Κυριακή 24 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Με τη βούλα της ΕΕ η τροχιά ιδιωτικοποίησης

Τεράστιες οι ευθύνες τόσο των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όσο και των κομμάτων του «ευρωμονόδρομου»

Για τη σημερινή εικόνα του ΟΣΕ και τα ελλείμματα που υπερπροβάλλονται, ακριβώς, για να δικαιολογηθεί η πολιτική διάλυσης και ιδιωτικοποίησης, αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική που άσκησαν στον Οργανισμό

Eurokinissi

Για τη σημερινή εικόνα του ΟΣΕ και τα ελλείμματα που υπερπροβάλλονται, ακριβώς, για να δικαιολογηθεί η πολιτική διάλυσης και ιδιωτικοποίησης, αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική που άσκησαν στον Οργανισμό
Βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο επιχειρεί να «ρίξει» η κυβέρνηση και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, μετά την παράδοση του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», στα κεφάλαια που εκπροσωπεί στην Ελλάδα ο Α. Βγενόπουλος της MIG.

Με πρόσχημα τα ελλείμματα και τη δεινή οικονομική θέση του ΟΣΕ, το κυβερνητικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, έχει ήδη εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή και έχει τεθεί σε μερική εφαρμογή. Φέρει τον τίτλο «Σχέδιο αναδιάρθρωσης ΟΣΕ» και σε πλήρη εφαρμογή θα τεθεί αμέσως μετά τις ευρωεκλογές.

Αυτό που ουσιαστικά σηματοδοτεί το κυβερνητικό σχέδιο είναι η προετοιμασία του Οργανισμού, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης - ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011, όπως ορίζει ρητά σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έχουν υιοθετήσει στη χώρα μας, τόσο η ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ.

Η κυβέρνηση επιχειρεί με κάθε τρόπο όχι μόνο να συγκαλύψει την ουσία του σχεδίου ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και να παραπλανήσει τον ελληνικό λαό, λέγοντας ότι «είναι τρέλα να πιστεύει κανείς ότι μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί ο πλέον προβληματικός και ελλειμματικός Οργανισμός». Αυτό ήταν το ...«ακλόνητο» επιχείρημα που πρόβαλε ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος ετοίμασε και το σχέδιο «αναδιάρθρωσης ΟΣΕ», όταν ήταν υπουργός Μεταφορών. Ο ίδιος, βέβαια, προβάλλοντας ακριβώς το ίδιο...επιχείρημα, υπερασπιζόταν με σθένος την άποψη ότι «η κοινή λογική επιβάλλει την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής», ακριβώς για να πάψει επιτέλους ο ελληνικός λαός να πληρώνει τη λειτουργία ζημιογόνων επιχειρήσεων.

Η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στην παράδοση δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών στρατηγικής σημασίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ανεξάρτητα από τη σημερινή τους οικονομική κατάσταση που μπορούν να αποφέρουν «τρελά» κέρδη στους ιδιώτες, οι οποίοι κάθε άλλο παρά «τρελοί» είναι, όταν διαγκωνίζονται ποιοι θα πάρουν τα «φιλέτα» και τις εν δυνάμει κερδοφόρες δραστηριότητες τομέων, που σήμερα ανήκουν στο κράτος.

Οι ιδιωτικοποιήσεις τομέων στρατηγικής σημασίας είναι κεντρική πολιτική της ΕΕ. Προβλέπονται ρητά στη Συνθήκη του Μάαστριχτ για την απελευθέρωση των αγορών και περιέχονται και στη μεταγενέστερη Στρατηγική της Λισαβόνας, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων. Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της πολιτικής, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί σήμερα να καταστήσει τους ιδιώτες απόλυτους κυρίαρχους σε κάθε εν δυνάμει κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα. Η κυβερνητική προπαγάνδα περί «εξυγίανσης» του ΟΣΕ αποσκοπεί στην παραπλάνηση του ελληνικού λαού, με σκοπό την υφαρπαγή της ψήφου του στις ευρωεκλογές.

Το κυβερνητικό σχέδιο

Το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα της πολιτικής απελευθέρωσης - ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, το οποίο εγκρίθηκε πριν χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Κεντρικοί άξονες του σχεδίου για τον ΟΣΕ, είναι: 1) Απολύσεις 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών (σχεδόν το μισό προσωπικό), μέσω του προγράμματος «μισθωτή εφεδρεία». Ενα πρόγραμμα που προβλέπει ότι οι απολυμένοι εργαζόμενοι παραμένουν στη διάθεση του ΟΣΕ, για να τους χρησιμοποιήσει όποτε κρίνει σκόπιμο. 2) Εισβολή ιδιωτικών επιχειρήσεων στις κερδοφόρες δραστηριότητες. 3) «Τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια (έως και διπλασιασμό). 4) Δραστική περικοπή «ασύμφορων» δρομολογίων. Οι απολύσεις και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων εντάσσονται στην πολιτική προσαρμογής του ΟΣΕ στις συνθήκες ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, που απαιτούν φτηνό εργατικό δυναμικό, με υπονομευμένα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής, προωθούνται οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που «πριμοδοτούν» τους ιδιώτες με χρήματα του ελληνικού λαού και τους ανοίγουν το δρόμο να εκμεταλλευτούν κάθε κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα.

Το ΠΑΣΟΚ

Το ΠΑΣΟΚ, που έστρωσε το δρόμο διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ από τα μέσα της περασμένης 10ετίας, με τον τεμαχισμό του Οργανισμού και την ίδρυση των πρώτων θυγατρικών εταιρειών, σήμερα ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για επιμέρους ζητήματα, κυρίως διαχείρισης και όχι για την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής, που είναι η διάλυση και ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τέσσερα κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ (Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Νίκος Σηφουνάκης, Εύη Χριστοφιλοπούλου και Χάρης Τσιόκας), κατά την πρόσφατη συνάντησή τους με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, χωρίς να κάνουν την παραμικρή έστω αναφορά στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, έριξαν το βάρος τους σε καταγγελίες για:

  • Τη «διάλυση του ΟΣΕ» και τη «μείωση της αξιοπιστίας, της ποιότητας και της ασφάλειας».
  • Τον υπερτριπλασιασμό των ελλειμμάτων και τις αμοιβές σε γαλάζιους «ημετέρους».
  • Τη διόγκωση των δαπανών μισθοδοσίας, την απώλεια πάνω από 700 εκατ. ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ και τη μη ένταξη καινούργιων έργων στο ΕΣΠΑ.
  • Τα οικονομικά σκάνδαλα που έχουν οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη (εκποίηση παλαιού υλικού κ.τ.λ.)».
Το ΚΚΕ

Το μόνο Κόμμα που στάθηκε σταθερά και αταλάντευτα απέναντι στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, απέναντι στην πολιτική της ΕΕ των μονοπωλίων είναι και παραμένει το ΚΚΕ. Κατήγγειλε από την πρώτη στιγμή και ενημέρωσε τον ελληνικό λαό για τις «προβλέψεις» της Συνθήκης του Μάαστριχτ και τις ολέθριες συνέπειές της για την εργατική τάξη. Στάθηκε και στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων, σε κάθε τους αγώνα. Υπερασπίζεται σθεναρά τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και βρίσκεται σε διαρκή κόντρα με τις επιδιώξεις του μεγάλου κεφαλαίου, προβάλλοντας τον αγωνιστικό δρόμο για την επίλυση των λαϊκών προβλημάτων. Εχει ολοκληρωμένες προτάσεις για τους οργανισμούς των πρώην ΔΕΚΟ, με γνώμονα το σύνολο των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Στον αντίποδα της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που έχουν ως στόχο τη μετατροπή του σιδηροδρόμου σε εργαλείο εξυπηρέτησης της κερδοφορίας των επιχειρηματιών, σε υπηρέτη της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων που τον χρησιμοποιούν, το ΚΚΕ πρεσβεύει την άποψη ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει και μπορεί να αναδειχτεί ως βασικό μέσο κάλυψης των μεταφορικών αναγκών της λαϊκής οικογένειας, να αποτελεί κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η συμπύκνωση της ολοκληρωμένης πρότασης του ΚΚΕ για τον ΟΣΕ, είναι: Σιδηρόδρομος 100% δημόσιος, που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία, θα υπόκειται σε εργατικό έλεγχο και θα είναι ενταγμένος σε έναν ενιαίο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών, στην υπηρεσία των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων και του ελληνικού λαού.

Για τη σημερινή εικόνα του ΟΣΕ και τα ελλείμματα που υπερπροβάλλονται, ακριβώς για να δικαιολογηθεί η πολιτική διάλυσης και ιδιωτικοποίησης, αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική που άσκησαν στον Οργανισμό. Οι εργαζόμενοι που καλούνται τώρα να πληρώσουν «τη νύφη» με απολύσεις και ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, δεν έχουν την παραμικρή ευθύνη. Εχουν, όμως, την υποχρέωση και το καθήκον να «τιμωρήσουν» με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, που έβαλαν τις υπογραφές τους και για τις σημερινές εξελίξεις στον ΟΣΕ, αλλά και για όσες άλλες ιδιωτικοποιήσεις έχουν προηγηθεί σε ΟΤΕ, Ολυμπιακή, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.

Κοντολογίς, η ουσία είναι ότι είτε με τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ είτε με την αυριανή του ΠΑΣΟΚ, ένας ακόμα τομέας στρατηγικής σημασίας, όπως είναι και οι σιδηροδρομικές μεταφορές, είναι προγραμμένος για παράδοση στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Ζητούμενο τώρα ενόψει των ευρωεκλογών, είναι οι εργαζόμενοι να τιμωρήσουν με την ψήφο τους όσους τους κορόιδεψαν για το ρόλο της ΕΕ και προετοίμασαν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, ενισχύοντας ταυτόχρονα αποφασιστικά το ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που με απόλυτη συνέπεια, όχι μόνο αποκάλυψε τα σχέδιά τους και είπε την αλήθεια, αλλά αντιτάχθηκε με κάθε τρόπο στην υλοποίηση των σχεδίων αυτών.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ