Παρασκευή 15 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΩΗΝ ΔΕΚΟ
Οχημα για τα νέα αντιλαϊκά πακέτα
  • Για ...«σωστά εργατικά δικαιώματα» μιλάει τώρα η κυβέρνηση που θέλει να φέρει σε αντίθεση όσους απασχολούνται στις πρώην ΔΕΚΟ με τους άλλους τους εργαζόμενους
  • Λουκέτα και συγχωνεύσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση. Τις ξαλαφρώνουν από μισθούς και βάρη προκειμένου να τις παραδώσουν έτοιμες για κερδοφορία στους επιχειρηματίες

Το σύνθημα είναι σαφές: Καμιά ανοχή και συναίνεση στα αντεργατικά μέτρα. Την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο»!
Το σύνθημα είναι σαφές: Καμιά ανοχή και συναίνεση στα αντεργατικά μέτρα. Την κρίση να πληρώσει το κεφάλαιο»!
Με μάσκα τους ισολογισμούς και τα οικονομικά αποτελέσματα, πάνω στα αποκαΐδια που έχει αφήσει πίσω της η εφαρμοζόμενη πολιτική σε όφελος της πλουτοκρατίας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βάζει μπροστά τα σχέδιο διάλυσης για όλες τις κρατικές και υπό κρατικό έλεγχο επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα στρώνουν το χαλί και στα νέα αντιλαϊκά πακέτα. Ετσι τραπεζικά δάνεια που πάρθηκαν και για την ανάπτυξη υποδομών και δικτύων (όπως του ΟΣΕ) μεταφέρονται στον κρατικό προϋπολογισμό, φουσκώνοντας δημόσια ελλείμματα και χρέη, γίνονται δηλαδή βούτυρο στο ψωμί της αστικής ψευδολογίας και προπαγάνδας. Για τη συνέχεια ετοιμάζονται να παραδώσουν τα φιλέτα της κρατικής περιουσίας στα μονοπώλια, χωρίς χρέη και ελλείμματα, «εξυγιασμένα» και απαλλαγμένα από χιλιάδες εργαζόμενους, με πετσοκομμένους μισθούς και δικαιώματα, απόλυτα έτοιμα για την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.

Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι προχωρούν στη βάση του ενιαίου σχεδίου που έχουν εξαπολύσει απέναντι στο λαό και ειδικά ενάντια στους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις αυτές. Εδώ και τώρα δρομολογούν λουκέτα, συγχωνεύσεις, μαζικές απολύσεις εργαζομένων σε όλες τις πρώην ΔΕΚΟ.

Η κυβερνητική λίστα με τις εμφανιζόμενες «11 πλέον ζημιογόνες» είναι μόνον για αρχή. Με βάση τους διακανονισμούς που έχουν μαγειρέψει με την ΕΕ, κάθε επιχείρηση που δε θα βάλει οριστικό λουκέτο θα πρέπει να βρίσκει πολύ περισσότερα κεφάλαια έξω από τον προϋπολογισμό, να αναπτύξει και δημοσιοποιήσει επιχειρηματικά πλάνα για τα επόμενα χρόνια, δηλαδή να προχωρήσει σε συμφωνίες και σε συμπράξεις με «επενδυτές», να διαμορφώσει τα νέα σχήματα διαπλοκής με τους μεγαλοεπιχειρηματίες, τις νέες συμφύσεις με τα μονοπώλια, αυτές που σήμερα χρειάζεται η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου.

Με βάση τη λίστα του υπουργείου, τα νέα βάρη που φορτώνουν στο λαό για τα τραπεζικά δάνεια των οργανισμών φτάνουν στα 12 δισ. ευρώ και οι τόκοι που τρέχουν για την αποπληρωμή τους στα 574 εκατ. ευρώ. Και από πάνω, ακόμη 1,3 δισ. ευρώ, όσα είναι οι κρατικές εγγυήσεις στους ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΑΒ και ΕΑΣ με τη σούμα να φτάνει στα 14 δισ. ευρώ. Με βάση τα ολοφάνερα όσο και προκλητικά μαγειρεμένα κυβερνητικά στοιχεία, το συνολικό εμφανιζόμενο κονδύλι για τις κάθε είδους απολαβές διαμορφώνεται σε 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή κάτω από το 8% των τραπεζικών δανείων.

Ετσι η κυβέρνηση με τα επιλεγμένα στοιχεία επιχειρεί να εμφανίσει το «μέσο μισθό» στα 40.772 ευρώ. Στο συνολικό κονδύλι με τις απολαβές, στον μέσο όρο, δηλαδή, τσουβαλιάζουν μαζί με το βασικό μισθό των εργαζομένων, τις αναγκαστικές υπερωρίες που τους υποχρεώνουν να κάνουν, διάφορα επιδόματα για βραδινή εργασία, ή εργασία τις Κυριακές, ακόμα και τις ασφαλιστικές κρατήσεις. Και σα να μην φτάνει αυτό, συνυπολογίζουν και τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ και κάθε είδους επιδόματα που εισπράττουν οι υψηλόβαθμοι μάνατζερ και άλλοι διεκπεραιωτές των υποθέσεών τους με τους μεγαλοεπιχειρηματίες, κονδύλια που δεν έχουν καμιά σχέση με τους εργαζόμενους

Στην πρόκληση έδωσε συνέχεια χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής που έφτασε στο σημείο να μιλήσει για «τα σωστά εργασιακά δικαιώματα με τις λογικές αμοιβές και όχι με αμοιβές οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα, ειδικά σήμερα».

Στη λίστα με τις εμφανιζόμενες σαν «πλέον ζημιογόνες ΔΕΚΟ» (για το 2009) συγκαταλέγονται οι παρακάτω Ανώνυμες Εταιρείες:

  • Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ ΑΕ)
  • Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ ΑΕ)
  • Μεταφορές - Μεταφορικές Υπηρεσίες επιβατών και φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ)
  • Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ ΑΕ)
  • Ηλεκτροκίνητα Περιοχής Αθηνών - Πειραιώς (ΗΛΠΑΠ ΑΕ)
  • Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ ΑΕ)
  • Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ ΑΕ)
  • Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ)
  • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ ΑΕ)
  • Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητόδρομων (ΤΕΟ ΑΕ)
  • Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ).

Είναι ολοφάνερο ότι οι εργαζόμενοι σε κάθε περίπτωση δε φέρουν την παραμικρή ευθύνη για την οικονομική κατάσταση των συγκεκριμένων οργανισμών - εταιρειών. Οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που αντιμετώπισαν τις πρώην ΔΕΚΟ σαν κομματικά τους βιλαέτια για να εξυπηρετήσουν μικροκομματικές σκοπιμότητες. Αλλά και πέρα από αυτό, η πολιτική τους η ίδια ήταν μια πολιτική συνεχούς υποβάθμισης και υπονόμευσης του έργου τους και της οικονομικής τους κατάστασης. Ας μην ξεχνάμε ότι με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι διορισμένες από τις κυβερνήσεις διοικήσεις τους και κατ' εντολή των κυβερνήσεων, τις καταχρέωσαν με την προσφυγή σε πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό, σχεδίασαν και προώθησαν την λεηλασία τους από λογής λογής εργολάβους που εγκαταστάθηκαν και ουσιαστικά κάνουν κουμάντο κερδίζοντας αστρονομικά κέρδη, τις υπονόμευσαν ακολουθώντας τη γραμμή της «απελευθέρωσης» των αγορών, τις συκοφάντησαν για το επίπεδο των υπηρεσιών που προσέφεραν, λες και οι ιδιωτικοποιημένες τώρα πρώην ΔΕΚΟ προσφέρουν έστω και κατ' ελάχιστον καλύτερες υπηρεσίες.

Η Γιούροστατ

Στο κόψε ράψε με τα κάθε φορά εμφανιζόμενα ελλείμματα και το κρατικό χρέος του κρατικού προϋπολογισμού και τους κρατικού χρέους έρχονται τώρα να προσθέσουν και αυτά που τάχα ανακάλυψαν στις πρώην ΔΕΚΟ. Οι σχετικές συνεννοήσεις της κυβέρνησης με τη στατιστική υπηρεσία της ΕΕ (Γιούροστατ) ολοκληρώνεται και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται για τις 22 του Οκτώβρη. Η αύξηση του συνολικού κρατικού ελλείμματος (πάνω από 15% του παραγόμενου ΑΕΠ για το 2009) ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη της αντιλαϊκής κλιμάκωσης, φέρνει πρόσθετα πακέτα, πάνω και από τα προβλεπόμενα στο μνημόνιο τους, ύψους αρκετών δισ. ευρώ. Η δημοσιοποίηση της λίστας με τις «11 πλέον ζημιογόνες εταιρείες» περιέχεται στις προβλεπόμενες δράσεις του μνημονίου τους. Ολα δείχνουν ότι το αντιλαϊκό σίριαλ με τα ελλείμματα που κάθε φορά αποφασίζουν να εμφανίσουν δε θα σταματήσει εδώ. Είναι πιθανόν να ξαναβάλουν «αστερίσκους» προκειμένου στη συνέχεια να τα συμπληρώσουν με όλες τις άλλες κρατικές επιχειρήσεις, με οτιδήποτε άλλο τους φανεί χρήσιμο στην υλοποίηση της απάνθρωπης πολιτικής τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διόγκωση με ρυθμό 1 δισ. το μήνα!(2013-12-12 00:00:00.0)
Ισοπεδώνουν τα κονδύλια για τις λαϊκές ανάγκες(2013-05-11 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο οι μισθοί στο δημόσιο(2011-08-24 00:00:00.0)
Οξύνεται ο ανταγωνισμός, εντείνεται η συγκέντρωση(2010-08-17 00:00:00.0)
Ελλειμμα 20,6 δισ. ευρώ στο 8μηνο(2009-10-20 00:00:00.0)
Σημαντικές επενδύσεις των ΔΕΚΟ(1997-03-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ