Τρίτη 8 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 50
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ»
Στο τελικό του στάδιο το αντιλαϊκό νομοσχέδιο

Τις τελευταίες λεπτομέρειες συζήτησε χτες η διυπουργική επιτροπή

Με τάχιστους ρυθμούς προχωράει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τις διαδικασίες για την πλήρη «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ), της ασύδοτης δράσης των πολυεθνικών, του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, αρχίζοντας από την κρουαζιέρα. Χτες, στη διάρκεια της διυπουργικής επιτροπής συζητήθηκαν οι «τελευταίες λεπτομέρειες» του νομοσχεδίου που θα προωθηθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή. Βάση του νομοσχεδίου είναι ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που συντάχθηκε με μπούσουλα την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, τον οποίο έχουν προσυπογράψει οι κυβερνήσεις των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και έχουν χειροκροτήσει με χέρια και με πόδια ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα της ευρωυποταγής.

Η άρση του καμποτάζ, αφορά τόσο τους ναυτεργάτες όσο και συνολικά τους νησιώτες και όλο τον εργαζόμενο λαό. Πλοία με σημαίες «πανιά ευκαιρίας», με πληρώματα ανασφάλιστα και χαμηλόμισθα θα μπορούν να αλωνίζουν ανεξέλεγκτα στις ελληνικές θάλασσες, θέτοντας σε κίνδυνο την προστασία της ζωής στη θάλασσα, με σοβαρές συνέπειες σε βάρος της αμυντικής ικανότητας και σε κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Το κείμενο του νομοσχεδίου προβλέπει ότι: «Στη χώρα της σημαίας, που φέρουν τα πλοία, επιτρέπεται ελεύθερα η διενέργεια αντίστοιχων πλόων από πλοία με σημαία χώρας μέλους της ΕΕ και του ΕΟΧ». Κοινώς «εμπάτε... και αλέστε». Οσον αφορά τις δήθεν ...προϋποθέσεις που τίθενται, αυτές προβλέπουν: «Τα πλοία τα οποία διενεργούν τους πλόες, έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 49 επιβατών και εκτελούν περιηγητικό ταξίδι» «διάρκειας τουλάχιστον 72 ωρών, με προσέγγιση σε τρία τουλάχιστον Ελληνικά λιμάνια, με ελάχιστη παραμονή έξι ωρών σε κάθε λιμάνι και παρέχουν στους επιβάτες σύνολο υπηρεσιών περιήγησης και αναψυχής». Οσον αφορά τους ναυτεργάτες προβλέπεται ότι: «Εξασφαλίζεται υπό ίσους όρους απασχόληση Ελλήνων ναυτικών» χωρίς να αναφέρει πόσους. Αναφέρει μεν ότι: «οι συμβάσεις των προσλαμβανομένων διέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα ΣΣΕ της ειδικότητάς τους» ωστόσο όπως αναφέρει παρακάτω «οι διατάξεις για την απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών», «θα εξειδικεύονται στη σύμβαση μέχρι τριετούς (σ.σ. αναφέρεται ότι εξετάζεται να είναι πενταετούς) διάρκειας» που θα υπογράφουν το Ελληνικό Δημόσιο με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Απορρίφτηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα

Η άρση του καμποτάζ είναι ένα μέρος της σφοδρής ολομέτωπης επίθεσης που έχει εξαπολυθεί σε βάρος των εναπομείναντων δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Αύριο Τετάρτη η διοίκηση του ΝΑΤ, θα συνεδριάσει για να εγκρίνει τις δραστικές περικοπές στις συντάξεις, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος 3845/2010, δηλαδή το μνημόνιο που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με τα ιμπεριαλιστικά κοράκια ΕΕ και ΔΝΤ για την ενεργοποίηση «του μηχανισμού στήριξης».

Οπως εισηγείται η Διεύθυνση Πόρων του ΝΑΤ, προς την διοίκηση, «το Ταμείο μας θα καταβάλει στις 25 - 6 - 2010 με την κύρια σύνταξη μηνός Ιουλίου το επίδομα αδείας, ανερχόμενο στο ποσό των 200 ευρώ» και αυτό βέβαια σε συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων. Οι κατηγορίες είναι αυτές που προβλέπει ο 3845.

Οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η παράταξη Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση, ενταγμένα στις γραμμές του ΠΑΜΕ, συνεχίζουν με αμείωτη ένταση την μάχη για την κλιμάκωση της πάλης των ναυτεργατών, για την απόκρουση της επέλασης της αντιλαϊκής πολιτικής, διεκδικώντας αιτήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ναυτεργατικές ανάγκες. Ετσι σήμερα θα γίνει δυναμική κινητοποίηση στα ανασφάλιστα πλοία «ROPAX» 1 και 2 στο λιμάνι της Κορίνθου, απαιτώντας πληρώματα ασφαλισμένα στο ΝΑΤ και εφαρμογή των ΣΣΕ. Στις 9 το πρωί θα αναχωρήσουν πούλμαν από την ΠΕΜΕΝ και την πλατεία Τερψιθέας. Να σημειωθεί ότι η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της κινητοποίησης που είχε καταθέσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία VSHIPS απορρίφθηκε από το δικαστήριο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ