Τρίτη 24 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΛΕΝΗ ΜΗΛΙΑΡΟΝΙΚΟΛΑΚΗ
Η Παιδεία μπορεί πραγματικά να ανθήσει στο σοσιαλισμό

Στη Φυσικομαθηματική Σχολή μίλησε το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο αγώνας για το δικαίωμα στη μόρφωση δεν είναι απλά ένας αγώνας για να αλλάξει ο υπουργός Παιδείας ή η κυβέρνηση. Είναι αγώνας ταξικός. Συνδέεται με το αν θα διατηρήσει την εξουσία η αστική τάξη ή θα την κατακτήσει η εργατική τάξη, για να απελευθερώσει και τις παραγωγικές δυνάμεις, όπως την επιστήμη και προπαντός τον άνθρωπο.

Τα παραπάνω αποτελούν το στίγμα της ομιλίας της Ελένης Μηλιαρονικολάκη, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα την Παιδεία και το Σοσιαλισμό, την προηγούμενη βδομάδα σε φοιτητές της Φυσικομαθηματικής Σχολής, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώνουν αυτήν την περίοδο το ΚΚΕ και η ΚΝΕ στις σχολές.

Η Ε. Μηλιαρονικολάκη αναφέρθηκε αναλυτικά στα νέα στοιχεία που φέρνει ο σοσιαλισμός στην Παιδεία, με πρώτο στοιχείο το γεγονός ότι η Παιδεία παύει να αντιμετωπίζεται σαν εμπόρευμα. «Είναι ένας από τους λίγους τομείς, που, όπως και η Υγεία, εξαιρούνται από το βασικό κανόνα διανομής του κοινωνικού πλούτου που ισχύει στο σοσιαλισμό "στον καθένα ανάλογα με την εργασία του" και όλο και μεγαλύτερο μέρος της αποδίδεται "στον καθένα με βάση τις ανάγκες του", που είναι ο κανόνας που ισχύει στην ανώτερη κομμουνιστική βαθμίδα αυτής της ενιαίας διαδικασίας του σοσιαλισμού - κομμουνισμού. Και αυτός είναι ο δεύτερος παράγοντας της μεγάλης ανάπτυξης που γνώρισε στο σοσιαλισμό η Παιδεία», υπογράμμισε η ομιλήτρια, αποδεικνύοντας πως «μόνον ο σοσιαλισμός αντιμετωπίζει την Παιδεία σα θεμελιακή προτεραιότητα».

Ως τρίτο και σπουδαιότερο παράγοντα για την άνθηση της Παιδείας στο σοσιαλισμό, κατέδειξε «την αντικατάσταση της ατομικής ιδιοκτησίας με την κοινωνική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής. Το γεγονός ότι ο λαός αισθάνεται, με άλλα λόγια, αφεντικό του πλούτου που παράγει». «Στο έδαφος αυτό, συνέχισε, ο ρόλος του σχολείου στη νέα κοινωνία δεν είναι απλά να εκπαιδεύει ανθρώπους που θα χειρίζονται και θα αξιοποιούν επιδέξια τα μέσα παραγωγής, αλλά πάνω απ' όλα να τους μορφώνει ολόπλευρα και να τους διαπαιδαγωγεί, για να ανταποκριθούν στο ρόλο του πραγματικού ιδιοκτήτη τους».

Εξήγησε, λοιπόν, ότι η αστική πολιτική αντιμετωπίζει το σχολείο σαν εργαλείο νομιμοποίησης της ταξικής διαίρεσης της κοινωνίας, ενώ η σοσιαλιστική εξουσία το αντιμετωπίζει ως μέσον που θα στηρίζει και θα ενισχύει τα μέτρα στην οικονομία για την ολοκληρωτική εξάλειψη κάθε ατομικής ή ομαδικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής, για την κατάργηση κάθε κοινωνικής διαφοράς.

Και κατέληξε: «Η σημερινή Παιδεία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής και οι όποιες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές έρχονται από την ΕΕ και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου (...) Οποιος υπόσχεται ότι θα φέρει τα πάνω - κάτω στην Παιδεία χωρίς να θίγει την οικονομική βάση της κοινωνίας, την ατομική ιδιοκτησία στα βασικά μέσα παραγωγής, και εννοώ τόσο τα αστικά κόμματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, όσο και τα μικροαστικά οπορτουνιστικά κόμματα και σχήματα ΣΥΝ, αριστεριστές, μας κοροϊδεύει. Και επειδή οι αυταπάτες κανένα δεν ωφελούν (...) το ΚΚΕ σας καλεί χωρίς καμία αναβολή να δουλέψετε από σήμερα για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, ώστε αυτός ο αιώνας να είναι ο αιώνας των σοσιαλιστικών επαναστάσεων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ρεαλιστικός και επίκαιρος ο σοσιαλισμός(19/5/2017)
Για την αγροτική οικονομία(15/2/2009)
Μοναδική διέξοδος ο σοσιαλισμός!(6/12/2007)
Ο αγώνας για το σοσιαλισμό καθορίζει τη δράση μας σήμερα(14/11/2004)
Για τη μετοχική εταιρία και το συνεταιριστικό εργοστάσιο(23/2/2003)
Ο καπιταλισμός «έφαγε τα ψωμιά του»(29/12/2002)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org