Τρίτη 17 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Σήμερα η συζήτηση για τις άδειες

Στη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που για πρώτη φορά συνεδριάζει κεκλεισμένων των θυρών, μεταφέρεται σήμερα η κόντρα των εφοπλιστών για το ξαναμοίρασμα της πίτας της ακτοπλοΐας. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην αίτηση Παναγόπουλου, που ζητά να του δοθεί άδεια για το δρομολόγιο Πειραιάς - Χανιά, κάτι που σπάει την κυριαρχία των «Μινωικών» και της ΑΝΕΚ στη γραμμή. Ανάμεσα στις αιτήσεις που θα συζητηθούν, ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή του πλοιοκτήτη του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» (πήρε μαζί του 24 ναυτικούς και οι ένοχοι δεν έχουν ακόμα δικαστεί) και ο οποίος τώρα μέσα από την εταιρία «Πειραϊκές Γραμμές» ζητά δρομολόγια για Σάμο, Σαρωνικό και Κυκλάδες. Δρομολόγιο ζητά και ο ιδιοκτήτης του «EuroBulker» (βυθίστηκε έξω από τη Χαλκίδα) για Αργοσαρωνικό και Τζια.

Την τελική απόφαση, μετά τη γνωμοδότηση της ΓΕΑΣ, θα την πάρει ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος έχει ήδη την κάλυψη του Υπουργικού Συμβουλίου να εγκρίνει όλες τις άδειες που θα αφορούν νεότευκτα ή μικρής ηλικίας πλοία. Στην πραγματικότητα η προέγκριση αυτή αφορά μόνο σε πλοίο του Παναγόπουλου κι άλλο ένα της ΑΝΕΚ. Κάτι που πρακτικά σημαίνει πως, με πρόσχημα την ανάγκη κάλυψης όλων των νησιών, τα ίδια σαπάκια που κυκλοφορούν σήμερα θα ανανεώσουν τις άδειές τους. Εξάλλου ο ίδιος ο πρωθυπουργός, από το Μπίαριτζ, όταν ρωτήθηκε σχετικά, έδωσε ουσιαστικά έγκριση για τα επόμενα ναυάγια, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Τα ελληνικά πλοία είναι ασφαλή. Η ελληνική ακτοπλοΐα είναι ασφαλής». Η δήλωση έγινε την ίδια ακριβώς ώρα που το επιβατικό «ΚΑΡΥΣΤΟΣ» έμενε ακυβέρνητο έξω από το Λαύριο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ