Τρίτη 23 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΠ
Ξετυλίγεται το αντιλαϊκό «κουβάρι»

Συνέντευξη Τύπου για τα επόμενα σχέδια της κυβέρνησης έδωσε χτες ο πρόεδρος του ΟΛΠ

Η μετατροπή του ΟΛΠ ΑΕ σε όχημα ώστε να διευκολυνθεί η εισβολή των πολυεθνικών συνολικά στις συνδυασμένες μεταφορές (φορτηγό, πλοίο, τρένο) που αφορούν τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και σε λιμενικές υπηρεσίες, ώστε το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας σταδιακά να τεθεί υπό τον απόλυτο έλεγχό τους, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους της χώρας, είναι αυτά που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε η κυβέρνηση της ΝΔ και στα πλαίσια της βάρβαρης αντιλαϊκής, φιλομονοπωλιακής πολιτικής και των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Χτες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, έδωσε σαφείς περιγραφές για τα όσα προωθούνται.

Δημιουργείται θυγατρική του ΟΛΠ με τον τίτλο «Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων ΑΕ» (Logistics ΟΛΠ), η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ), που θα αποτελεί «το πρώτο, όπως αναφέρεται, εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα, που θα εξυπηρετεί όλα τα μέσα μεταφοράς», για τα εμπορευματοκιβώτια. Αναπόσπαστο στοιχείο για τη λειτουργία του ΕΚΘΠ είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής σιδηροδρομικής σύνδεσης του Θριασίου Πεδίου με το λιμάνι του Ικονίου όπου βρίσκονται οι προβλήτες Ι η οποία ανήκει στον ΟΛΠ και ΙΙ που ξεπουλήθηκε στην κινεζική πολυεθνική COSCO, προβλήτες που αποτελούν τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Το έργο της κατασκευής θα χρηματοδοτηθεί από τον Αναπτυξιακό Νόμο και κοινοτικά κονδύλια. Για να αναλάβει η θυγατρική του ΟΛΠ τη λειτουργία και διαχείριση του ΕΚΘΠ και να χρηματοδοτηθεί, θα πρέπει σύμφωνα με τον Αναπτυξιακό Νόμο να μην έχει ο ΟΛΠ πάνω από το 49% του μετοχικού κεφαλαίου. Οσο για το ποιοι θα έχουν το 51%, δηλαδή το πάνω χέρι σε όλο αυτό το «σύμπλεγμα», είναι σαφές ότι θα είναι οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών.

Το «έγκλημα», ωστόσο, είναι πολλαπλό. Δεν είναι μόνον ότι οι πολυεθνικές «βάζουν στο χέρι» όλο αυτό το έργο που αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (συνδυασμένες μεταφορές, αποθήκευση, λιμενικές υπηρεσίες). Τα 600 τετραγωνικά μέτρα όπου θα κατασκευαστεί το ΕΚΘΠ είναι ενταγμένα σε ένα χώρο συνολικά 2.000 στρεμμάτων που ανήκει στον ΟΣΕ και ο οποίος βγαίνει στο σφυρί για λογαριασμό των πολυεθνικών. Σε αυτά τα 2.000 στρέμματα θα βρίσκονται εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, τελωνεία, αποθήκες, γραφεία εταιρειών και, εκτός όλων των άλλων, θα αποτελεί ένα νέο εργασιακό γκέτο, αφού οι δραστηριότητες αυτές που αφαιρούνται από τον ΟΛΠ, και οι οποίες εκτελούνταν από εργαζόμενους με δικαιώματα, θα μεταφερθούν στις πολυεθνικές οι οποίες σε ό,τι αφορά τις σχέσεις εργασίας θα εφαρμόσουν τους νόμους ...της αγοράς.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ