Τρίτη 13 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
Επιθετικές προσφορές στα μονοπώλια

Ενέργεια, μεταφορές, ύδρευση, δημόσια γη και υποδομές μπαίνουν στις κυβερνητικές προτεραιότητες

Με επιθετικές προφορές προς τις μερίδες της κεφαλαιοκρατίας κλιμακώνει την αντιλαϊκή πολιτική της η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Στο τραπέζι βάζουν τη νέα γενιά μετοχοποιήσεων, που αφορά κύρια νευραλγικής σημασίας στρατηγικές υποδομές και δίκτυα (μεταφορές, ύδρευση κ.ά). Ταυτόχρονα δρομολογούν και νέες συμπράξεις με τα ιδιωτικά κεφάλαια, όπως επίσης και το νέο λεγόμενο αναπτυξιακό νόμο, με τον οποίο εκχωρούν και νέα προνόμια με αιχμή τα μονοπώλια της «πράσινης οικονομίας».

Ο σχεδιασμός για τα παραπάνω μπαίνει στη σημερινή συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής με την οποία έρχονται να δηλώσουν στα ιμπεριαλιστικά κέντρα και τις αγορές την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει και εφαρμόσει το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα μετοχοποιήσεων που ξεδιπλώσουν στο επόμενο διάστημα αφορά και στις παρακάτω εταιρείες:

  • Υδρευση: Για την ΕΥΑΘ ΑΕ εξετάζουν τη διάθεση παραπέρα πόντων μαζί με την εκχώρηση της διοίκησης (μάνατζμεντ) σε «στρατηγικό επενδυτή». Να σημειωθεί ότι ο σχετικός διαγωνισμός που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση παραμένει για την ώρα παγωμένος. Στη λίστα των μεγαλοεπιχειρηματιών που ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι η κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου Μπόμπολα και η «Μάρφιν», σε κοινοπρακτικά σχήματα με μονοπώλια από τη Γαλλία και την Ισπανία. Αντίστοιχες εξελίξεις δρομολογούνται και για την ΕΥΔΑΠ ΑΕ, όπου το Δημόσιο μετέχει σήμερα με το 61%.
  • Ενέργεια: Δρομολογείται η εκχώρηση παραπέρα ζωτικού χώρου, μέσω της ΔΕΠΑ ΑΕ, στα μονοπώλια του κλάδου της ενέργειας και το μοίρασμα της πίτας. Σήμερα το Δημόσιο έχει το 65% και τα ΕΛΠΕ (συμφερόντων ομίλου Λάτση) το 35%.
  • Μεταφορές: Το πάνω χέρι στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» έχει το γερμανικό μονοπώλιο «Χόχτιφ». Στο τραπέζι πέφτει η χρονική επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης καθώς επίσης η παραπέρα μετοχοποίηση και η δρομολόγηση των διαδικασιών για την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Τα μονοπώλια του κλάδου ενδιαφέρονται να πάρουν και άλλα «αντισταθμιστικά οφέλη», συγκεκριμένα τη διαχείριση και άλλων αεροδρομίων της χώρας, όπως και για την κατασκευή των υποδομών με τη μέθοδο των «συμπράξεων» με το κράτος. Πολιτική αναδιαρθρώσεων ετοιμάζουν και για τον ΟΣΕ, ειδικότερα για τη θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακόμη, σε αναζήτηση «επενδυτών» και στη συνέχεια το δρόμο για το χρηματιστήριο ετοιμάζουν και για τα ΕΛΤΑ.
  • Ακίνητα: Φιλέτα δημόσιας γης ετοιμάζονται για παραχώρηση σε ιδιώτες με τη μορφή συμβάσεων μακροχρόνιας μίσθωσης. Οι διαδικασίες ήδη έχουν δρομολογηθεί από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) και αφορούν σε παραλιακές εκτάσεις, στρατόπεδα, κτίρια, οικόπεδα, χιονοδρομικά κέντρα κ.ά.
  • Κρατικό χρήμα: Πακτωλό από κρατικό χρήμα ετοιμάζει η κυβέρνηση και για τις άλλες μερίδες της πλουτοκρατίας. Συγκεκριμένα τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που θα μοιράσουν μέχρι το 2015 φτάνουν σε 23 δισ. ευρώ, ποσό στο οποίο προστίθενται αρκετά δισ. ευρώ από την «εθνική συμμετοχή». Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο από τα έργα ΣΔΙΤ, που άφησε παρακαταθήκη η κυβέρνηση ΝΔ, φτάνει σε 5,8 δισ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο κονδύλι που υπάρχει για «φάγωμα» από τον προηγούμενο λεγόμενο αναπτυξιακό νόμο φτάνει στα 8,8 δισ. ευρώ.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ