Σάββατο 2 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Αξιο ανάχωμα

Παπαγεωργίου Βασίλης

«

Η δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών, στη βάση προγραμματικών συμφωνιών, μπορεί να είναι ελεύθερη» σημείωσε ο εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Αριστεράς» μιλώντας προχτές στο συνέδριο των σιδηροδρομικών. Τι κάνει δηλαδή το κόμμα (ένα από τα πολλά) που ισχυρίζεται πως διαφέρει από τις δυνάμεις του δικομματισμού; Υπεραμύνεται της εισβολής των πολυεθνικών στον κλάδο των συγκοινωνιών. Μιλά για «δυνατότητα» στη «δρομολόγηση και εκμετάλλευση», προσπαθώντας να χρησιμοποιεί πιο «light» όρους και να μην του ξεφύγει η ουσία των εξελίξεων: ότι δηλαδή το να είναι «ελεύθερη» η «δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών» σημαίνει ότι η «ανταγωνιστικότητα» θα καθορίζει το, αν, πώς, πότε, με τι ασφάλεια και τι κόστος θα μετακινείται ο λαός ή τα εμπορεύματα μέσα στη χώρα αλλά και προς άλλες χώρες. Δηλαδή, η «Δημοκρατική Αριστερά» κάνει και λέει ό,τι και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ.

«Οχι στην αναιτιολόγητη περιστολή του δικτύου. Κάθε τυχόν περικοπή οφείλει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα ελλείμματα, αλλά και τα αναπτυξιακά και χωροταξικά κριτήρια» συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Αριστεράς». Μα, η κυβέρνηση έχει αιτιολογίες (και δικαιολογίες) για την περικοπή των δρομολογίων που κάνει, λέει καθαρά πως υπάρχουν δρομολόγια ασύμφορα. Δρομολόγια δηλαδή που δεν έχουν την απαιτούμενη κίνηση και άρα δε φέρνουν στον ΟΣΕ τα απαιτούμενα έσοδα.

Επομένως, υπάρχει κριτήριο. Κριτήριο είναι το πόσο «ανταγωνιστικός» γίνεται ο ΟΣΕ ως επιχείρηση. Κι αυτό «κριτήριο αναπτυξιακό» είναι. Σύμφωνα με το οποίο όμως - όπως δείχνει η πολύχρονη εμπειρία και του ελληνικού λαού - η π.χ. ολοκληρωμένη και συστηματική συντήρηση του δικτύου ώστε να είναι ασφαλείς οι μεταφορές θεωρείται «κόστος», «βαρίδι». Καλή λοιπόν, η προσπάθεια της «Δημοκρατικής Αριστεράς» να κρύψει ότι η «ανάπτυξη» είναι κοινή για το λαό και για τα μονοπώλια, αλλά να ξέρει ότι δε θα 'ναι στρωμένος με ροδοπέταλα ο δρόμος για τα αναχώματα στη ριζοσπαστικοποίηση των λαϊκών στρωμάτων. Με όπλο την ένταση της ιδεολογικοπολιτικής αντιπαράθεσης τα μέλη κι οι οπαδοί του ΚΚΕ θα εντείνουν καθημερινά τη δράση για το ξεμπρόστιασμα του ρόλου και της αποστολής όλων αυτών των κομμάτων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ