Τρίτη 11 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αγρια εκμετάλλευση για ναυτεργάτες και επιβάτες

Απαιτούν να κόψουν το επίδομα των ναυτεργατών για τις «άγονες». «Οδύσσεια» το Σαββατοκύριακο για εκατοντάδες επιβάτες του 39χρονου πλοίου «Μαρίνα»

Ατέλειωτη ταλαιπωρία για τους 460 επιβάτες του «Μαρίνα» που ξέμεινε από μηχανές...

Eurokinissi

Ατέλειωτη ταλαιπωρία για τους 460 επιβάτες του «Μαρίνα» που ξέμεινε από μηχανές...
Αγριεύει το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οξύνει την επιθετικότητά του σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών αλλά και των επιβατών. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, ενθαρρυμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική που ράβουν στα μέτρα τους δικομματισμός και Ευρωπαϊκή Ενωση και με σύμμαχο τον εργοδοτικό κυβερνητικό συνδικαλισμό, με θράσος αξιώνουν το κόψιμο επιδομάτων από το μισθό των πληρωμάτων των ακτοπλοϊκών πλοίων!

Πιο συγκεκριμένα η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) προβάλλει την απαίτηση να καταργηθεί το επίδομα που καταβάλλεται στα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές. Το επίδομα των «άγονων» γραμμών αποτελεί κατάκτηση των ναυτεργατών και περιέχεται στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας του 2008. Η καταβολή του επιδόματος είχε αρχίσει να παραβιάζεται από ακτοπλοϊκές εταιρείες με πρώτη την ΑΝΕΚ του Γ. Βαρδινογιάννη. Τώρα οι εφοπλιστές επιδιώκουν να νομιμοποιήσουν την αυθαιρεσία τους. Ετσι αρνούνται να επικυρώσουν ακόμα και αυτό το μνημόνιο της ντροπής που είχαν συμφωνήσει τον περασμένο Ιούλη με την πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του 2009. Εκβιαστικά δηλώνουν ότι αν δε διαγραφεί από το κείμενο της Σύμβασης το άρθρο που αφορά το επίδομα, οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας δε θα πάρουν ούτε το φιλοδώρημα του μόλις 1 ευρώ την ημέρα. Δηλαδή την ...αύξηση που τους καθόρισαν πλειοψηφία της ΠΝΟ και εφοπλιστές.

Στο μεταξύ χτες έγινε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ όπου αποφασίστηκε να σταλεί εξώδικο στην ΕΕΑ με προειδοποίηση για απεργία στα ακτοπλοϊκά πλοία. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τόσο στη διάρκεια της συνεδρίασης της ΕΕ όσο και με δελτίο Τύπου που εξέδωσαν επισημαίνουν ότι «απαιτείται και επιβάλλεται από τις εξελίξεις η κήρυξη απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με πλαίσιο αιτημάτων τέτοιο που θα συγκρούεται με αυτή την πολιτική και θα προωθεί τα συμφέροντα των ναυτεργατών των συνταξιούχων και των άλλων εργαζομένων».

Ατέλειωτη «οδύσσεια» για εκατοντάδες επιβάτες.

Η επίθεση των ακτοπλόων εφοπλιστών για την προστασία της κερδοφορίας τους αφορά και τους νησιώτες, τους χιλιάδες επιβάτες εργαζόμενους. Με τα «σαπάκια» τους, τα παλιά υποσυντήρητα και λιγοστά ακτοπλοϊκά πλοία, βασανίζουν επιβάτες και ναυτεργάτες. Τελευταίο χαρακτηριστικό δείγμα της σταδιακής απορρύθμισης που επιβάλλουν οι εφοπλιστές στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι τα όσα έζησαν οι επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν το Σάββατο με το 39χρονο πλοίο «ΜΑΡΙΝΑ» της εταιρείας GA FERRIES, του εφοπλιστή Αγούδημου. Το πλοίο αυτό, πασίγνωστο σαπιοκάραβο, το οποίο οι ελεγκτικές αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας - όπως ο αμαρτωλός Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων - κάθε φορά το χαρακτηρίζουν αξιόπλοο - το Σάββατο το απόγευμα έμεινε από μηχανές!

Είχε αποπλεύσει με 212 επιβάτες από το Βαθύ της Σάμου και επέστρεψε στο λιμάνι. Ετσι έμειναν αμανάτι 60 επιβάτες στο Καρλόβασι, 100 στους Φούρνους και 300 στην Ικαρία! Οι επιβάτες του «ΜΑΡΙΝΑ» επιβιβάστηκαν την Κυριακή στο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» το οποίο τους αποβίβασε στη Νάξο και από εκεί πέρασε το πλοίο «ΡΟΔΑΝΘΗ». Εφτασαν στον Πειραιά αισίως τα ξημερώματα της Δευτέρας! Να σημειωθεί ότι τις καθημερινές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας τις έχει αποδώσει στις... «περισσότερες θάλασσες» που είχαμε φέτος!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ