Παρασκευή 10 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Χαίρονται στην αναμπουμπούλα της κρίσης

Εκβιάζουν για νέα προνόμια, επικαλούμενοι τη διαφύλαξη του «ναυτιλιακού θαύματος»

Η διαφύλαξη του «ναυτιλιακού θαύματος» - όπως αποκαλέστηκε - από την κρίση που διαπερνά τη διεθνή οικονομία, δηλαδή να προστατευτεί η κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που σημαίνει νέα δεινά για τους εργαζόμενους στεριάς και θάλασσας, ήταν η ουσία του «1ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Ναυτιλίας» που διοργάνωσαν χτες οι «Financial Times» στο Ζάππειο.

Τις «εργασίες» του συνεδρίου άνοιξε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας, ο οποίος εξύμνησε την αντιλαϊκή πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της ελευθερίας του κεφαλαίου. Αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, ανέφερε ότι «η περαιτέρω ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ευημερίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη διατήρηση και την ενίσχυση συνθηκών ελεύθερου και ανόθευτου ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές». Κατέθεσε για μια ακόμη φορά τα διαπιστευτήριά του στους Ελληνες εφοπλιστές και ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνησή του θα συνεχίσει την «επιτυχημένη συνέργεια» με «τον εφοπλισμό», κάνοντας σαφές ότι είναι έτοιμη να δώσει και άλλα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις τοποθετήσεις των συνέδρων παρουσίασαν αυτές των μεγαλοεφοπλιστών Σπ. Πολέμη και Φίλ. Εμπειρίκου. Ο πρώτος, ο οποίος είναι και πρόεδρος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας και του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, στην ομιλία του και σε δηλώσεις του στη συνέχεια, ανέφερε ότι «αν η κρίση συνεχιστεί θα υπάρξουν επιπτώσεις σε όλη την αλυσίδα» της οικονομίας, «η οποία θα φτάσει μέχρι τον καταναλωτή». Προέβλεψε ότι πολλές εταιρείες «δε θα μπορέσουν να επιβιώσουν, με άμεσες επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας».

Ο Φίλ. Εμπειρίκος, πρόεδρος της εταιρείας BIMCO, μίλησε για «κρίση μαμούθ», ότι «η κατανάλωση επιβραδύνεται» και την ίδια ώρα οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων έχουν χτυπήσει ιστορικό ρεκόρ και κατέληξε: «προσδεθείτε για ελεύθερη πτώση». Να σημειωθεί ότι τα ναύλα των πλοίων, παρά τη σχετική τους μείωση την τελευταία περίοδο, παραμένουν σε τέτοιο επίπεδο που οι εφοπλιστές με ένα ταξίδι «βγάζουν» νέο βαπόρι.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μηχανισμός για την «κάλυψη» των εφοπλιστών και τη συγκέντρωση της «πίτας»(2017-04-27 00:00:00.0)
Υμνοι Τσίπρα στο «μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας»...(2016-06-07 00:00:00.0)
Οι... «εθνικοί πρωταθλητές» δεν πληρώνουν ούτε το 20ευρω!(2014-04-26 00:00:00.0)
Η σημαία απαιτεί ...πάμφθηνους ναυτεργάτες(2013-03-01 00:00:00.0)
Ολοκληρώνεται σήμερα η συζήτηση στη Βουλή(2010-08-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ