Με τη στήριξη των ταξικών σωματείων παλεύουν για την εφαρμογή των ΣΣΕ
Ωστόσο το πρόβλημα με το «κουρέλιασμα» της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Ακτοπλοΐας από τους εφοπλιστές παραμένει. Αποθρασυμένοι από την αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική, έχουν φτάσει να αμφισβητούν ακόμα και το αυτονόητο, την καταβολή των μισθών. Ενώ, όπως καταγγέλλουν τα σωματεία, δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή εταιρεία που να εφαρμόζει κανονικά τη ΣΣΕ.
Ενδεικτικό της ασύδοτης δράσης των εφοπλιστών, είναι ότι ο Αγούδημος αυθαίρετα έχει εγκαταλείψει πλοία του στο λιμάνι του Πειραιά και αναγκάζει ναυτεργάτες να βρίσκονται μέσα σε αυτά με «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία!
Και δεν είναι μόνο ο Αγούδημος που έχει εγκαταλείψει πλοία και ναυτεργάτες σε όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Συνολικά υπολογίζονται στα 20 τα ακτοπλοϊκά πλοία που οι εφοπλιστές - για να προστατεύουν την κερδοφορία τους - κράτησαν δεμένα σε διάφορα λιμάνια, παραβιάζοντας κατάφωρα, με τις πλάτες του ΥΕΝ, την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση πλοίων. Τι στοίχισε αυτό στους νησιώτες και στο επιβατικό κοινό φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία του ΥΕΝ που εκδόθηκαν χτες. Από 1η Ιούνη ως 31 Αυγούστου του 2009 εκτελέστηκαν, συνολικά, από όλα τα λιμάνια της χώρας, 185.835 δρομολόγια και διακινήθηκαν 21.235.239 επιβάτες, 4.415.555 αυτοκίνητα, 692.432 φορτηγά και 907.508 δίκυκλα. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα εκτελέστηκαν 218.933 δρομολόγια και διακινήθηκαν 21.939.289 επιβάτες, 4.477.592 ΙΧΕ, 763.520 Φ/Γ και 976.193 δίκυκλα. Δηλαδή φέτος τα δρομολόγια ήταν 33.098 λιγότερα.