Το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε τη «διαβούλευση» για το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τους στόχους για το «νέο» σχολείο της αγοράς
MotionTeam |
Πέρα απ' τα πολλά «μεγάλα λόγια», υπάρχουν ορισμένα σημεία που αποκαλύπτουν τις κατευθύνσεις της «επιμόρφωσης». Χαρακτηριστικό είναι ότι δίνεται έμφαση «στη σύνδεση του σχολείου με τις διαδικασίες της διά βίου μάθησης» ενώ προωθούνται οι «δράσεις που συμβάλλουν στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία». Στόχος είναι το σχολείο να αποκτήσει «αυτοτέλεια» και η χρηματοδότηση να γίνεται απ' την «τοπική κοινωνία». Επίσης, μια απ' τις αρχές της επιμόρφωσης είναι η «θέσπιση πλαισίου κινήτρων». Η θέσπιση κινήτρων θα είναι βασικός μοχλός ένταξης του εκπαιδευτικού στο «νέο» σχολείο, αλλά και χειραγώγησής του. Χαρακτηριστικό είναι ότι η υπουργός έχει αναφερθεί σε «υλική ανταμοιβή» «καινοτόμων εκπαιδευτικών» από του χρόνου.
Με λίγα λόγια, το υπουργείο θέλει να διαμορφώσει τον «ανταγωνιστικό» εκπαιδευτικό, που κριτήριο θα έχει την επιτυχή πορεία του σχολείου, με βάση τα κριτήρια της αγοράς. Τέλος, ενδεικτικό είναι ότι ανάμεσα στους στόχους της επιμόρφωσης είναι η «καλλιέργεια των γνώσεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές και πνευματικές ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξής τους». Αυτό, όμως, είναι στοιχείο που θα έπρεπε να εντάσσεται στις βασικές προπτυχιακές γνώσεις που λαμβάνει κάθε εκπαιδευτικός με το πτυχίο του. Ο χαρακτήρας της επιμόρφωσης είναι εντελώς διαφορετικός. Θέλουν, όμως, να ρίξουν «δολώματα» στους εκπαιδευτικούς για να «τσιμπήσουν» στην επιμόρφωση - χειραγώγηση.