Πέμπτη 22 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επικίνδυνη η με λαθροχειρίες προπαγάνδα

«Παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες τις πολιτικές αντιπαραθέσεις για την υπόθεση της τρομοκρατίας. Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι η κραυγαλέα αμηχανία των εκπροσώπων της αντι-συστημικής Αριστεράς (ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ), που μετατρέπεται συχνά σε εκκωφαντική σιωπή. Τα ψελλίσματα για "προβοκάτορες" και άλλα τέτοια επιχειρούν να υποβαθμίσουν το θέμα.

Η βία, ως έκφραση μικρών συνωμοτικών πυρήνων ή κάπως ευρύτερων οργανώσεων, υπήρξε το αγαπημένο παιδί της επαναστατικής Αριστεράς. Η βιολογική εξόντωση του "ταξικού εχθρού" θεωρήθηκε το αναγκαίο μέσο για τη μετάβαση στη νέα κοινωνία. Από την εποχή του Λένιν μέχρι τον Ψυχρό Πόλεμο, η "ένοπλη πάλη" εξυμνήθηκε από τους οπαδούς της επανάστασης. Οι εμφύλιοι πόλεμοι αντιμετωπίστηκαν όχι ως τραγωδίες αλλά ως πρόσκληση σε γιορτή ή ως τελική λύση. Μέχρι πρόσφατα οι τρομοκράτες των Ερυθρών Ταξιαρχιών ή της "17 Νοέμβρη" θεωρούνταν "ένοπλοι σύντροφοι" που παραστράτισαν».

Αυτά έγραφε, ανάμεσα σε άλλα, σε άρθρο του στο «Βήμα» (18/4/2010), ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ν. Μαραντζίδης. Τόσο πολλά σκόπιμα ψέματα σε 100 λέξεις για να στηρίξει ένας καθηγητής πανεπιστημίου την άποψή του για την τρομοκρατία και το ΚΚΕ; Ετσι τεκμηριώνει άποψη; Αλλά ας το δούμε πιο συγκεκριμένα.

Πρώτο ψέμα η ταύτιση του ΣΥΡΙΖΑ με το ΚΚΕ. Είναι προσφιλές στοιχείο της αστικής προπαγάνδας που επιδιώκει να καλλιεργεί συγχύσεις τόσο ως προς το χαρακτήρα, το ρόλο και τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και ως προς το ΚΚΕ αντίστοιχα. Η ταύτιση έχει σχέση όσο η μέρα με τη νύχτα. Αλλωστε, πόση σχέση μπορεί να έχει ένας πολιτικός σχηματισμός που, ανεξάρτητα αν αυτοαποκαλείται αριστερός, έχει στρατηγική στήριξης του καπιταλισμού, τον οποίο παλεύει να κάνει «ηθικό» και μάλιστα με επιλογή σχέσεων με συγκεκριμένο ιμπεριαλιστικό κέντρο, την ΕΕ, ενάντια στις ΗΠΑ, με το ΚΚΕ, το οποίο παλεύει για την ανατροπή του καπιταλισμού; Το ξέρει αλλά λαθροχειρεί.

Δεύτερο ψέμα, η «κραυγαλέα αμηχανία του ΚΚΕ». Πού την είδε; Αυτό μόνο ως αποκύημα της φαντασίας του μπορεί να εκληφθεί. `Η, πιο σωστά, ως συνειδητή επιλογή του να προβάλει ανυπόστατες εκτιμήσεις για να φανεί «αληθινός», να τεκμηριώσει την άποψή του για τη στάση του ΚΚΕ. Είναι άλλωστε μέσα στη μεθοδολογία του και στα ζητήματα Ιστορίας, να φτιάχνει ένα δικό του αξίωμα ως προς τα ιστορικά γεγονότα, και να τα προσεγγίζει με βάση το δικό του αξίωμα, ή να ασκεί πολεμική με βάση το δικό του αξίωμα. Αν διάβαζε «Ριζοσπάστη» θα γνώριζε ότι από τα ρεπορτάζ της εφημερίδας μας δεν έλειπε τίποτα απ' όσα οι άλλες έγραψαν για το θέμα. Οπως επίσης και από το σχολιασμό και την αρθρογραφία μας, με την οποία είναι κάθετα αντίθετος ο ίδιος, θα γνώριζε και τη γνώμη μας. Που κάθε άλλο παρά αμηχανία εκφράζει.

Τρίτο ψέμα, η άποψη που μας προσδίδει περί «βίας μικρών συνωμοτικών πυρήνων ως αγαπημένο παιδί της επαναστατικής αριστεράς». Εδώ ξεπερνά και τον εαυτό του. Δεν ξέρουμε τι βαφτίζει ο κύριος καθηγητής «επαναστατική αριστερά», ή, μάλλον, ό,τι και η αστική πολιτική και προπαγάνδα. Αλλά θα ήταν συνεπής αν μιλούσε για το ΚΚΕ. Αλλά σκόπιμα μιλά για «επαναστατική αριστερά», για να μπορεί να λαθροχειρεί, τσουβαλιάζοντας ανόμοια πράγματα με το ΚΚΕ. Τα ζητήματα της ατομικής τρομοκρατίας και της δράσης τέτοιων μηχανισμών σαν τη «17Ν», τον αυτοαποκαλούμενο «Επαναστατικό Αγώνα», που ο κύριος καθηγητής βαφτίζει «επαναστατική αριστερά», το ΚΚΕ τα έχει καταδικάσει ακριβώς γιατί είναι εχθρικά στην επαναστατική πάλη για την ανατροπή του καπιταλισμού. Αλλά δεν είναι μόνο το ΚΚΕ. Αυτή η τοποθέτηση πηγάζει από την προσέγγιση των Μαρξ - Ενγκελς - Λένιν στο ζήτημα της ατομικής τρομοκρατίας και της επαναστατικής πάλης.

Στο άρθρο του Λένιν «Ο μαρξισμός και η εξέγερση» (προφανώς δεν το γνωρίζει), αναφέρεται ότι οι κομμουνιστές δεν είναι μπλανκιστές (από τον Μπλανκί, Γάλλο εργάτη που συμμετείχε στην Κομμούνα του Παρισιού και που θεωρούσε ότι η επανάσταση δεν είναι ζήτημα πάλης των μαζών, αλλά μιας μικρής συνωμοτικής ομάδας). Και σ' αυτό το άρθρο είναι ξεκάθαρη η πολεμική του Λένιν και των μπολσεβίκων ενάντια στην ατομική τρομοκρατία γενικά και των εσέρων πιο ειδικά, που έκανε ζημιά στην επαναστατική πάλη. Ο ίδιος ο Λένιν είχε απορρίψει την ατομική τρομοκρατία, από την εποχή των ναρόντνικων. Στην μπροσούρα του «Ποιοι είναι οι φίλοι του λαού και πώς πολεμούν τους σοσιαλδημοκράτες», από τα πρώτα έργα του, ξεμπέρδεψε μ' αυτή την εχθρική για την επαναστατική πάλη ταχτική. Αλλωστε, ο μαρξισμός ξεκαθάρισε με την ατομική τρομοκρατία, που του αποδίδει ο Ν. Μαραντζίδης, από την εποχή του Μαρξ και την οξύτατη διαπάλη στους κόλπους της Α' Διεθνούς. Ετσι πέταξε από τη Διεθνή τον Μπακούνιν και τον Νετσάγιεφ. Ο Ενγκελς έγραφε για τον τελευταίο ότι αν δεν είναι πράκτορας της Οχράνας (μυστικής αστυνομίας του Τσάρου της Ρωσίας) δρα ως τέτοιος.

Τέταρτο ψέμα, η άποψη που μας αποδίδει περί «βιολογικής εξόντωσης του ταξικού εχθρού». Δε θα βρει πουθενά, σε κανένα μαρξιστικό βιβλίο, σε κανένα ντοκουμέντο μας, σε κανένα άρθρο μας, αυτή την άποψη. Πράγματι, ο κύριος καθηγητής φτιάχνει ξανά ένα δικό του αξίωμα για να το προσάψει ως σκοπό της πάλης του ΚΚΕ. Κάποτε οι αστοί μιλούσαν για σφαγές από τους κομμουνιστές με κονσερβοκούτια. Τώρα αυτός γίνεται πιο sic, προκειμένου να μην ταυτιστεί με τον πρωτόγονο αντικομμουνισμό, αλλά αυτό κάνει. Σκοπός του αγώνα μας είναι να αφαιρέσουμε την καπιταλιστική ιδιοκτησία από τα φυσικά πρόσωπα, τους καπιταλιστές, και να την κάνουμε κοινωνική ιδιοκτησία. Αυτό τον «πονάει». Και οι πρώην ιδιοκτήτες να δουλεύουν όπως όλα τα μέλη της κοινωνίας για όλη την κοινωνία και όχι για τον ατομικό τους πλουτισμό. Να γίνουν εργάτες. Αυτό ο κύριος καθηγητής το θεωρεί βαρβαρότητα. Αλλά βαρβαρότητα είναι ο καπιταλισμός που υπερασπίζεται με ανέντιμα μέσα.

Πέμπτο ψέμα, «οι εμφύλιοι πόλεμοι που οι κομμουνιστές τους αντιμετωπίζουν ως γιορτή». Οι εμφύλιοι πόλεμοι προκαλούνται από τις κυρίαρχες τάξεις που χάνουν την κυριαρχία τους και δεν έχουν άλλο μέσο για να την υπερασπίσουν. Ετσι έγινε αμέσως μετά την Οχτωβριανή Επανάσταση, που οι αστοί και τσιφλικάδες έκαναν εμφύλιο πόλεμο για να ανατρέψουν την εργατική εξουσία, έχοντας μάλιστα μαζί τους το στρατό 19 ιμπεριαλιστικών κρατών που εισέβαλαν στη Σοβιετική Ρωσία. Ετσι έγινε με τον Ισπανικό Εμφύλιο, που προκάλεσαν οι φασίστες και ο Φράνκο ενάντια στη δημοκρατική κυβέρνηση του λαϊκού μετώπου, με την αμέριστη στρατιωτική συνδρομή του Χίτλερ και του Μουσολίνι. Ετσι έγινε και στην Ελλάδα από το ντόπιο αντιδραστικό μεταπολεμικό καθεστώς μαζί με τους Αγγλους και Αμερικανούς συμμάχους του. Και επειδή στον εμφύλιο η εργατική τάξη, ο λαός πολεμά με τα όπλα ενάντια στον πόλεμο με τα όπλα των καπιταλιστών αλλά αναδεικνύει και κρίνει το «ποιος ποιον», τον εξοργίζει. Εδώ οι αστοί χτυπούν μια απλή απεργιακή κινητοποίηση με τους μηχανισμούς του κράτους τους. Και όπλα με πλαστικές σφαίρες έχουν χρησιμοποιήσει. Ανάποδα διαβάζει ο κύριος καθηγητής.

Εκτο ψέμα, οι «σύντροφοι των Ερυθρών Ταξιαρχιών και της "17 Νοέμβρη"». Δε θα βρει πουθενά, ούτε στην εφημερίδα μας ούτε στο Κόμμα τέτοια άποψη. Ισα ίσα, το αντίθετο. Η δράση τους πρόσφερε τα μέγιστα στα καπιταλιστικά κράτη για να οργανώνουν ολοένα και πιο βάρβαρη καταστολή ενάντια στα λαϊκά κινήματα και στους κομμουνιστές.

Εβδομο ψέμα, τα περί «ψελλίσματος για προβοκάτορες». Δεν το ψελλίζουμε, το φωνάζουμε, το αποδεικνύουμε, και όχι μόνο. Προειδοποιούμε και συμβάλλουμε στην περιφρούρηση του λαϊκού κινήματος από τέτοιου είδους μηχανισμούς που βαφτίζει «επαναστάτες» για να ρίχνει λάσπη στην επανάσταση. Και λέμε ακόμη: Αν δεν είναι στημένοι μηχανισμοί από μυστικές και φανερές υπηρεσίες του καπιταλιστικού κράτους, ξένες και ντόπιες, χρησιμοποιείται η δράση τους ενάντια στο λαϊκό κίνημα. Διαφορετικά, ας εξηγήσει ο κύριος καθηγητής πώς γίνεται να χτυπάνε αυτοί στις πορείες του Πολυτεχνείου και να προκαλούν την επέμβαση των κατασταλτικών μηχανισμών, να τους πιάνουν «οι κρατικές αρχές», και να τους αφήνουν. Ας εξηγήσει ο κύριος καθηγητής γιατί ενώ τους ξέρουν χρόνια, όπως λένε, τους άφηναν ανενόχλητους. Μήπως βολεύει η δράση τους το σύστημα ενάντια στο λαϊκό κίνημα; Μήπως το σύστημα χρειάζεται και εναλλαγές σε τέτοιου είδους μηχανισμούς και τώρα τους αποσύρουν; Αυτά τα λέγαμε και τα γράφαμε από την εποχή πιο «πιάσανε» τη «17Ν».

Σε ό,τι έχει σχέση με τη βία και την ένοπλη πάλη, η αστική τάξη τη χρησιμοποιεί ενάντια στους λαούς διεξάγοντας ιμπεριαλιστικούς πολέμους, εμφύλιους πολέμους, πραξικοπήματα, και οι λαοί όταν τους χτυπούν με τα όπλα θα απαντήσουν μαζικά σύσσωμοι με όπλα. Και στους εμφύλιους. Αυτό έγινε το Δεκέμβρη 1944 στην Ελλάδα, και με τον ΔΣΕ, όπου ο λαός δεν επέλεξε την τυραννία που ένοπλα του επέβαλαν και απάντησε ένοπλα. Αλλά αν ο λαός μας το 1940 ακολουθούσε την αντίληψη του Ν. Μαραντζίδη, οι Γερμανοί θα ήταν ακόμη στην Ελλάδα. Για να μην πούμε ότι η Επανάσταση του 1821 δε θα είχε γίνει. Το αρνιέται και αυτό ο κύριος καθηγητής με τις απόψεις που εκφράζει. Αλλά εδώ η γαλλική αστική τάξη αρνιέται τη γαλλική αστική επανάσταση και την ένοπλη βία της, γιατί να μην αρνιέται την ένοπλη βία ο Ν. Μαραντζίδης; Αυτό το θέλει ως προνόμιο και δικαίωμα μόνο για την τάξη του και τον ιμπεριαλισμό.


Σ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ