Παρασκευή 22 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρέμβαση για υπέρογκα διόδια και ποινικοποίηση των αγώνων

Με παρέμβασή του προς την Κομισιόν, ο Μπάμπης Αγγουράκης, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, καταγγέλλει την ασυδοσία των επιχειρηματικών μονοπωλιακών κατασκευαστικών ομίλων, που με τη στήριξη της κυβέρνησης επιβάλλουν υπέρογκα διόδια και ποινικοποιούν τους αγώνες των εργαζομένων που παλεύουν για την κατάργησή τους.

Με τις συμβάσεις παραχώρησης, που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ., οι κατασκευαστικοί όμιλοι συμμετέχουν μόνο με 7% στο κόστος κατασκευής των έργων, ποσό το οποίο υπερκαλύπτεται από τα πανάκριβα χαράτσια που πληρώνει ο λαός για την κατασκευή και τη χρήση τους μέσω της φορολογίας και των διοδίων, ενώ τα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια και αξιώνουν την επέκταση των συμβάσεων στα 40-45 χρόνια.

Ενόψει της μετακίνησης των λαϊκών οικογενειών, το ΚΚΕ απαιτεί από την κυβέρνηση να σταματήσει η λειτουργία όλων των διοδίων τουλάχιστον από Μ. Πέμπτη και για μια εβδομάδα. Καλεί το λαό να εντείνει συνολικά την πάλη του για κατάργηση όλων των διοδίων, για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία. Γιατί είναι δικαίωμά του να κυκλοφορεί ελεύθερα και με ασφάλεια στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Η παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ έχει ως εξής:

«Με ανακοίνωσή του, ο όμιλος "Ολυμπία Οδός", που εκμεταλλεύεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, εγκαλεί όσους αγωνίζονται για την κατάργηση των υπέρογκων διοδίων, που αυτός επιβάλλει πριν καν ολοκληρώσει τα έργα, ενώ απειλεί με απολύσεις χιλιάδες εργαζόμενους. Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση ποινικοποίησε με νόμο τη μη πληρωμή των διοδίων προς όφελος της κερδοφορίας των κατασκευαστικών εταιρειών, καθώς και τις δίκαιες διαμαρτυρίες και τους αγώνες των εργαζομένων ενάντια στα διόδια. Σημειώνεται ότι στο συνολικό κόστος 2,2 δισ. του έργου - το οποίο σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης ο όμιλος θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια, ενώ αξιώνει την επέκτασή της στα 40-45 χρόνια - συμμετέχει μόνο με 7%, ενώ το 53% καλύπτεται από χρήματα του ελληνικού λαού μέσω της φορολογίας και των διοδίων.

Πώς αξιολογεί η Επιτροπή την επιβολή πανάκριβων διοδίων από τις κατασκευαστικές εταιρείες στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους; Καταδικάζει τις απειλές για απολύσεις και την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων;».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ