Τετάρτη 23 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
«Απογειώνεται» ο επιχειρηματικός πόλεμος

Βολές Α. Βγενόπουλου (MIG ) για εμπλοκή της Ντ. Μπακογιάννη υπέρ της «Aegean» στις πτήσεις για Κωνσταντινούπολη

Η κυριαρχία στην αγορά των αερομεταφορών μετά την ιδιωτικοποίηση του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) κρύβεται πίσω από τους «άγριους» επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς «Olympic Air» του Α. Βγενόπουλου και «Aegean» του Θ. Βασιλάκη. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτονται και τα πολιτικο-οικονομικά παιχνίδια που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και τα οποία σε αυτή τη φάση αφορούν την κρατική επιδότηση των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη των αποκαλούμενων «άγονων» αεροπορικών γραμμών, αλλά και τις διακρατικές συμφωνίες για τις πτήσεις εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ολα αυτά φυσικά, είναι επακόλουθα της πλήρους «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών, που προώθησαν ΕΕ και ελληνικές κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Μιας πολιτικής, που επιφυλάσσει «εργασιακό μεσαίωνα» για χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο, αλλά και μελλοντικούς αεροπορικούς αποκλεισμούς νησιωτικών και άλλων περιοχών της Ελλάδας, οι οποίες σήμερα καλύπτονται από τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές». Κι αυτό γιατί, στο νέο «απελευθερωμένο» αεροπορικό περιβάλλον, με απόλυτους κυρίαρχους πλέον τους επιχειρηματικούς μονοπωλιακούς ομίλους, κάθε αεροπορικό δρομολόγιο θα καθορίζεται αυστηρά με μοναδικό κριτήριο το κέρδος και κατά συνέπεια η τύχη των «άγονων» γραμμών θα εξαρτάται από τις πιέσεις που θα ασκούν οι επιχειρηματίες για την εξασφάλιση όλο και μεγαλύτερων κρατικών ενισχύσεων.

Οι δύο όμιλοι MIG και AEGEAN, επιχειρώντας να στείλουν ο καθένας ξεχωριστά το δικό του μήνυμα προς τους κυβερνώντες γενικά, αλλά και τις άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, ότι βασική επιδίωξη είναι η απόλυτη κυριαρχία στις ελληνικές αερομεταφορές, καθώς και η διεκδίκηση σημαντικού μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς, αφήνουν σαφείς αιχμές για παρεμβάσεις υπουργών υπέρ της μιας ή της άλλης εταιρείας.

Ο Α. Βγενόπουλος με χτεσινή του ανακοίνωση αναφέρει ότι η «Aegean» ενισχύθηκε θεαματικά τα τελευταία χρόνια σε βάρος της «Ολυμπιακής», με αποτέλεσμα να διευρυνθούν σημαντικά οι ζημιές της ΟΑ, ενώ κάνει λόγο για βοήθεια της «Aegean από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή και παράνομο». «Η υπόθεση -αναφέρεται- είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη». Η αναφορά γίνεται για την άδεια πτήσεων προς Κωνσταντινούπολη που εξασφάλισε πριν λίγους μήνες η «Aegean».

Με προσφυγή στη Δικαιοσύνη απάντησε η Ντ. Μπακογιάννη, η οποία σε δήλωσή της κάνει λόγο για προσπάθεια του Α. Βγενόπουλου να την εμπλέξει σε έναν επιχειρηματικό πόλεμο στον οποίο δεν έχει θέση.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών ανακοίνωσε ότι παρατείνονται έως το τέλος Νοέμβρη - εάν χρειαστεί και έως το τέλος του 2009 - οι υφιστάμενες συμβάσεις με τις ΟΑ για την εξυπηρέτηση των «άγονων γραμμών».

Από την πλευρά του ο Θ. Βασιλάκης, πρόεδρος της «Aegean», σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, χαρακτήρισε «τεράστιο λάθος» την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές», υποστηρίζοντας ότι «η απόφαση αυτή δημιουργεί αδιαφανές περιβάλλον». Για τα δρομολόγια Αθήνα - Κωνσταντινούπολη ισχυρίστηκε ότι ακολουθήθηκαν όλες οι σύννομες διαδικασίες και δεν υπήρξε καμιά μυστική συμφωνία». Το μήνυμα Βασιλάκη είναι ότι «το πάρτι τώρα αρχίζει για την Aegean», η οποία σέβεται, αλλά δε φοβάται τον ανταγωνισμό. Προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι η ΟΑ λειτουργούσε σε βάρος του ανταγωνισμού, ανέφερε: «θέλουμε να πιστεύουμε ότι η προνομιακή μεταχείριση σταματάει εδώ και όποια κυβέρνηση αναλάβει την εξουσία μετά τις εκλογές θα αντιμετωπίσει με τους ίδιους κανόνες τις αεροπορικές εταιρείες».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ