Κυριακή 27 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Για τα μερίδια της αγοράς

Οσο εντείνονται οι επιχειρηματικοί ανταγωνισμοί για την κυριαρχία στην αγορά των αερομεταφορών μετά την ιδιωτικοποίηση του ομίλου της «Ολυμπιακής», τόσο περισσότερο αποκαλύπτονται τα πολιτικο-οικονομικά παιχνίδια που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με αιχμή - σε αυτή τη φάση - την κρατική επιδότηση των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη των αποκαλούμενων «άγονων» αεροπορικών γραμμών.

Οι δύο βασικοί ανταγωνιστές, η «Olympic Air» του Α. Βγενόπουλου της «MIG» και η «Aegean» του Θ. Βασιλάκη, εν μέσω αλληλοκατηγοριών για μεθοδεύσεις καταστρατήγησης των κανόνων του «υγιούς ανταγωνισμού», διεκδίκησαν να αναλάβουν - έως ότου επαναπροκηρυχτεί ο διαγωνισμός - την εκτέλεση πτήσεων στις «άγονες» γραμμές, χωρίς κρατική επιδότηση («MIG») και με το 50% η «Aegean». Νικητής βγήκε ο Α. Βγενόπουλος, όχι φυσικά επειδή μειοδότησε (προσφέρθηκε να εκτελεί τα δρομολόγια μόνο για τους επόμενους 2 - 3 μήνες χωρίς επιδότηση), αλλά επειδή έτσι αποφάσισε η κυβέρνηση. Αλλωστε και άλλοι επιχειρηματίες ...προσφέρθηκαν να εκτελέσουν δωρεάν τις πτήσεις αυτές, αλλά μόνο για το μεταβατικό αυτό στάδιο των δύο, το πολύ τριών μηνών, που θα κηρυχθεί νέος διαγωνισμός για το «μοίρασμα της πίτας». Εκείνο, πάντως, που αποκαλύπτεται από την ...πλειοδοσία «κοινωνικής ευαισθησίας» των επιχειρηματικών ομίλων, είναι ότι η εκτέλεση πτήσεων στις «άγονες» γραμμές με κρατικό χρήμα, δηλαδή με τα λεφτά του ελληνικού λαού, αποφέρουν σημαντικά και εγγυημένα κέρδη στις εταιρείες. Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η ανακοίνωση της «MIG», στην οποία επισημαίνεται ότι «υπό περιστάσεις ακόμα και το 50% της κρατικής επιδότησης που ζητά η "Aegean", μπορεί να αποδειχθεί και εξαιρετικά επικερδές». Η αντεπίθεση της «Aegean» στην εξέλιξη αυτή, ήρθε με δύο εξώδικα που απέστειλε ο Θ. Βασιλάκης σε κυβέρνηση και Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), απαιτώντας διευκρινίσεις για μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με τις συμβάσεις για τις «άγονες» γραμμές.

Η ουσία της διαμάχης που έχει ξεσπάσει μεταξύ «MIG» και «Aegean», με εμπλοκή και πολιτικών προσώπων (Ντ. Μπακογιάννη), είναι ποιος από τους δύο επιχειρηματικούς ομίλους θα κυριαρχήσει στην ελληνική αεροπορική αγορά, προσβλέποντας και στην κατάκτηση μεριδίων της ευρωπαϊκής αγοράς, μέσω συμμαχιών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ