Σάββατο 24 Γενάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Αντιπαλεύουμε την πολιτική σας και στη ραχοκοκαλιά της και στα σημεία της

Αποσπάσματα από την ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Eurokinissi

«Δεν έχουμε καμία σκοπιμότητα όταν αρνούμαστε αυτόν τον τύπο διαλόγου που προτείνετε, καμία σκοπιμότητα, κομματική ούτε, πολύ περισσότερο, προεκλογική. Εχουμε πιο ουσιαστικά επιχειρήματα. Εχουμε μία σκοπιμότητα: Να αντιπαλέψουμε την πολιτική σας. Από αυτήν την άποψη την αντιπαλεύουμε και στη γενική της κατεύθυνση, και στη ραχοκοκαλιά της, και στα σημεία. Δεν είναι κακή σκοπιμότητα αυτή. Αναλαμβάνουμε την ευθύνη των λεγομένων μας».

Με την αποστροφή αυτή απάντησε χτες στη Βουλή η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, στην πρόσκληση του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή προς τα κόμματα για τη διενέργεια διαλόγου γύρω από τα θέματα της Παιδείας. Η Αλ. Παπαρήγα κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής κείμενο, το οποίο θέτει τους βασικούς άξονες των προτάσεων του ΚΚΕ από το νηπιαγωγείο μέχρι και τα ΑΕΙ και σχολιάζοντας τα όσα περί διαλόγου αναφέρονται τόνισε:

«Σχετικά με το ζήτημα του διαλόγου, πρώτα - πρώτα δεν είναι κενή η σελίδα του διαλόγου και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Είναι γεμάτη. Στο Εξεταστικό, αν είναι κενή αμφιβάλλω αλλά, εν πάση περιπτώσει, είναι γεμάτη από μέτρα, από νόμους που ψηφίστηκαν έως τώρα και από το ΠΑΣΟΚ και από την κυβέρνηση της ΝΔ, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει εντελώς - για να πω την πιο ήπια έκφραση - αρνητικά δεδομένα. Εξω από την ανατροπή αυτών των δεδομένων, πώς να συζητήσουμε το εξεταστικό ή το γλωσσικό ή όποιο άλλο»;

Για εμάς, τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, η αφετηρία την οποία εξετάζουμε και κρίνουμε την πολιτική των κομμάτων και γενικότερα και στον τομέα της Παιδείας είναι ότι εξ αντικειμένου υπάρχουν δύο δρόμοι ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας και πρόσθεσε: «Πώς οργανώνεται και πώς δομείται ο τομέας της Παιδείας; Ανάλογα με το τι κοινωνία θέλεις, με το τι οικονομία θέλεις, τι ανάπτυξη θέλεις. Βρείτε μου μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, από τις κακές μέχρι αυτές που περιείχαν και κάποια θετικά στοιχεία - γιατί ιστορικά υπάρχουν τέτοια - που να μην υποτάσσεται σε αυτό το κύριο. Και είναι πάρα πολύ φυσικό, γιατί δεν πηγαίνει ο άλλος να κάτσει στο θρανίο με αυτοσκοπό τη γνώση και εάν κάποιοι ξεκινάνε έτσι, πολύ γρήγορα καταλαβαίνουν ότι η γνώση είναι αναπόσπαστα δεμένη με την κοινωνική εξέλιξη, αν θα είναι έτσι ή αλλιώς».

Υποχρεωτική ενιαία δωδεκάχρονη εκπαίδευση

Αναφερόμενη στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόνισε ότι δεν είναι η ουσία του προβλήματος, γιατί πριν από όλα πρέπει να δεις τι Παιδεία θέλεις και μετά να δεις το εξεταστικό το οποίο αποτελεί - ιδιαίτερα στην Ελλάδα - έναν μοχλό που θα βοηθήσει όχι να αναπαραχθούν αλλά να οξυνθούν οι ταξικοί φραγμοί που υπάρχουν όχι μόνο για την πρόσβαση στα ΑΕΙ, αλλά για την ολοκλήρωση από ένα παιδί της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης, που ακόμα στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική.

Εμείς, είπε η Αλ. Παπαρήγα, μιλάμε για ενιαία δωδεκάχρονη εκπαίδευση χωρίς το διχασμό της σε γενική και επαγγελματική και χωρίς τα φίλτρα που έχουν σχέση με τα ΕΠΑΛ, τα ΕΠΑΣ ή τα πρώην ΤΕΕ και ανέφερε: «Είναι ένα θέμα το οποίο θέτουμε, η υποχρεωτική δωδεκάχρονη ενιαία Παιδεία, ούτως ώστε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως αν συμφωνούμε με το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων, να έχουν ένα ενιαίο γενικό επίπεδο μόρφωσης και να μην αναγκάζονται πριν τα 18 να επιλέγουν το αντικείμενο της επιστημονικής ή της επαγγελματικής μόρφωσης».

Σχετικά με τις διάφορες προτάσεις που ακούγονται για τη δήθεν ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι είτε με το ένα εξεταστικό σύστημα είτε με το άλλο μεταφέρεται το εξεταστικό στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου και τόνισε: «Και τι είναι αυτό το πρώτο έτος του πανεπιστημίου; Περίπατος, θα γραφτεί κάποιος σε μία σχολή γενικώς και μετά από ένα χρόνο θα πάει σε ένα τμήμα. Και εδώ θα ανοίξει πόρτα, η κάθε σχολή πανεπιστημίου να βάζει τα δικά της κριτήρια, ποιους κρατάει και ποιους όχι. Πάμε για αυτονόμηση των πανεπιστημίων και την ακόμα πιο επίσημη κατηγοριοποίηση. Είμαστε αντίθετοι σε αυτό το ζήτημα, αφού θα έχουμε πανεπιστήμια που θα παίρνουν την κορυφή, άλλα που θα παίρνουν τους μικρομεσαίους και άλλα που θα τους πετάνε με τις κλοτσιές».

Υπάρχουν οι προϋποθέσεις να γίνει σεβαστό το άσυλο

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Αλ. Παπαρήγα στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου και στο πρόβλημα με τη συγκρότηση των οργάνων του φοιτητικού κινήματος. Σχετικά με το άσυλο τόνισε: «Οταν λέμε άσυλο δεν εννοούμε αυτά που λέτε για ελεύθερη διακίνηση των ιδεών κλπ. Ελεύθερη δεν είναι. Βεβαίως, διαπάλη μπορεί να γίνεται. Εδώ καθηγητές αποκλείονται όταν είναι να αναδειχτούν καθηγητές ή γίνονται, αφού περάσουν από 40 κύματα, αν δεν τους αρέσει η ιδεολογία με βάση την οποία επεξεργάζονται και τις επιστημονικές θέσεις». Τα πανεπιστήμια, συνέχισε, είναι μορφωτικά ιδρύματα αλλά ταυτόχρονα εμείς βλέπουμε και αυτό που λέμε κέντρα πάλης με όλες τις μορφές, όταν χρειάζεται όχι μόνο για τους φοιτητές και τους σπουδαστές, αλλά μπορούν να γίνουν και γενικότερα κέντρα κοινωνικής πάλης, σύνδεσης του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος με τους άλλους φορείς του λαϊκού κινήματος. Δεν είναι απλώς άσυλο για τους φοιτητές.

«Εμείς, είπε η Αλ. Παπαρήγα θεωρούμε ότι υπάρχουν προϋποθέσεις να γίνει σεβαστό το άσυλο για την ανάπτυξη αγώνων και διαπάλης με την αστυνομία μακριά και όχι με την αστυνομία να ωθεί τους γνωστούς αγνώστους και τους κουκουλοφόρους να μπαίνουν μέσα στα πανεπιστήμια. Διότι υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός εδώ και χρόνια, δεν είναι κάτι τελευταίο, τάχα λέει για να μη σπάνε τις βιτρίνες των καταστημάτων. Υπάρχει σχεδιασμός και αξιοποίηση αυτών».

Σχετικά με τον εκφυλισμό που επικρατεί στα όργανα του φοιτητικού κινήματος υπογράμμισε ότι τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ βάζουν το θέμα της συγκρότησης της ΕΦΕΕ μετά από πολύχρονη καθυστέρηση και υπενθύμισε: «Χρόνια τώρα, τα μέλη της ΚΝΕ και οι συνεργαζόμενοι μαζί τους, που εκλέγονται με το ψηφοδέλτιο της "Πανσπουδαστικής", ορίζονται εκπρόσωποι, πάνε για τη συνεδρίαση και δεν προσέρχεται ούτε η ΔΑΠ, ούτε η ΠΑΣΠ, ούτε τα ψηφοδέλτια τα οποία στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ».

Αυτό έγινε και φέτος, είπε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, και τόνισε ότι πρόκειται για εκφυλισμό, όταν γίνονται εκλογές και δεν ορίζεται καν ποιοι εκλέχθηκαν και δε συνεδριάζουν τα διοικητικά συμβούλια, με αποτέλεσμα πολύ εύκολα να γίνει επιτροπή κατάληψης από μη φοιτητές και επιτροπή κατάληψης από μια χούφτα φοιτητών. «Εμείς - κατέληξε - και με τις καταλήψεις είμαστε και με όλα. Αλλά καταλήψεις από τη μια και να παζαρεύουμε να μη χάσουμε το έτος από την άλλη δε γίνεται. Θα χάσεις και τη χρονιά σου και δύο χρονιές αν χρειάζεται, ώστε με αυτήν τη μορφή πάλης και με αυτούς τους αγώνες να υπάρχει ένα έστω προοδευτικό βήμα προς τα εμπρός. Αλλιώς είναι εκφυλισμός».

Ολόκληρη η ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ θα δημοσιευτεί στον Κυριακάτικο «Ρ», ενώ το κείμενο που κατατέθηκε στα πρακτικά και το οποίο θέτει τους βασικούς άξονες των προτάσεων του ΚΚΕ από το νηπιαγωγείο μέχρι και τα ΑΕΙ θα δημοσιευτεί σε επόμενο φύλλο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ