Σάββατο 8 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κηδεύτηκαν οι δύο πιλότοι του «Απάτσι»

Πολλά σκοτεινά σημεία στο τραγικό συμβάν

Σε κλίμα συγκίνησης και με τα ερωτηματικά για τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστύχημα της συντριβής του ελικοπτέρου «Απάτσι» την Τετάρτη κοντά στην Κύμη της Εύβοιας, να παραμένουν αναπάντητα, πραγματοποιήθηκαν χτες οι κηδείες των δύο αδικοχαμένων πιλότων της Αεροπορίας Στρατού, κυβερνήτη Δ. Σκούρα, 36 ετών, και του συγκυβερνήτη Αθ. Κακαμπάκου, 33 ετών. Η κηδεία του Δ. Σκούρα, έγινε στον Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής Λιβαδειάς και του Αθ. Κακαμπάκου στον Ι.Ν. Αναλήψεως στη Λάρισα. Παραβρέθηκαν οι υφυπουργοί Εθνικής Αμυνας Κ. Τασούλας και Ι. Πλακιωτάκης καθώς και ο αρχηγός του ΓΕΣ και ο αρχηγός της Α' Στρατιάς.

Δύο εικοσιτετράωρα έχουν περάσει μετά το τραγικό γεγονός και οι εκτιμήσεις δίνουν και παίρνουν, χωρίς ωστόσο να φωτίζονται οι συνθήκες και τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου. Αυτό που είναι βέβαιο, καθώς έχει καταγραφεί και η σχετική φράση του κυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου «οχ, χτυπήσαμε Ηλία», προς τον κυβερνήτη του προπορευόμενου «Απάτσι», είναι πως πριν τη συντριβή στο έδαφος υπήρχε πρόσκρουση τμήματός του (έλικας) στην πλαγιά της χαράδρας.

Επιβαρυντικός παράγοντας είναι το πολύ χαμηλό ύψος που πετούσε αφού έφθανε στα 30 μέτρα από το έδαφος. Εδώ προκύπτει θέμα, καθώς σε καμία περίπτωση ακόμα και αν είναι τόσο έμπειροι οι πιλότοι, δε δικαιολογείται σε συνθήκες άσκησης να ξεπερνιούνται τα όρια ασφάλειας και προφανώς υπάρχουν ευθύνες σε ανώτερα κλιμάκια. Οι συνθήκες αυτές, σε συνδυασμό με ένα τυχαίο τεχνικό πρόβλημα, μπορεί να αποδειχθούν μοιραίες, όπως και έγινε. Να σημειωθεί ακόμα ότι ανοιχτά είναι τα ερωτηματικά που αφορούν την υποστήριξη με ανταλλακτικά των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, επειδή από την πλευρά των Αμερικανών που είναι οι κατασκευαστές και προμηθευτές, παίζονται διάφορα πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα σοβαρές ελλείψεις, ενώ υπάρχει και η δικαιολογία ότι δίνουν προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών των δικών τους ελικοπτέρων του ίδιου τύπου, που επιχειρούν στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Ενας ακόμα παράγοντας, που λειτουργεί επιβαρυντικά, είναι η μειωμένη απάνδρωση των υπαρχόντων ελικοπτέρων, λόγω ελλείψεων προσωπικού και η εντατικοποίηση στην οποία υποχρεώνονται όσοι υπηρετούν σε αυτό τον τομέα.

Εντύπωση πάντως προκαλεί και το γεγονός ότι το Γενικό Επιτελείο Στρατού έσπευσε αμέσως με ανακοίνωση που εξέδωσε να κλείσει οποιαδήποτε συζήτηση που αφορά το ζήτημα της συντήρησης και των συνθηκών εκπαίδευσης, διαβεβαιώνοντας ότι όλα γίνονται άψογα, προσανατολίζοντας έτσι τις έρευνες στο απρόπτοτο ενός «τεχνικού προβλήματος» ή στον «ανθρώπινο παράγοντα» όπως συνήθως γίνεται σε τέτοια περιστατικά. Παράλληλα, η προσοχή στράφηκε στις «παράπλευρες» συνέπειες της πτώσης, στο αν δηλαδή τα πυρομαχικά που έφερε το ελικόπτερο, στα οποία οφείλονταν οι αλλεπάλληλες εκρήξεις, περιείχαν απεμπλουτισμένο ουράνιο ή όχι, όπως και αν επιτρέπεται σε ασκήσεις τέτοιου είδους, απόκρυψης και ηλεκτρονικού πολέμου (έπαιζε «κρυφτό» με τα ραντάρ των αντιαεροπορικών τύπου «Χοκ»), τα ελικόπτερα να φέρουν οπλισμό. Πάντως, το ΓΕΣ διαβεβαιώνει ότι «δεν υπάρχει απεμπλουτισμένο ουράνιο σε κανένα σημείο του σκάφους ή των βλημάτων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα συντριβή ελικοπτέρου «Απάτσι»(2011-05-04 00:00:00.0)
Συντριβή ελικοπτέρου «Απάτσι»(2008-11-06 00:00:00.0)
Εντείνεται η ανησυχία των κατοίκων(2001-01-12 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ(1999-04-24 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ(1999-04-22 00:00:00.0)
"Πεδίο μάχης" η Αλβανία(1999-04-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ