζί με τα σχολεία ξεκίνησε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων. Ενα πρόγραμμα που δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ανάγκη μετακίνησης των επιβατών του λεκανοπεδίου. Λεωφορεία και τρόλεϊ λόγω έλλειψης προσωπικού δεν μπορούν να εκτελέσουν στην πράξη τα δρομολόγια που έχουν εκπονηθεί, μόνο στην ΕΘΕΛ υπολείπονται τουλάχιστον 500 βάρδιες για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Στον ΗΣΑΠ, μετά τις υποχρεωτικές μετατάξεις 170 εργαζομένων που οι περισσότεροι ήταν επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των επιβατών, υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Στο ΜΕΤΡΟ από καιρό έχουν απολυθεί 280 εργαζόμενοι.

Αυτή η πολιτική, στον τομέα των συγκοινωνιών σημαίνει για το λαό χειρότερη εξυπηρέτηση, συνεχείς αυξήσεις εισιτηρίων, επισφαλείς μετακινήσεις. Εχουμε κάθε λόγο να θέλουμε να την ανατρέψουμε. Η συγκοινωνία δεν μπορεί να μπαίνει στη λογική της κερδοφορίας, είναι κοινωνικό αγαθό και γι' αυτό πρέπει να επιδοτείται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΤΩΡΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΓΙΑ:
  • Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών που να αποτελεί λαϊκή περιουσία και να υπηρετεί τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου και δωρεάν μετακίνηση 5-8 το πρωί.
  • Δωρεάν μετακίνηση όλη την ημέρα για ανέργους, άτομα με ειδικές ανάγκες, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές.
  • Να σταματήσουν οι μετατάξεις, άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για να καλύπτουν τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου. Αμεση επαναπρόσληψη των 280 απολυμένων του ΜΕΤΡΟ.
  • Να καταργηθούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ Αττικής που έχουν διπλάσια και τριπλάσια τιμή στα εισιτήρια από την ΕΘΕΛ, π.χ. δρομολόγιο Αθήνα - Σαρωνίδα με την ΕΘΕΛ το εισιτήριο είναι 1,60, με το ΚΤΕΛ (ιδιοκτήτη) το εισιτήριο είναι 3,70. Αθήνα-Λαύριο 4,90 και Αθήνα - Μαραθώνα 3,70. Επομένως είναι ανάγκη να καταργηθούν και να καλύπτονται από τις δημόσιες συγκοινωνίες.
  • Ανάπτυξη των δρομολογίων σε όλη την Αττική και επανασχεδιασμός συνδυασμένων όλων των μέσων μεταφοράς (ΜΕΤΡΟ - ΗΣΑΠ - λεωφορεία - τρόλεϊ - τραμ) που να εξυπηρετεί τις συνολικές ανάγκες μετακίνησης του λαού».

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ