Πέμπτη 16 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ «ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ»
Χαράτσια για το λαό, υπερκέρδη για το κεφάλαιο

Η κυβέρνηση υπερηφανεύεται και διαφημίζει και τα μεγάλα χαρατσώματα του λαού
Η κυβέρνηση υπερηφανεύεται και διαφημίζει και τα μεγάλα χαρατσώματα του λαού
Τα λεγόμενα μεγάλα έργα, και ειδικότερα αυτά που υποχρεώνεται να χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός πανάκριβα και για την κατασκευή και για τη χρήση, μέσα από το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθείται για να αυξήσουν τα υπερκέρδη τους μερικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, προσπαθεί η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει και ως «αιχμή του δόρατος» στην προεκλογική της εκστρατεία.

Με αντικείμενο ακριβώς αυτό συνεδρίασε χτες η Κυβερνητική Επιτροπή, ενώ αμέσως μετά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, δήλωσε: «Σήμερα κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που γνώρισε ποτέ η χώρα με προϋπολογισμό 19 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ είναι από ιδιωτικά κεφάλαια, σε έργα που γίνονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης». Πρόκειται βέβαια για τους 5 οδικούς άξονες, που δημοπράτησε το ΠΑΣΟΚ και υλοποίησε η ΝΔ, όπως η Ιόνια Οδός, όπου, όπως είναι γνωστό, οι ιδιωτικοί όμιλοι όχι μόνο δε θα βάλουν ούτε ευρώ από την τσέπη τους, καθώς προεισπράττουν - και μάλιστα αυξημένα κατά 35% έως 180% - διόδια από ήδη κατασκευασμένους δρόμους, ενώ θα προσθέσουν και νέους σταθμούς χαρατσιών, όπως αυτοί στον Αγιο Στέφανο και στη Βαρυμπόμπη.

Με τον ίδιο τρόπο σχεδιάζεται να κατασκευαστούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μήκους 62 χιλιομέτρων, που θα προσθέσουν 6 τουλάχιστον νέους σταθμούς διοδίων στο Λεκανοπέδιο, υποχρεώνοντας τους κατοίκους του να πληρώνουν χαράτσια πηγαίνοντας από τη δουλειά στο σπίτι.

Και μπορεί βέβαια η κυβέρνηση να κομπορρημονεί για τα μεγάλα οδικά έργα που κατασκευάζει, ωστόσο το 90% του υπόλοιπου οδικού δικτύου της χώρας παραμένει χωρίς πόρους συντήρησης και έχει μεταβληθεί σε παγίδα θανάτου, με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί και επιβάτες να χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο κάθε χρόνο.

Επίσης, με σύμβαση παραχώρησης προγραμματίζεται να κατασκευαστεί και το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, κατά τα πρότυπα του αεροδρομίου Σπάτων, που και πανάκριβα στοίχισε στον ελληνικό λαό για να θησαυρίσει ο κατασκευαστικός όμιλος με επικεφαλής την πολυεθνική «Χόχτιφ», ενώ είναι πανάκριβο και στη λειτουργία του.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι από όσα ανακοινώνεται ότι θα γίνουν λείπουν στοιχειώδη έργα για τη ζωή και την ασφάλεια του ελληνικού λαού, όπως, για παράδειγμα, αυτά της αντισεισμικής θωράκισης και της αντιπλημμυρικής προστασίας, αφού τόσο από τη σημερινή όσο και την προηγούμενη κυβέρνηση δε θεωρούνται «μεγάλα έργα», προφανώς επειδή δεν ενισχύουν τόσο πολύ την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Μέσα στις συνθήκες αυτές έχει σημασία να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που μέσα από έναν κεντρικό σχεδιασμό το κράτος θα μελετά και θα κατασκευάζει έργα που θα ικανοποιούν τις ανάγκες του λαού και όχι τα μονοπώλια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κοροϊδεύουν το λαό με ...μειώσεις διοδίων(2011-06-26 00:00:00.0)
Νέα «καταιγίδα» χαρατσιών από το 2010(2009-10-21 00:00:00.0)
Ερχονται πανάκριβα διόδια λόγω ιδιωτικοποίησης(2008-01-13 00:00:00.0)
Αλλη μια ληστρική σύμβαση στη Βουλή(2007-10-24 00:00:00.0)
Πολιτική χαρατσώματος(2006-09-02 00:00:00.0)
Μπλόκο στα «χαράτσια»(2006-06-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ