Δε θα διεξαχθούν φέτος εξετάσεις για την εισαγωγή νέων δασκάλων και νηπιαγωγών στα Διδασκαλεία της χώρας, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς το ΔΣ της ΔΟΕ. Στο έγγραφο αναφέρεται ότι «τις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να καλύψει ο ισχύων θεσμός των Διδασκαλείων». Διευκρινίζεται ότι θα ολοκληρωθεί η διετής εκπαίδευση όσων δασκάλων φοιτούν σήμερα σε αυτά.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει άμεση σχέση με τις προθέσεις της κυβέρνησης για αλλαγή χαρακτήρα των Διδασκαλείων, κατάργησή τους ή ένταξή τους σε άλλες διαδικασίες. Η κατεύθυνση είναι η μετατροπή της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε φτηνή κατάρτιση που πραγματοποιούν ιδιωτικοί φορείς.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, σε τοποθετήσεις του για το θέμα, έχει σημειώσει ότι τα Διδασκαλεία είναι οι μόνοι φορείς που προσφέρουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιμορφώνονται αποσπασμένοι από την εργασία τους, είναι δημόσια, δωρεάν και με ευθύνη των ΑΕΙ και του υπουργείου Παιδείας. Εχει σημειώσει ότι τα Διδασκαλεία δεν πρέπει να καταργηθούν, αλλά να συνεχίσουν να λειτουργούν με τις αναγκαίες προσαρμογές (κατάργηση των εξετάσεων, να περνούν όλοι οι εκπαιδευτικοί απ' τα Διδασκαλεία κ.ά.). Παράλληλα, έχει ολοκληρωμένη πρόταση για το θέμα, που εντάσσεται στη συνολική θέση για μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του ενιαίου 12χρονου σχολείου και της δίχρονης προσχολικής αγωγής.
Η πρόταση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών είναι η εξής:
Για το θέμα παρενέβη και η σύνοδος προέδρων παιδαγωγικών τμημάτων των πανεπιστημίων προτείνοντας «μέσα από την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, να διευρυνθεί ο ρόλος των Διδασκαλείων, έτσι ώστε τα Διδασκαλεία να καλύψουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες». Καλεί, δε, το υπουργείο να προσέλθει σε «πραγματικό διάλογο με τους φορείς» για το θέμα. Επίσης, η Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης του Διδασκαλείου «Δ. Γληνός» του Τμήματος Δασκάλων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, σε ψήφισμά της, εκφράζει δυσαρέσκειά «για το ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προχωρά χωρίς επαρκή αιτιολόγηση στην κατάργηση ενός θεσμού που έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών».