Πέμπτη 3 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εκβιάζει και απειλεί τους εργαζόμενους

Ενώ δρομολογεί τις συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια και την οριστική ιδιωτικοποίησή τους εμφανίζεται ως «υπερασπιστής» του δημόσιου χαρακτήρα τους. Νέα παρέμβαση εισαγγελέα χτες

Την τακτική της συκοφάντησης, των εκβιασμών και της τρομοκρατίας συνεχίζει η κυβέρνηση, απέναντι στις δίκαιες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως και σε κάθε άλλη λαϊκή κινητοποίηση. Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας επαναλαμβάνει το κατάπτυστο «επιχείρημα» περί εργαζομένων που «δείχνουν τη γροθιά τους στην ελληνική κοινωνία», τη στιγμή που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιεί τη «σιδερένια φτέρνα» των κρατικών μηχανισμών για να κάμψει το λαϊκό αγωνιστικό φρόνημα. Από «κοντά» και η ΝΔ με τον ΛΑ.Ο.Σ. και το κόμμα της Ντ. Μπακογιάννη να «σιγοντάρουν» την κυβερνητική επιχείρηση καταστολής με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ενώ ο ΣΥΝ, φορώντας το γνωστό «αγωνιστικό» του προσωπείο εμφανίζεται ως υπερασπιστής του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Πιο συγκεκριμένα, σε χτεσινές του δηλώσεις ο Δ. Ρέππας, ισχυρίστηκε ότι η εφαρμογή του νομοσχεδίου που διαλύει και θέτει τα σκαριά της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών «είναι προς το συμφέρον των πολιτών που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου», επαναλαμβάνοντας υποκριτικά πως η κυβέρνηση «περιφρουρεί» το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, και αντικρούει «κάθε πρόταση για ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας». «Δεν το συζητούμε», συμπλήρωσε ο υπουργός, όταν στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής προβλέπεται ρητά η παράδοση του τομέα ελέγχου των εισιτηρίων σε ιδιωτική εταιρεία, δήθεν για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης και ενώ είναι ακόμη «ζεστές» οι... παραινέσεις της τρόικας για είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Μπορεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να διέρρευσε στα φιλικά της Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι δεν προτίθεται να... υπακούσει, ωστόσο η πρόβλεψη του νομοσχεδίου που έδωσε στη δημοσιότητα για τριμηνιαίο έλεγχο του προϋπολογισμού του κάθε Συγκοινωνιακού Οργανισμού, είναι ξεκάθαρη ένδειξη ότι αργά ή γρήγορα θα επακολουθήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Αλλωστε, και μόνον το γεγονός ότι τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ του ν. Αττικής υπάγονται πλέον στον ΟΑΣΑ, «ντε φάκτο» σημαίνει ότι ένα τμήμα των αστικών συγκοινωνιών είναι ιδιωτικό και είναι απλώς θέμα χρόνου, πότε θα γίνει και το υπόλοιπο.

Κατά τον Δ. Ρέππα, το τσάκισμα των υφιστάμενων Συλλογικών Συμβάσεων και κανονισμών εργασίας του προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες αποτελεί «εξορθολογισμό του καθεστώτος εργασίας, ώστε να απαλειφθούν ακραίες ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στα συμφέροντα των Οργανισμών και είναι έξω από το πνεύμα των καιρών». Οπου, «πνεύμα των καιρών» σημαίνει όποια και όσα μέτρα απαιτεί η υπεράσπιση των συμφερόντων της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας. Ο υπουργός δε θα μπορούσε να παραλείψει στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει τελευταία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, περί «νόμιμου και παράνομου» χαρακτήρα των κινητοποιήσεων, καλώντας τους εργαζόμενους να «σκύψουν το κεφάλι» στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης που υπηρετεί την αστική τάξη.

Το υποκριτικό κρεσέντο των κομμάτων της πλουτοκρατίας συμπληρώνεται από τις δηλώσεις του υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, Μ. Παπαδόπουλου, που αιτιολόγησε την καταψήφιση του νομοσχεδίου από του κόμμα του, ως αποτέλεσμα κυρίως, του «ελάχιστου χρόνου» που δόθηκε για τη διενέργεια της δημόσιας διαβούλευσης, αλλά και την έλλειψης «στρατηγικού σχεδιασμού»... Την ίδια στιγμή, ο Γ. Γιακουμάτος με δηλώσεις του στη ΝΕΤ, κάλεσε τους εργαζόμενους «στις συγκοινωνίες να καταλάβουν ότι η εποχή που ζούσανε ανεπιστρεπτί δεν θα ξαναέρθει, είναι τελειωμένο αυτό». Πρόσθεσε ακόμη ότι το «να ξαναγυρίσουνε στο καθεστώς της μεγάλης σπατάλης και λεηλασίας, δεν μπορεί να γίνει».

Τη συνήθη τακτική υπονόμευση των εργατικών - λαϊκών κινητοποιήσεων συνέχισε ο ΛΑ.Ο.Σ. όπου σε ανακοίνωσή του υπογράμμισε πως «όλος ο ξεσηκωμός και η "αντάρα" γίνεται για την τιμή των όπλων». Η πλέον απροκάλυπτα ξεδιάντροπη δήλωση έγινε από την Ντ. Μπακογιάννη, η οποία, αναφερόμενη στις απεργίες των εργαζομένων στα ΜΜΜ, τόνισε ότι «είναι αδιανόητο η κυβέρνηση να παρακολουθεί αυτή την ανομία και να μη λαμβάνει καμία ουσιαστική απόφαση», καλώντας επί της ουσίας σε ένταση των κυβερνητικών μέτρων καταστολής.

Τέλος, ο ΣΥΝ, φορώντας την... αγωνιστική του λεοντή, εμφανίστηκε ως υπερασπιστής των απεργιακών κινητοποιήσεων στα ΜΜΜ και του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ