Παρασκευή 1 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ»
Εφιαλτική δοκιμασία κάθε μέρα για 600.000 επιβάτες

Οι εργασίες και η ταλαιπωρία των επιβατών θα διαρκέσουν για έναν ακόμη χρόνο
Οι εργασίες και η ταλαιπωρία των επιβατών θα διαρκέσουν για έναν ακόμη χρόνο
Τρεις το μεσημέρι στο σταθμό του ΗΣΑΠ στην Αττική. Η αποβάθρα είναι ασφυκτικά γεμάτη.

«Περιμένεις να χωθείς όπως όπως στο τρένο, σε τσαλαπατούν, σπρώχνεις, σπρώχνεσαι, βρίζεις, σε βρίζουν, σταματάς σε κάθε στάση για 10 - 15 λεπτά και περιμένεις κι άλλο τόσο για να πάρεις λεωφορείο και άμα βρέχει κιόλας μέχρι να φτάσεις σπίτι σου είσαι εξουθενωμένος».

Σε αυτή τη φράση ενός εργαζόμενου που χρησιμοποιεί καθημερινά το τρένο, αποτυπώνεται ο εφιάλτης που βιώνουν 600.000 άνθρωποι εδώ και ένα χρόνο. Από τότε που ξεκίνησαν τα έργα ανακαίνισης της γραμμής των ΗΣΑΠ Πειραιάς - Κηφισιά. Εφιάλτης που θα διαρκέσει τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο, αφού ειδικοί εκτιμούν ότι τα έργα δεν προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 10 μήνες...

Τα έργα έχουν ως επακόλουθο τη μείωση των δρομολογίων πάνω από 50%, αλλά και τον τριπλασιασμό των χρόνων διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς. Πριν αρχίσουν τα έργα κυκλοφορούσαν 33 συρμοί, σήμερα κυκλοφορούν μόνο 16. Η διέλευση των τρένων από τους σταθμούς ήταν κάθε 2,5 - 3 λεπτά και σήμερα είναι κάθε 8 λεπτά. Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά διαρκούσε 50 λεπτά, ενώ σήμερα πολλές φορές αγγίζει και τη 1,5 ώρα!

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Δεν υπάρχει περίπτωση να καταφέρεις να μπεις στο πρώτο τρένο που θα περάσει. Οι περισσότεροι επιβάτες μονολογούν για την απίστευτη ταλαιπωρία που βιώνουν. Μέσα στα βαγόνια, κολλημένος ο ένας με τον άλλο, νιώθουν τα χνώτα του διπλανού, βρίσκονται σε κατάσταση απόγνωσης. Τα νεύρα τσιτώνουν, όταν τα μεγάφωνα του τρένου καλούν τους επιβάτες να ανοίξουν τα παράθυρα, για το ...φόβο της γρίπης. «Μα, κάνουν τα πάντα για να κολλήσουμε όλοι τη γρίπη», είναι η αυτόματη σκέψη όλων.

Πολλοί καθυστερούν να πάνε στη δουλειά τους. Η επιστροφή στο σπίτι απαιτεί το διπλάσιο χρόνο. Τα μεγάφωνα συνεχίζουν το βιολί τους: «Σας ενημερώνουμε ότι τα δρομολόγια εκτελούνται με καθυστέρηση»...

«Αναγκάζομαι να φεύγω τουλάχιστον μια ώρα πριν από τη συνηθισμένη, για να φτάσω στη δουλειά μου. Δεν πάει άλλο», λέει στον «Ρ» επιβάτης που χρησιμοποιεί καθημερινά και για πολλά χρόνια το τρένο. «Δεν μας υπολογίζουν», συμπληρώνει άλλος, που «βλέπει τα τρένα να περνούν». Εχουν περάσει τουλάχιστον τρία, όπως μας είπε. «Μόνο το εισιτήριο ξέρουν να αυξάνουν», είναι η «εύλογη» διαμαρτυρία, που έρχεται από άλλα χείλη. Οι διαμαρτυρίες συνεχίζονται: «Δε φτάνει που δουλεύουμε από τα άγρια χαράματα, περιμένουμε και είκοσι λεπτά το τρένο για να φτάσουμε σπίτι μετά από δύο ώρες. Ζωή είναι αυτή;».

Τραγική, όμως, είναι και η κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι (πωλητές εισιτηρίων) στον ΗΣΑΠ. «Ξέρεις τι είναι όλη μέρα να εξυπηρετείς κόσμο, να ακούς το μακρύ και το κοντό του καθένα και για να φτάσεις σπίτι σου να πρέπει να δώσεις κανονική μάχη για να στοιβαχθείς σε ένα βαγόνι;», μας λέει η Ε., πωλήτρια.

«Να κάνουν υπομονή...»

Κατά τους ισχυρισμούς των αρμοδίων των ΗΣΑΠ, όλα αυτά δεν επιδέχονται την παραμικρή αλλαγή και τώρα που έχουν περιοριστεί τα έργα, αφού σε ορισμένα τμήματα της γραμμής δεν υπάρχει σιδηροτροχιά και η κυκλοφορία των συρμών γίνεται σε μονή γραμμή και στην άνοδο και στην κάθοδο. Οι ίδιοι συνιστούν απλά στο επιβατικό κοινό να κάνει «υπομονή», καθώς, όπως υπερηφανεύονται, μετά την ολοκλήρωση των έργων, θα υπάρξει «ποιοτική αναβάθμιση» στις μετακινήσεις με τον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο». Αλλά σε ποια ...υπομονή, ποιου επιβατικού κοινού μπορούν να υπολογίζουν, άραγε, οι κυβερνώντες και οι ιθύνοντες των ΗΣΑΠ, όταν, ένα χρόνο μετά, έχει ολοκληρωθεί το 35% - 40% των έργων, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της Επιχείρησης; Για την απαράδεκτη κατάσταση, αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι διορισμένες διοικήσεις σε ΟΑΣΑ και ΗΣΑΠ. Η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών.

Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ έχει φέρει το θέμα στη Βουλή, με Ερώτηση που έχει καταθέσει, απαιτώντας από την κυβέρνηση τη λήψη άμεσων μέτρων, ώστε να πάρει τέλος αυτή η απαράδεκτη κατάσταση στον «ηλεκτρικό». Μεταξύ άλλων, στην Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του Κόμματος ζητούν: Να μειωθεί ή να μην καταβάλλεται καθόλου εισιτήριο έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα, τα οποία επιφέρουν την παραπάνω κατάσταση. Να δρομολογηθούν ενισχυτικά δρομολόγια με λεωφορεία σε παράλληλες διαδρομές των ΗΣΑΠ και να ενισχυθούν τα συνεργεία, ώστε να επιταχυνθούν τα έργα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ