Μεταφέροντας στο σινεμά το βιβλίο του Sir Laurens van der Post «The Seed and the Sower», ο Οσιμα σηκώνει την αυλαία σε μια μάχη μεταξύ του δυτικού και του ιαπωνικού πολιτισμού, ανάμεσα σε δυο διαφορετικές κοσμοθεωρίες και συστήματα αξιών, σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Ο λοχίας Τζον Λόρενς τελεί αιχμάλωτος πολέμου των Γιαπωνέζων. Ταυτόχρονα είναι και ένα αίνιγμα για το στρατόπεδο γιατί διαθέτει κάποιον κώδικα στοιχειώδους επικοινωνίας με τους δεσμώτες του οι οποίοι συνεχώς προκαλούν τα όρια του αιχμαλώτου με το σύστημα αξιών τους. Οταν φέρνουν ως αιχμάλωτο έναν δανδή, υπερήφανο και θαρραλέο λοχαγό, τον Ζακ Σελιέ, ο Λόρενς γνωρίζει πως οι φύλακες θα κάνουν τα πάντα για να σπάσουν το ηθικό του νεοφερμένου μέσα από την αντιπαράθεση της παραδοσιακής στρατιωτικής ακαμψίας με την ανθρωπιά, μέσα από την χιμαιρική αντίληψη του ανδρισμού και της τιμής, με τις συναισθηματικές και σεξουαλικές αδυναμίες. Ο Μπάουι, γοητευτικά φλεγματικός στο ρόλο του Σελιέ, λειτούργησε σαν κράχτης στο εγχείρημα που έπλασε ο Οσιμα, έχοντας ως υλικά τη γιαπωνέζικη κουλτούρα, την εξουσία και τις σχέσεις καταπιεστή/καταπιεζόμενου και τις πολιτισμικές διαφορές δύσης/ ανατολής. Στην ταινία όμως εκτός από τους δύο πολιτισμούς «συγκρούονται» και δύο σχολές υποκριτικής, δύο αντιθετικά στιλ. Το ρεαλιστικό και το επιτηδευμένο και υπερβολικό. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη μουσική που έγραψε ο Ριγκουίτσι Σακαμότο για το φιλμ και έχει ήδη καταχωρηθεί στα διαχρονικότερα μουσικά ακούσματα...
Παίζουν: Ντέιβιντ Μπάουι, Τομ Κόντι, Τζακ Τόμσον, Τακέσι Κιτάνο, Ριγουίτσι Σακαμότο κ.ά.
Παραγωγή: Βρετανία, Ιαπωνία (1983).