Τετάρτη 24 Δεκέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Συνεχίζεται η διαδικασία ... ανώμαλης προσγείωσης

Δεκαεφτά μνηστήρες συνεχίζουν στην επόμενη φάση ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής»

Την πλήρη ικανοποίησή της για τη συνέχιση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), εκφράζει η κυβέρνηση, παρά την αποχώρηση 21 υποψήφιων «επενδυτών» από τους 38 που είχε ανακοινωθεί ότι εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Παράλληλα, η κυβέρνηση, διαστρέφοντας την πραγματικότητα, προβάλλει τον προκλητικό ισχυρισμό ότι με τις προωθούμενες ιδιωτικοποιήσεις στις αερομεταφορές και το σιδηρόδρομο θα εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα χρησιμοποιήσει «για επενδύσεις και για κοινωνική πολιτική»!

Την ικανοποίηση της κυβέρνησης για τη συνέχιση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ εξέφρασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, τον οποίο ενημέρωσε για τους 17 υποψήφιους «επενδυτές» που κατέθεσαν μη δεσμευτικές προσφορές και συνεχίζουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Επίσημα από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων ανακοινώθηκε ότι υπάρχουν επτά υποψήφιοι για το πτητικό έργο, επτά για την επίγεια εξυπηρέτηση και τρεις για την Τεχνική Βάση. Οι 17 αυτοί υποψήφιοι καλούνται να καταθέσουν δεσμευτικές πλέον προσφορές μέχρι και τις 30 Γενάρη 2009, ώστε στη συνέχεια να αναδειχτούν οι «επενδυτές».

Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου ο Κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι έχουμε μια καλή επενδυτική βάση, παρά την εξαιρετικά αρνητική διεθνή συγκυρία, έτσι ώστε να ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά». Σε μια προσπάθεια να δικαιώσει συνολικά την πολιτική εκποίησης της δημόσιας περιουσίας (προωθούνται σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα των μεταφορών), ο υπουργός αναφέρθηκε και στην ενημέρωση που παρείχε στον πρωθυπουργό σχετικά με το «Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης του ΟΣΕ». Ισχυρίστηκε ότι στόχος του προγράμματος αυτού είναι δήθεν η μείωση του λειτουργικού ελλείμματος του Οργανισμού, από τα 455 εκατ. ευρώ που ήταν το 2007, στα 80 εκατ. ευρώ το 2010. Ξεπερνώντας, μάλιστα, κάθε όριο πρόκλησης ο Κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Τα χρήματα αυτά θέλουμε να τα εξοικονομήσουμε για επενδύσεις και για κοινωνική πολιτική. Και όλοι αυτοί που στην Ελλάδα λένε ότι είναι υπέρ μιας κοινωνικής πολιτικής, πρέπει να μην αντιδρούν σε τέτοιες εξυγιαντικές κινήσεις...».

Οσον αφορά την «Ολυμπιακή», από τον κατάλογο των υποψηφίων που δόθηκε στη δημοσιότητα, απουσιάζουν η «Qatar Airways», η «Iberia» και η «μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορία», που είχαν προαναγγελθεί, ενώ τρία «επενδυτικά σχήματα» (στο ένα από τα οποία συμμετέχει και ο ελληνικός όμιλος Βερνίκου) ενδιαφέρονται και για τις τρεις εταιρείες. Βάσει της επίσημης ανακοίνωσης, στην επόμενη φάση, συνεχίζουν:

  • Για το πτητικό έργο: Athens Airways - SkyOne, Chrysler Aviation, Eurocorp JV (Air Mediterranee - Vernicos Group - International Investors), Fouad Al Ghanim Group - Gainjet, Klesch & Co., PCP Capital Partners - Etihad Airways, Sky Europe.
  • Για την επίγεια εξυπηρέτηση: Eurocorp JV (Air Mediterranee - Vernicos Group - International Investors), Fouad Al Ghanim Group, Goldair, Hellenic Cargo Group, P&P Private Bank, PCP Capital Partners, Swissport.
  • Για την Τεχνική Βάση: Eurocorp JV (Air Mediterranee - Vernicos Group - International Investors), Fouad Al Ghanim Group, PCP Capital Partners.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ