Σάββατο 6 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΚΛΟΓΕΣ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ 2010
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Να δείξει ο λαός και με την ψήφο του ότι τους πήρε χαμπάρι

Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας περιόδευσε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και μίλησε σε συγκέντρωση των εργαζομένων

«Συσπειρωθείτε στην κάλπη μαζί μας. Την Κυριακή, πρέπει οι δυνάμεις του δικομματισμού και η πολιτική τους να υποστούν πλήγμα, όχι ένα απλό τραύμα. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με σημαντική ενίσχυση του ΚΚΕ. Να τους δείξουμε ότι δεν τους φοβόμαστε, να τους τρομοκρατήσουμε».

Το παραπάνω κάλεσμα απηύθυνε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, μιλώντας στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων της Ελευσίνας, όπου περιόδευσε χθες το πρωί. Στο κλιμάκιο που περιόδευσε στα Ναυπηγεία, συμμετείχε πολυμελής αντιπροσωπεία υποψηφίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Μεταξύ άλλων, ο Δήμος Κουμπούρης, υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, ο Μανώλης Βαρδαβάκης, υποψήφιος δήμαρχος Ελευσίνας, ο Δημήτρης Μπακάλης, υποψήφιος δήμαρχος Ασπροπύργου και ο Μανώλης Μονοχολιάς, υποψήφιος δήμαρχος Μάνδρας.

Η Αλ. Παπαρήγα συναντήθηκε με τις διοικήσεις του Σωματείου εργαζομένων και των Ναυπηγείων και μίλησε σε συγκέντρωση στο χώρο του μηχανουργείου. Οι εργαζόμενοι απ' όλα τα τμήματα της παραγωγής που συμμετείχαν στη συγκέντρωση υποδέχτηκαν θερμά την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Στην ομιλία, η Αλέκα Παπαρήγα στάθηκε μεταξύ άλλων στις εξελίξεις στην Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, στις αυριανές εκλογές και στην επικείμενη επίσκεψη της τρόικας. Ακολουθούν τα σχετικά αποσπάσματα.

Για τις εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία

Στιγμιότυπα από τη συγκέντρωση και την περιοδεία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Στιγμιότυπα από τη συγκέντρωση και την περιοδεία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Τα τελευταία 20 χρόνια οι εξελίξεις είναι τέτοιες που, με μαθηματική ακρίβεια, ο κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας θα συρρικνωθεί απελπιστικά. Αυτό σημαίνει ότι κάποια ναυπηγεία θα κλείσουν, ότι θα είναι λίγες θέσεις και αυτές θα ανήκουν στους ιδιώτες και θα κρατήσουν τα ναυπηγεία στην Ελλάδα για όσο τους συμφέρει.

Το πρόβλημα ξεκίνησε πιο ουσιαστικά με τις συνθήκες απελευθέρωσης της αγοράς. Και όταν έγινε κρατικοποίηση στην Ελλάδα, εμείς είπαμε ότι αυτό δεν είναι κοινωνικοποίηση, όπως έλεγε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ξέραμε ότι το ΠΑΣΟΚ ξελάσπωσε τους ιδιώτες, τον Νιάρχο, τον έναν και τον άλλο, τα πήρε και αφού εν πάση περιπτώσει τα βελτίωσε από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής, όταν ήρθε η ώρα της απελευθέρωσης της αγοράς τα θυσίασε και το ίδιο επίσης συνέβη και με τη ΝΔ.

Μάαστριχτ και απελευθέρωση αγοράς σημαίνει ανταγωνιστικότητα. Δηλαδή απελευθερώνεται το ιδιωτικό κεφάλαιο αλλού να αγοράσει ναυπηγεία και αλλού να τα κλείσει. Κι αν κάποτε για την αγορά των Βαλκανίων, για τη Ν. Ευρώπη και γενικότερα για την Αν. Μεσόγειο τα ναυπηγεία της Ελλάδας είχαν ένα ρόλο, σήμερα υποβαθμίζονται, προκειμένου να αναβαθμιστούν εκεί που είναι τα συμφέροντα της Γερμανίας, εκεί που είναι τα συμφέροντα της Τουρκίας, εκεί που είναι τα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Και επομένως, πήραν δουλειές από την Ελλάδα, τις έδωσαν στην Κροατία, γιατί αυτό συμφέρει τη Γερμανία. Η Γερμανία μπήκε στην Ελλάδα με κύριο στόχο, όχι να δώσει δουλειά στους Ελληνες εργάτες, αλλά γιατί την ενδιαφέρει να ελέγξει την αγορά. Τώρα έρχονται οι Αραβες, όχι για να δώσουν δουλειά στην Ελλάδα, αλλά για να μπουν τα αραβικά κεφάλαια στην Ευρώπη, άρα και η συμμετοχή τους και η δουλειά που δίνουν είναι προσωρινή. Ηρθαν οι Κινέζοι όχι για να δώσουν δουλειά, αλλά για να κατασκευάσουν στην Κίνα τα πλοία τους οι εφοπλιστές.

Και έρχονται στην Ελλάδα, στο χώρο της ναυπηγοεπισκευαστικής, προσωρινά για κάποια χρόνια, με στόχο να αλλάξουν τη χρήση των οικοπέδων που όλα τα χρόνια ήταν οικόπεδα για ναυπηγικά εργοστάσια και για επισκευή. Και προβλέπεται η αλλαγή χρήσης γης από το νέο νόμο, το νομοσχέδιο που στηρίζει η σημερινή κυβέρνηση «Αττική 2014». Είναι στρατηγική επιλογή στην Ελλάδα να αναπτύσσεται ό,τι συμφέρει τα ευρωπαϊκά, τα αμερικάνικα μονοπώλια και τα ελληνικά και να ανακόπτεται η ανάπτυξη σε ό,τι δεν συμφέρει. Κι όταν λέμε δεν συμφέρει, δεν εννοούμε ότι θα έχουν ζημιά, δεν θα έχουν υπερκέρδη.

Ποια είναι λοιπόν η θέση η δική μας: Είναι μία θέση που ξεκινάει από το σήμερα και πάει στο αύριο με όρους ανατροπής. Ολος ο τομέας των ναυπηγείων να γίνει ενιαίος κρατικός φορέας, αλλά όχι απλώς κρατικός γιατί θα είναι ένας σκελετός, θα είναι μόνο ένα οργανωτικό σχήμα. Να δοθεί η δουλειά, ό,τι μπορεί να παραχθεί στην Ελλάδα - και μπορούν τα πάντα - που σημαίνει να το πούμε καθαρά: Να ακυρωθεί η συμφωνία με την COSCO, που προβλέπει οι εφοπλιστές να παράγουν τα πλοία τους στην Κίνα. Και να στηριχθεί από το κράτος η παραγωγή εδώ, παίρνοντας υπόψη ότι έχεις να κάνεις με ανθρώπους, το αίμα του εργαζόμενου. Να γίνει για παράδειγμα παραγωγή κρατικών πλοίων για τις ακτοπλοϊκές γραμμές.

Για τις εκλογές

Εχει μία ευκαιρία ο λαός την ερχόμενη Κυριακή να δείξει ότι δεν ισχύει αυτό που λέει η κυβέρνηση, ότι ο λαός είναι δυσαρεστημένος, αλλά τελικά εγκρίνει το μνημόνιο, τα μέτρα λιτότητας, τους Αραβες στα ναυπηγεία να παίρνουν τη δουλειά από το στόμα σας και να την πηγαίνουν στην Κίνα και με μισθούς πείνας. Αυτή η θέληση του λαού πρέπει να βγει μέσα από την κάλπη. Γιατί αν η κάλπη βγάλει οριακές αλλαγές, μικροαλλαγές, θα βγει και θα πει η κυβέρνηση: «Ο λαός εγκρίνει αυτή την πολιτική. Θυσιάζεται συνειδητά για το αυριανό καλό».

Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Θυσιάζεστε για τα μονοπώλια και για το χειρότερο αύριο, το δικό σας και όλου του λαού. Επομένως η ψήφος την Κυριακή δεν είναι μία συνηθισμένη ψήφος, για να βγάλουν δημάρχους και περιφερειάρχες - είναι και αυτό. Αλλά εδώ θα το πούμε καθαρά: Ο λαός πρέπει να κάνει ένα βήμα ρήξης με αυτή την κατάσταση.

Για την επίσκεψη της τρόικας

Η τρόικα έρχεται στις 15 του μήνα. Οι Βρυξέλλες και η Ουάσιγκτον θα έχουν ορθάνοιχτα μάτια και αυτιά για να δουν αν ο ελληνικός λαός αντέχει στις πλάτες του καινούρια βάρη. Αυτό το πολιτικό μήνυμα που πρέπει να σταλεί, δίνεται με ένα τρόπο, δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι. Σαράντα κόμματα να διεκδικούν την ψήφο, ένας είναι ο τρόπος. Από την μία να χάσουν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και από την άλλη να ανέβει το ΚΚΕ.

Οταν ανεβούν οι ψήφοι και τα ποσοστά του ΚΚΕ, αυτό ήδη θα έχει βάλει ένα φρένο. Θα μου πείτε, θα ξανακάνει εκλογές. Ας ξανακάνει! Δεύτερο βήμα μπρος. Δεν καταλαβαίνουν τίποτα άλλο. Μόνο όταν νιώσουν τρομοκρατημένοι από το λαό, όταν καταλάβουν ότι ο λαός τούς έχει πάρει χαμπάρι θα αναγκαστούν να κάνουν ένα βήμα πίσω για να μη χάσουν αυγά και καλάθια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο αγώνας στα ναυπηγεία(2013-04-20 00:00:00.0)
Μονόδρομος για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία ο ενιαίος δημόσιος φορέας(2012-08-05 00:00:00.0)
Οι εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία(2008-08-03 00:00:00.0)
Χρυσωρυχεία για το μεγάλο κεφάλαιο(2005-07-10 00:00:00.0)
Εικόνα διάλυσης ελέω Ευρωπαϊκής Ενωσης(2004-05-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ