Αποτέλεσμα της πολιτικής παράδοσης των οδικών αξόνων στο μεγάλο κεφάλαιο που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
Η πολιτική σ' αυτό το σημείο των δύο κομμάτων είναι ακριβώς η ίδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις πρώτες «συμβάσεις παραχώρησης» (Αεροδρόμιο Σπάτων, Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και Αττική Οδός) δημοπρατήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ το 1992-93 και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Επίσης, οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) ενώ δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ολες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ.
Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος, παρά μόνο με αστεία ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 5% με 8% (στην πραγματικότητα με λιγότερα), ενώ αποκτούν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται τα έργα για 20 και 30 χρόνια. Το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο λαός, πληρώνει με «ζεστό» χρήμα το 30% του κατασκευαστικού κόστους (ή και παραπάνω), ενώ παράλληλα: Στις πρώτες συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΠΑΣΟΚ εγγυήθηκε τα δάνεια που έλαβαν οι κατασκευαστές, αλλά και τα κέρδη τους. Στις δε συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΝΔ: Παρέδωσε προκαταβολικά (πριν αρχίσουν καν τα έργα) τις εισπράξεις από τα διόδια τμημάτων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού. Παραδίδει στους ομίλους οδικά τμήματα κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ (όπως το πέταλο του Μαλιακού) που κι αυτά κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα, όταν ολοκληρωθούν, θα επιβληθούν διόδια υπέρ των ομίλων! Σε δύο συμβάσεις (Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής Πελοποννήσου) το Δημόσιο εγγυάται και τα κέρδη, αν δεν υπάρξει η αναμενόμενη κίνηση!
Αποτέλεσμα των προκλητικών ληστρικών αυτών συμβάσεων είναι:
Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα στους πέντε οδικούς άξονες, μέχρι το τέλος του 2012, οι οδηγοί θα πληρώνουν χαράτσι διοδίων κοντά στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από λιγότερο από 1 λεπτό που ήταν η τιμή του την άνοιξη του 2005, όταν επιβλήθηκε μια αύξηση κατά 43%, δηλαδή 800% αυξημένα! Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό, αλλά και να στήνουν νέους σταθμούς διοδίων, όπως αυτούς που θέλει να στήσει ο όμιλος της Ιόνιας Οδού στον Αγιο Στέφανο, στη Βαρυμπόμπη, στη Μαλακάσα κ.ά.
Σημειώνουμε ότι: