Κυριακή 25 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πατριδογνωμόνιο
Η βιωσιμότητα των ελπίδων μας

«

Γνωρίζοντας ότι: Η παρεχόμενη παιδεία είναι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αποκλειστική τροφός αναπαραγωγής του ισχύοντος συστήματος και η μέση εκπαίδευση εκκολαπτήριο των δομικών της απαραίτητων στοιχείων,

Καταγγέλλουμε

Την παντελή απουσία Παιδείας στα σχολεία και ζητούμε ουσιαστική - και όχι επικοινωνιακού τύπου - ακρόαση από το υπουργείο Παιδείας, με κύριο αίτημα την άρδην αναθεώρηση των (εκ)παιδευτικών στόχων με διακύβευμα το νέο άνθρωπο ως αυτόνομα σκεπτόμενο και δρων υποκείμενο και όχι τη μακροζωία ενός καταπιεστικού, ολοκληρωτικού και ανήθικου κατεστημένου. Καθώς και τον απεγκλωβισμό του σχολείου από την κυρίαρχή του ιδιότητα ως αποβλακωτικού κέντρου ιδρυματοποίησης.

Ειδικότερα ζητάμε:

  • Την προσθήκη στο σχολικό πρόγραμμα ωρών, όπου θα αναλύεται η ελληνική και παγκόσμια επικαιρότητα στα πλαίσια διαλόγου, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στους μαθητές.
  • Την ουσιαστική διδασκαλία της Ιστορίας, η οποία δεν πρέπει να είναι αποσπασματική ούτε να περιορίζεται σε ένα σχολικό εγχειρίδιο, δε θα είναι προπαγανδιστική και θα στοχεύει στην κατανόηση της ανθρώπινης πορείας στο χρόνο.
  • Η Φιλοσοφία να ενταχθεί στο πρόγραμμα Γενικής Παιδείας και από απαρίθμηση των φιλοσοφικών ρευμάτων να μετατραπεί σε κύτταρο προβληματισμού, που είναι η βαθύτερη ουσία της.
  • Το μάθημα της Εκθεσης να εστιάζει στην εγρήγορση των μαθητών μέσω του προβληματισμού κι όχι στη συρταροποίηση τυποποιημένων "θεματικών κύκλων", που ο μαθητής καλείται να μηρυκάσει με έναν άκρως ξύλινο λόγο για την εισαγωγή του στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
  • Οι Φυσικές Επιστήμες να διδάσκονται στα εργαστήρια με τη σύγχρονη αναβάθμιση του πειράματος.
  • Πραγματική εισαγωγή της Τέχνης στα σχολεία και παροχή ευκαιριών σε όλους τους μαθητές.
  • Τη διαρκή κατάρτιση των καθηγητών και αξιολόγησή τους από διακομματική και όχι μόνον επιτροπή.

Καλούμε

τους μαθητές όλης της χώρας να συμμετάσχουν σε κοινό αγώνα, ώστε να συν-καθ-ορίσουμε τους στόχους μας, να συν-διαπραγματευτούμε τα αιτήματά μας και να συν-προσ-δώσουμε βιωσιμότητα στις ελπίδες μας.

Καλούμε

την πολιτεία, με μια κίνηση "ανθυπέρβασης" ως προς την ειλικρίνεια των προθέσεών της, να επιληφθεί του προβληματικού αδιεξόδου στο οποίο η νέα γενιά έχει περιέλθει, θεωρώντας τη φωνή μας έκκληση απελπισίας.

Καλούμε, τέλος, ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, εγκαταλείποντας το φιλισταϊκό της προσωπείο, να μας συντρέξει στον αγώνα μας, που δεν είναι τελικά άλλος από την ίδια τη διάσωση της γενιάς μας, το γκρέμισμα του τείχους που φράττει το μέλλον μας κι αυτό της μέλλουσας δημοκρατίας. Να μας επιτρέψει σα σύγχρονος Οδυσσέας να φτάσουμε τελικά στη δική μας Ιθάκη. Οχι, όμως, σαν επαίτες αλλά σαν βασιλείς».

Το εγερτικό αυτό κείμενο, παρηγοριά σε μέρες πληγών και μαύρων κορακιών, το λάβαμε χειρόγραφο από τον Θοδωρή, μαθητή Γ' Λυκείου στην Αγία Παρασκευή. Το συνέταξαν τα παιδιά και το έφερε στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ, αυθόρμητα, ακούγοντας ότι θα γίνει από την τηλεόραση.

Την ώρα που το αντέγραφα, ο Παπανδρέου μίλαγε για την Ιθάκη ΔΝΤ και μας έκανε επαίτες. Στα μούτρα του, λοιπόν, του καθενός ομοίου του αυτό το κείμενο. Είναι η εκδίκηση του παρόντος μέλλοντός μας.


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ