Σάββατο 23 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
«Δεν έχω ξαναδεί βαπόρι σε τέτοιο χάλι»!

Πληθαίνουν οι μαρτυρίες για την αισχρή κατάσταση  του πλοίου, κατά τη 13η μέρα της δίκης πλοιοκτητών και στελεχών του «Ελληνικού Νηογνώμονα»

Νέα συγκλονιστικά στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι το κύκλωμα εφοπλιστές - ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» δε διστάζει μπροστά στο κέρδος να σκορπίσει το θάνατο, ήρθαν χτες στο φως στο Α` Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, όπου διεξάγεται η δίκη για το τραγικό ναυάγιο του σάπιου φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», που βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994, παίρνοντας μαζί του 24 ναυτεργάτες. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθονται οι πλοιοκτήτες του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» αδελφοί Ηλιόπουλοι και οι επικεφαλής του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Δ. Μελισσηνός και Τ. Λυσιμάχου. Ομως θέση στο εδώλιο αυτό διεκδικεί επάξια και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία όχι μόνο συμφώνησε με την ιδιωτικοποίηση του «Ελληνικού Νηογνώμονα» το 1992, αλλά συνεχίζει ακόμα και σήμερα να του προσφέρει πλήρη κάλυψη, όταν με τα δικά του πιστοποιητικά αξιοπλοΐας βρίσκονται στο βυθό όχι μόνο το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», αλλά και το «ΔΥΣΤΟΣ», που «κατάπιε» 20 ανθρώπους και το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που έπνιξε άλλους 81.

Χτες, 13η μέρα της δίκης, κατέθεσε ο Βασίλης Μάρος, πλοίαρχος και κουνιάδος του υποπλοιάρχου του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» Γ. Κιουρανή. Ο μάρτυρας ανέφερε ότι ο Κιουρανής στη διάρκεια τηλεφωνικών επικοινωνιών μιλούσε συνεχώς για την άθλια κατάσταση του πλοίου και ότι η οικογένειά του τον παρότρυνε να ξεμπαρκάρει, όμως δεν πρόλαβε... Η φρίκη όμως στο πρόσωπο του Β. Μάρου ζωγραφίστηκε όταν οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων κ. Τρανταλίδης και κ. Βρούστης του έδειξαν φωτογραφίες από τα εσωτερικά τοιχώματα των δεξαμενών του πλοίου, οι οποίες ανήκαν στον Γαλλικό Νηογνώμονα, που εκδίωξε το πλοίο από τις λίστες του, επειδή οι πλοιοκτήτες αρνούνταν να εκτελέσουν τις επισκευές που τους είχε υποδείξει, ώστε το πλοίο να καταστεί αξιόπλοο. Οι φωτογραφίες έδειχναν σωρεία μπαλωμάτων πάνω στα λαμαρινένια τοιχώματα των δεξαμενών. Το σχόλιο του Β. Μάρου ήταν: «Δεν έχω ξαναδεί βαπόρι σε τέτοιο χάλι»! Ο ίδιος ανέφερε ότι το πιο πιθανό είναι λόγω της κατάστασης του καραβιού τα νερά που έμπαιναν από το ρήγμα που προκλήθηκε στη Νο 5 δεξαμενή του πλοίου να έριξαν τα τοιχώματα και των υπόλοιπων δεξαμενών και το πλοίο να κατακλύστηκε από θάλασσα.

Από την πλευρά τους οι δικηγόροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων, οι οποίοι να σημειωθεί ότι αποτελούν «ηχηρά ονόματα» από το χώρο του ΠΑΣΟΚ, προσπαθούν να πείσουν ότι για το ναυάγιο ευθύνονται οι λάθος επιλογές του πλοιάρχου του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», οι κακές καιρικές συνθήκες - όταν βούλιαξε το πλοίο, το δελτίο καιρού έδινε ανέμους έντασης 5 με 6 μποφόρ - και ότι το ρήγμα στο πλοίο δεν προκλήθηκε από τη φθορά των λαμαρινών, αλλά από σύγκρουση του πλοίου με κάποιο άγνωστο αντικείμενο!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ