Τετάρτη 4 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Νέα συντριβή ελικοπτέρου «Απάτσι»

Σώοι οι πιλότοι, πολλά τα ερωτηματικά

Παρά το αίσιο τέλος, καθώς οι δύο πιλότοι διασώθηκαν, μετά τη συντριβή προχθές το βράδυ λίγο πριν τις 11, έξω από τα Μέγαρα, του ελικοπτέρου «Απάτσι» στο οποίο επέβαιναν, τα ερωτηματικά επιτείνονται γύρω από το συνολικότερο θέμα των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, αλλά και τις συνθήκες συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης των εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το ελικόπτερο AH-64DAH «Apache» ανεφλέγη εν πτήσει, στη διάρκεια νυκτερινής εκπαίδευσης. Οι πιλότοι κατάφεραν να το προσγειώσουν και να απομακρυνθούν πριν τυλιχτεί στις φλόγες. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ανεφλέγη το σύστημα μετάδοσης ισχύος και εικάζεται ότι υπήρχε πρόβλημα στο ουραίο στροφείο. Είναι το δεύτερο ατύχημα ελικοπτέρου αυτού του τύπου μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, μετά το τραγικό δυστύχημα στις 30/7/2010, που οδήγησε στο θάνατο τους δύο χειριστές.

Και τα δύο ελικόπτερα ανήκαν στην παρτίδα των 12 ΑΗ-64 DHA, «Apache», αμερικανικής κατασκευής από την εταιρεία «Μπόινγκ», που κατά την πρώτη παραλαβή τους, το 2007, διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα. Εκτοτε, παρέμειναν για πάνω από δύο χρόνια στην πίστα του αεροδρομίου των Μεγάρων, χωρίς καμία προστασία, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και στην αρμύρα της θάλασσας. Η κυβέρνηση της ΝΔ τα παρέλαβε το καλοκαίρι του 2009 και ακολούθως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα ενέταξε τον Απρίλη του 2010 στην Αεροπορία Στρατού.

Τη σύμβαση για την αγορά είχε υπογράψει, το 2003, ο τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας Γ. Παπαντωνίου, συνολικού ύψους 683 εκατομμυρίων ευρώ. Το διάστημα άφιξης των ελικοπτέρων στην Ελλάδα οι αρμόδιοι για τον έλεγχό των ελικοπτέρων διαπίστωσαν πλήθος προβλημάτων (πρόβλημα στο κιβώτιο μετάδοσης κίνησης, μη ικανοποιητική ευκρίνεια στο ηλεκτρονικό σύστημα, πρόβλημα στον οπλισμό του ελικοπτέρου, πρόβλημα στις πλάκες θωράκισης, αποχρωματισμένα πτερύγια της κύριας έλικας).


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ