Τρίτη 19 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΑ ΝΕΕ ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ
Γιατί όταν μιλά για «καινοτομία» έχει το βλέμμα στραμμένο στα κέρδη

«

Η επένδυση στην καινοτομία αποτελεί τον απαραίτητο όρο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων», είπε χθες ο υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του μονοπωλιακού ομίλου «Microsoft» με τίτλο «Ημέρα Καινοτομίας». Ετσι ξεκάθαρα και χωρίς μισόλογα περιγράφουν την περιβόητη «καινοτομία» πια οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και οι πολιτικοί εκφραστές τους. Καινοτομία σημαίνει περισσότερα κέρδη για το κεφάλαιο, περισσότερο ξεζούμισμα των εργαζομένων. Σ' αυτό τον ντορό όμως θέλουν να βάλουν και τους εργαζόμενους και κυρίως τη νεολαία, να διοχετεύουν όλο το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους, για να αναπτύσσεται η καινοτομία υπέρ των επιχειρήσεων. Ετσι, αντί να αναπτύσσεται η επιστήμη και η τεχνολογία, για να ανακουφίζει και να βελτιώνει διαρκώς τη ζωή του λαού, αυτή αναπτύσσεται για να φέρνει όλο και περισσότερα κέρδη στις πολυεθνικές και τα μονοπώλια τύπου «Microsoft»...

Η καινοτομία βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη του λεξιλογίου και των στόχων της ΕΕ, η οποία μάλιστα βάφτισε το 2009 έτος δημιουργικότητας και καινοτομίας. Σε σχετικό κείμενο για τα «βαφτίσια» του έτους, που μάλιστα ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο από όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, μαζί και το ΣΥΝ, αναφέρονται μεταξύ άλλων ως στόχοι: «... δ) ευαισθητοποίηση όσον αφορά τη σημασία της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας για την προσωπική ανάπτυξη, καθώς και για την οικονομική μεγέθυνση και την απασχόληση· τόνωση του επιχειρηματικού πνεύματος, ιδίως μεταξύ των νέων, μέσω της συνεργασίας με τον επιχειρηματικό κόσμο, ε) προώθηση της εκπαίδευσης σε βασικές και προωθημένες δεξιότητες στον τομέα των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας, με στόχο την τεχνολογική καινοτομία».

Τα παραπάνω μεταφέρονται μέσα στα σχολεία ως εξής: «Καινοτόμες» μέθοδοι διδασκαλίας, που οδηγούν στην αμάθεια μεταδίδοντας άσχετες μεταξύ τους πληροφορίες. Μαθήματα επιχειρηματικότητας, για να μαθαίνουν οι νέοι από πολύ τρυφερές ηλικίες ποιες είναι οι ανάγκες και τα συμφέροντα του κεφαλαίου και να υποτάσσονται σε αυτά, θεωρώντας τα και δικά τους συμφέροντα. Είσοδο των επιχειρήσεων μέσα στα σχολεία, για να επωφελούνται με κάθε τρόπο από την εκπαιδευτική διαδικασία. Διαγωνισμοί και προγράμματα ανάπτυξης της καινοτομίας για νέους, όπου δίνεται η ψευδαίσθηση ότι όποιος έχει μια καλή ιδέα μπορεί μπορεί να... πάει πολύ μπροστά. «Καλές ιδέες» όμως είναι αυτές που αρέσουν στις επιχειρήσεις. «Καλή ιδέα» τώρα σε περίοδο οικονομικής κρίσης είναι για παράδειγμα η μείωση μισθών, η εβδομάδα των τριών ημερών, η πιστωτική κάρτα του ΠΑΣΟΚ κ.ο.κ.

Αντίστοιχα για την ανώτατη εκπαίδευση, συστατικό στοιχείο της οποίας είναι η έρευνα, η ΕΕ σε ανακοίνωση της Κομισιόν γράφει χαρακτηριστικά ότι η έρευνα και η πολιτική για την καινοτομία πρέπει να «επικεντρώνεται στη μετουσίωση της γνώσης σε οικονομική αξία και εμπορική επιτυχία». Ουσιαστικά, η κατεύθυνση της ΕΕ για την έρευνα είναι να παράγονται περισσότερες πατέντες που θα... αγοράζουν οι επιχειρήσεις και θα μπορούν να αξιοποιήσουν άμεσα μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους. Με την ίδια ακριβώς έννοια, η καινοτομία χρησιμοποιείται σε όλους τους τομείς. Ετσι, στον πολιτισμό υπαγορεύει παραγωγή καινοτόμων πολιτιστικών προϊόντων που θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, στη γεωργία υπαγορεύει καθιέρωση των μεταλλαγμένων κ.ο.κ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ