Παρασκευή 6 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΒΟΥΛΗ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ
Απάλλαξαν τους εφοπλιστές από τις ασφαλιστικές εισφορές

Φόρτωσαν το κόστος στο ΝΑΤ. Εντονότατη αντίδραση από το ΚΚΕ

Με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. «πέρασε» χτες στη Βουλή η τροπολογία - πρόκληση, που απαλλάσσει τους εφοπλιστές της κρουαζιέρας από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, «φορτώνοντας» το κόστος στο ΝΑΤ. Μια τροπολογία που εκτός από την υπονόμευση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών αποτελεί ρύθμιση «βολέματος» των χρεών συγκεκριμένης εφοπλιστικής εταιρείας προς το Ταμείο των ναυτικών. Εντονότατη ήταν η αντίδραση των βουλευτών του ΚΚΕ, που απαίτησαν την άμεση απόσυρσή της. Υπενθυμίζουμε ότι η τροπολογία κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και την ενίσχυση των τραπεζών.

Για «ρύθμιση ευνοϊκή προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο» μίλησε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης, τονίζοντας ότι ορίζει πως «δε θα καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές σε πλοία που εισάγονται με εγκριτικές πράξεις ως κεφάλαια του εξωτερικού, στα κρουαζιερόπλοια. Δηλαδή, τους απαλλάσσει από τις εργοδοτικές εισφορές». Σημείωσε μάλιστα ότι «υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί το μέτρο και σε άλλα πλοία». Οπως επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αυτά «τα φορτώνουν στο ΝΑΤ που το οργανικό του έλλειμμα είναι 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ». Επιπρόσθετα ο Α. Τζέκης σημείωσε ότι η διάταξη αυτή είναι φωτογραφική «για τον εφοπλιστικό όμιλο LOUIS, ο οποίος χρωστά στο ΝΑΤ 15 εκατομμύρια ευρώ» και «έπρεπε να καταθέσει εγγυητική επιστολή στο ΝΑΤ», ενώ τώρα τα χρέη αυτά ρυθμίζονται.

Την απόσυρση της τροπολογίας απαίτησε στην παρέμβασή του και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Σπύρος Χαλβατζής, καταθέτοντας τα υπομνήματα 5 ναυτεργατικών σωματείων με το ίδιο αίτημα. Συνολικά επισήμανε ότι «η πολιτική που εφαρμόζουν διαδοχικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έχει ως αποτέλεσμα το μαζικό αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και την αντικατάστασή τους από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους, χωρίς δικαιώματα. Αυτή η πολιτική αυξάνει τα ελλείμματα του ΝΑΤ, διογκώνει το δημόσιο έλλειμμα, συνθλίβει τα δικαιώματα εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτεργατών».

Προκλητικός ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Διαμαντίδης, υποστήριξε ότι «φέρνουμε την τροπολογία για να μη βρεθούν στο δρόμο 200 και πλέον ναυτεργάτες», ενώ ανέφερε ότι «είναι κάτι που ζητάνε τα ναυτεργατικά σωματεία»! Υποστήριξε παράλληλα ότι η ρύθμιση έρχεται γιατί το ΝΑΤ από μόνο του δεν μπορεί με βάση τον ισχύον πλαίσιο «να χορηγήσει απαλλαγή στις εισφορές». Μάλιστα, αποκαλυπτικός της υποκρισίας ήταν ο διάλογος που είχε με τον εκπρόσωπο της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη. Ο τελευταίος υποστήριξε πως όταν έφερε παρόμοια ρύθμιση η κυβέρνηση της ΝΔ «την καταδικάζατε και τώρα ξαναφέρνετε τη δική μας ρύθμιση», και ο υπουργός Ναυτιλίας απάντησε πως «είχαμε διαφορετική άποψη τότε»! Για την τροπολογία υπερθεμάτισε και ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., Γ. Καρατζαφέρης, λέγοντας πως «τα κρουαζιερόπλοια εγώ τα θέλω στην Ελλάδα. Εχουν θησαυροφυλάκια τα κρουαζιερόπλοια, και φέρνουν λεφτά στη χώρα, βοηθούν τα έσοδα, το εμπορικό ισοζύγιο».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ