Παρασκευή 13 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δολοφονία εν ψυχρώ!

Το πλοίο είχε τόσες ζημιές που ο «Γαλλικός Νηογνώμονας» το απέρριψε, για να εγκριθεί η αξιοπλοΐα του, 17 μέρες μετά, από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» 

Ηταν έγκλημα! Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα για το ναυάγιο του σάπιου φορτηγού πλοίου «Αϊρον Αντώνης» που βυθίστηκε στις 3 Σεπτέμβρη του 1994 στον Ατλαντικό ωκεανό και μαζί του πήρε 24 ναυτεργάτες! Τα στοιχεία που μαρτυρούν ότι η ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας» («ΕΝ») έστειλε εν πλήρη συνειδήσει τους 24 ναυτικούς στο θάνατο είναι συγκλονιστικά, καθώς επικαλέστηκε «εκτιμήσεις» του «Γαλλικού Νηογνώμονα» («ΓΝ»), οι οποίες όμως αποδεικνύονται ανύπαρκτες!

Το φορτηγό πλοίο «Αϊρον Αντώνης» ανήκε στο «Γαλλικό Νηογνώμονα» από το Φλεβάρη του 1993 μέχρι και το Μάη του 1994, οπότε και διαγράφηκε, γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρία αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του, σχετικά με τις επισκευές που έπρεπε να γίνουν. Τις «αγκάλες» του άνοιξε ο «Ελληνικός Νηογνώμονας», κατατάσσοντας το πλοίο στις κλάσεις του, στέλνοντας ταυτόχρονα ψευδή στοιχεία στη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων, σχετικά με τις εκτιμήσεις του «Γαλλικού Νηογνώμονα». Παρείχε στο πλοίο πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, όταν ο «Γαλλικός Νηογνώμονας» το είχε θεωρήσει μη αξιόπλοο και η πλοιοκτήτρια εταιρία, λόγω κόστους, δεν έκανε τις απαραίτητες επισκευές!

Το χρονικό

Μετά το ναυάγιο στις 18 Οκτώβρη ο «ΕΝ» με επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων, με την υπογραφή του διευθυντή του Δ. Μελισσηνού, ανέφερε ότι το πλοίο ήταν εφοδιασμένο με πιστοποιητικά κλάσης του «Γαλλικού Νηογνώμονα», όπου υπήρχαν παρατηρήσεις για προβλήματα σε διάφορα μέρη του πλοίου που έπρεπε να επισκευαστούν, πράγμα που έγινε στις 31 Μάη του 1994 στο λιμάνι του Λας Πάλμας. Ωστόσο, το πλοίο δεν ήταν εφοδιασμένο με πιστοποιητικά του «ΓΝ» όταν αιτήθηκε να καταταχτεί στον «ΕΝ». Αυτό αποδεικνύεται και από την έκθεση - αριθμός 45/94/085Α - επιθεώρησης που συνέταξε ο επιθεωρητής του «Γαλλικού Νηογνώμονα» που αναφέρει σε οχτώ σημεία της ότι αρκετά μέρη του καραβιού έπρεπε να επισκευαστούν, ενώ άλλα μέρη του πλοίου έπρεπε να αντικατασταθούν!

Και ενώ ο «ΕΝ» ισχυρίζεται ότι οι επισκευές αποκαταστάθηκαν πλήρως στις 31 Μάη του 1994, στην έκθεση του επιθεωρητή του «Γαλλικού Νηογνώμονα» για το πλοίο, στο οποίο έγινε επιθεώρηση από τις 30 Μάη έως και την 1 Ιούνη του 1994, αναφέρεται ότι ο πλοιοκτήτης δεν εκτέλεσε όλες τις επισκευές που του υποδείχτηκαν με τις παρατηρήσεις που αναγράφονται στο προσωρινό πιστοποιητικό κλάσης του πλοίου. Για το λόγο αυτό, ο επιθεωρητής του «Γαλλικού Νηογνώμονα» απέσυρε όλα τα πιστοποιητικά από το πλοίο! Το παραπάνω αποδεικνύεται και από το έγγραφο με αριθμό HJ2959M4 της 15ης Ιούλη '94 του Διεθνούς Οργανισμού Νηογνωμόνων (IACS), στο όποιο αναφέρεται ότι το πλοίο « Αϊρον Αντώνης»αποσύρθηκε από την κλάση του «Γαλλικού Νηογνώμονα» στις 30 Μάη του '94. Ωστόσο στις 17 Ιούνη εκδίδονται προσωρινά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον «ΕΝ», ισχύος μέχρι 30 Σεπτέμβρη του 1994!

Παρά το γεγονός ότι ο ΕΝ υποστηρίζει ότι οι παρατηρήσεις που είχαν γίνει από το «ΓΝ» είχαν διαγραφεί, επιστολή του διευθυντή του «Γαλλικού Νηογνώμονα» Α. Παυλίδη, ο οποίος παραθέτει τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο πλοίο και περιγράφει τις επιθεωρήσεις που έκανε ο επιθεωρητής του «Γαλλικού Νηογνώμονα», ρητά σημειώνει ότι το πλοίο έχει ανάγκη άμεσης αντικατάστασης ελασμάτων στις διαμήκεις και εγκάρσιες φρακτές του αμπαριού. Αντί γι' αυτό όμως, στο πλοίο είχαν απλά τοποθετήσει 50 επιθέματα σε σημεία με ρωγμές και τρύπες λόγω διάβρωσης!

Στην έκθεση αρ. 160/94/J4/BC στις 25 Μάη του '94 του επιθεωρητή του «Γαλλικού Νηογνώμονα» στο Μπιλμπάο, αναφέρεται ότι οι φθορές των πλευρικών δεξαμενών έρματος του πλοίου έφταναν έως και 30%! Επιπλέον στην έκθεση επιθεώρησης με αριθμό 45/94/085Α του επιθεωρητή του «ΓΝ» στο Λας Πάλμας σημειώνεται ότι οι παχυμετρήσεις έδειξαν πως σε ορισμένες περιοχές των διαμήκων και εγκάρσιων φρακτών η μείωση του πάχους των ελασμάτων ήταν 55%! Σημειώνεται επίσης ότι και στην προαναφερόμενη έκθεση διευκρινίζεται ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί οι παχυμετρήσεις στα ψηλά μέρη του πλοίου και κυρίως εντός των πλευρικών δεξαμενών έρματος!

Σε έκθεση του επιθεωρητή του «ΕΝ» που έγινε στην Αρούμπα, προέκυπτε ότι ο επιθεωρητής του «Γαλλικού Νηογνώμονα» στο Λας Πάλμας «καλώς» είχε ενεργήσει για τη διαγραφή και αποκατάσταση των παρατηρήσεων του πλοίου. Διαγραφή παρατηρήσεων που έγιναν σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των στελεχών του «ΕΝ». Ομως, ο επιθεωρητής του «ΓΝ» στο Λας Πάλμας, όχι μόνο δε διέγραψε, αλλά και τόνισε ακόμα περισσότερο τις παρατηρήσεις του για το πλοίο, όπως αποδεικνύεται και από τα παραπάνω.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο οι πλοιοκτήτες «επιδίωξαν την εκμετάλλευση του πλοίου, εισπράττοντας τους αντίστοιχους ναύλους και τη μη επισκευή αυτού, η οποία ήταν ασύμφορη λόγω της μεγάλης αξίας των επισκευών σε συνδυασμό με τη μεγάλη ηλικία του πλοίου (26 ετών) και του γεγονότος ότι μετά τη λήξη των πιστοποιητικών του ΕΝ (30/9/94) θα πωλούσαν το πλοίο προς διάλυση».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ