Τετάρτη 1 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΣΟΚ
«Υγιής» ... εμπορευματικός «πολιτισμός»

Στη μετατροπή του πολιτισμού σε εμπορευματικό «προϊόν» και του δημιουργού σε «επιχειρηματία» στοχεύει η πολιτιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ, όπως την κατέθεσε προς «διαβούλευση» σε προχθεσινή συνέντευξη Τύπου, αναπαράγοντας πλήρως την αντιδραστική στρατηγική του κεφαλαίου της ΕΕ, στρατηγική που το ΠΑΣΟΚ έχει συνδιαμορφώσει, σε ευρω-ενωσιακό επίπεδο.

«Η πολιτιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ έχει στόχο να αναδείξει το πολιτιστικό προϊόν, να ενθαρρύνει πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες, να δώσει προβάδισμα στους ταλαντούχους», σημειώνεται στο σχετικό κείμενο, προσθέτοντας ότι «η οικονομία του πολιτισμού είναι ένας νέος αναπτυσσόμενος τομέας της οικονομίας».

Η αγοραία αντίληψη του ΠΑΣΟΚ για τον πολιτισμό εκφράζεται με προτάσεις, όπως «προώθηση και προβολή πιστοποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών σε συνεργασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία (...) σε καθορισμένο πλαίσιο αρχών και κινήτρων, με διαφανείς διαδικασίες (αντίγραφα από μουσεία, διατροφικά προϊόντα κ.ά.)». Επίσης, «προώθηση "έξυπνων" υπηρεσιών και προϊόντων στην τουριστική αγορά» και «καθιέρωση ολοκληρωμένης εθνικής επενδυτικής στρατηγικής», στην οποία θα «συμβάλουν» πολιτεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση και «ιδιωτική πρωτοβουλία». Επαναφέρει το παλιό σχέδιο για τον «πολιτιστικό εθελοντισμό» για την «προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς», που είναι ένα ακόμη χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις στο ΥΠΠΟ και υπόσχεται «προϋποθέσεις για την υγιή συνεργασία ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για τη συγχρηματοδότηση πολιτιστικών δράσεων». Αυτή η «υγιής συνεργασία» φτάνει μέχρι την ...«υιοθεσία μνημείων από σχολεία, συλλόγους ή άλλους κοινωνικούς φορείς» (!). Ως «κοινωνικοί φορείς» νοούνται οι «μη κυβερνητικές οργανώσεις», που ήδη «ξεφυτρώνουν» και προσβλέπουν στην «αξιοποίηση» της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το ΠΑΣΟΚ «βλέπει» την Ελλάδα ακριβώς όπως και η ΝΔ: Σαν «πεδίο» ασυδοσίας των πολυεθνικών του πολιτισμού, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «μπορεί να αξιοποιήσει τις υποδομές των Ολυμπιακών Αγώνων, τους χώρους, το περιβάλλον, το τοπίο της, για πολιτιστική ανάπτυξη (προσέλκυση εκθέσεων, παραγωγή ταινιών και υπηρεσιών στην Ελλάδα)».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προσηλωμένο στο καπιταλιστικό κέρδος(2012-03-31 00:00:00.0)
Ο πολιτισμός υπέρ των κερδοσκοπικών «αναγκών» του κεφαλαίου(2011-08-26 00:00:00.0)
Πολιτισμός - «προϊόν», δημιουργοί - υπάλληλοι(2011-06-12 00:00:00.0)
Ο πολιτισμός στο «άρμα» της ανταγωνιστικότητας(2011-05-24 00:00:00.0)
«Ψηφιακή κληρονομιά»... με «ΣΔΙΤ»(2008-11-01 00:00:00.0)
Στην... «πρωτοπορία» της εμπορευματοποίησης(2006-02-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ