Παρασκευή 12 Δεκέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Ιδιωτικοποίηση με σοβαρές επιπτώσεις

Στα σκαριά σχέδια για παράδοσή του σε επιχειρηματικά συμφέροντα

Αλιείς και επαγγελματίες σκαφών που αράζουν τις βάρκες στον Τουριστικό Λιμένα εξωθούνται να υπογράψουν στο λιμεναρχείο υπεύθυνη δήλωση άμεσης εγκατάλειψης χωρίς καμία αντίρρηση και αντίσταση όταν ειδοποιηθούν(Φωτ. Λιμάνι Πρέβεζας)
Αλιείς και επαγγελματίες σκαφών που αράζουν τις βάρκες στον Τουριστικό Λιμένα εξωθούνται να υπογράψουν στο λιμεναρχείο υπεύθυνη δήλωση άμεσης εγκατάλειψης χωρίς καμία αντίρρηση και αντίσταση όταν ειδοποιηθούν(Φωτ. Λιμάνι Πρέβεζας)
Σχεδιασμοί και μεθοδεύσεις παράδοσης σε επιχειρηματικά συμφέροντα του Τουριστικού Λιμένα της Πρέβεζας βρίσκονται στα σκαριά. Οι μεθοδεύσεις ξεκινούν από τον Οκτώβρη του 2006, όταν το Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας δημοσιοποιεί διαγωνισμό μακροχρόνιας παραχώρησης του Τουριστικού Λιμένα σε επιχειρηματικά συμφέροντα, χαρακτηρίζοντάς το μαρίνα με χωρητικότητα 261 θέσεων ελλιμενισμού στη θάλασσα και 54 στην ξηρά. Τον Ιούνη του 2007 αποφασίζει ομόφωνα να παραδοθεί στην κοινοπραξία «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ», συμφερόντων του Τεφα.

Η ειλημμένη, ωστόσο, απόφαση ξεπουλήματος «σκοντάφτει», για την ώρα, σε «προστριβές» μεταξύ Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας και Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης σχετικά με το ύψος και τους όρους ξεπουλήματος και για το ποιος θα έχει την κυριότητα στην καταβολή μισθωμάτων από τον ανάδοχο πλειοδότη. Ποιος, δηλαδή, θα καρπώνεται μερίδιο από τα λειτουργικά κέρδη της μαρίνας. Κέρδη υπέρογκα, αν υπολογίσει κανείς πως το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει ο ιδιώτης από τα κέρδη του έχει προσδιοριστεί από το Λιμενικό Ταμείο τουλάχιστον στα 40.000 ευρώ. Στην ίδια ρότα της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των λιμανιών η δημοτική αρχή (ΣΥΝ - ΠΑΣΟΚ) προκρίνει την ετοιμότητα να αναλάβει ο δήμος τις αρμοδιότητες λειτουργίας του λιμανιού, με συγκρότηση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις

Αλιείς και επαγγελματίες σκαφών που αράζουν τις βάρκες στον Τουριστικό Λιμένα εξωθούνται να υπογράψουν στο λιμεναρχείο υπεύθυνη δήλωση άμεσης εγκατάλειψης χωρίς καμία αντίρρηση και αντίσταση όταν ειδοποιηθούν. Το δε κόστος ελλιμενισμού σε περίπτωση που ολοκληρωθεί τελικά το ξεπούλημα φαντάζει αποτρεπτικό για τους αλιείς και επαγγελματίες τουριστικών σκαφών.

Αυτό καταδεικνύεται από το ότι τα ίδια επιχειρηματικά συμφέροντα που εποφθαλμιούν τον Τουριστικό Λιμένα διατηρούν αντίστοιχη μαρίνα στο Ακτιο με την ονομασία «ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΕ» και κάνουν λόγο για «ανταγωνιστική επίθεση», εξαιτίας του μικρού τιμήματος ελλιμενισμού στον Τουριστικό Λιμένα.

Αυτήν ακριβώς τη δυσοίωνη προοπτική και τις επιπτώσεις που θα έχει η ιδιωτικοποίηση του Τουριστικού Λιμένα εξέφρασαν και σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου οι Σύλλογοι Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος Επαγγελματιών και Ελεύθερων Αλιέων Πρέβεζας. Απαιτώντας αποκλειστικά δημόσιο και ελεύθερο λιμάνι στην ευθύνη του κράτους.

... και επιβάρυνση στον Αμβρακικό

Σε αυτές τις συνέπειες από την πολιτική ξεπουλήματος του λιμανιού προστίθεται η επιβάρυνση των νερών του Αμβρακικού Κόλπου από την ασύδοτη επέκταση μεγάλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών. Χαρακτηριστικό περιβαλλοντικό έγκλημα αποτελεί, μεταξύ άλλων, η δημιουργία δεξαμενών καυσίμων στο πιο στενό σημείο εισόδου - εξόδου του Αμβρακικού από την «ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΕ», αλλά και στην Αμφιλοχία από τις εταιρείες ΕΚΟ και SHELL.

«Μεγάλο πρόβλημα η ιδιωτικοποίηση. Θέλουν να δώσουν σε ιδιώτη και να πετάξουν έξω όχι μόνο τους αλιείς αλλά και αυτούς που βγάζουν ψωμί με τα σκάφη», λέει ο Αγγελος Παγκριώτης ψαράς, συμπληρώνοντας την επιβάρυνση που υφίστανται οι αλιείς από τη γιγάντωση μεγάλων μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών. «Ψαρεύουν όλα τα ψάρια οι μονάδες με παράνομη αλιεία και ο ψαράς πεθαίνει», σημειώνει με νόημα. «Ζω με ενοίκιο με 400 ευρώ το μήνα, με παιδί μικρό, με ένα κάρο έξοδα να πάω να τα βγάλω από τη θάλασσα εγώ να ζήσω την οικογένειά μου...».

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματικών Αλιέων Πρέβεζας Δημήτρης Τσαλικίδης λέει: «Δε ρευματίζει ο κόλπος και δεν αλλάζουν τα νερά που έχουν σαν αποτέλεσμα την καταστροφή των ψαριών. Κάτω από τα 22 μέτρα δεν υπάρχει ζωή. Οι μονάδες ιχθυοκαλλιεργειών που λειτουργούν ανεξέλεγκτα σε συνδυασμό με τα ποτάμια που δεν κατεβάζουν νερό γιατί ρυπαίνονται μαζί με το φράγμα του Πουρναρίου δεν αφήνει να υπάρχει φυσική ροή. Το δε λιμεναρχείο, σημειώνει, δεν έχει σκάφος 8 μήνες. Εάν δε λυθούν αυτά θα πεθάνουμε σε 5 χρόνια»...

Στη δημιουργία δεξαμενών καυσίμων μέσα στο στόμιο εισόδου του Αμβρακικού και την καταπάτηση στρεμμάτων θαλάσσιας έκτασης από την «ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΕ» στέκεται ο Παναγιώτης Μπούκουρας. «Ψαρεύουμε άνοιξη και φθινόπωρο και έχουμε άλλα δίχτυα. Τριάντα οργιές (50 μέτρα ) δίχτυ αν το φτιάξεις από την αρχή καινούργιο κοστίζει γύρω στα 200 ευρώ. Εγώ έχω 900 οργιές και η οργιά είναι 1,8 ευρώ. Βάλε και υπολόγισε. Συντήρηση το σκάφος, περνάμε μοράβια, βάψιμο, πληρώνουμε ΦΠΑ για πάνω από 6 μέτρα σκάφος. Με σκάφος 11,10 μέτρα δίνω 450 το χρόνο. Επειδή είναι πάνω από 10 μέτρα, περνάω επιθεώρηση από ξηρά και θάλασσα και κάθε δυο χρόνια παίρνω πρωτόκολλο το οποίο μου στοιχίζει 230 - 250. Για τη δε παροχή πετρελαίου (τράντιστ) πρέπει να έχεις ορισμένες προϋποθέσεις που σε καλύπτει μόνο στο 40%».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ