Κυριακή 8 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ανάσα ζωής για την ακτοπλοΐα

Από την παρουσίαση των θέσεων του ΚΚΕ για την ακτοπλοΐα
Από την παρουσίαση των θέσεων του ΚΚΕ για την ακτοπλοΐα
Απέναντι στις αξιώσεις των εφοπλιστών, ντόπιων και ξένων, να μετατραπεί η θάλασσα της Ελλάδας σε ξέφραγο αμπέλι, «σκοτώνοντας» την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, χτυπώντας κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, σκοπεύοντας στην κατακόρυφη αύξηση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, αξιώσεις που κωδικοποιούνται στον εκτρωματικό Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ, το ΚΚΕ και το συνεπές ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα καταθέτουν τη δική τους πρόταση. Η πρόταση, καλά επεξεργασμένη και τεκμηριωμένη, αποτελεί ανάσα ζωής για την ακτοπλοΐα. Είναι προσανατολισμένη στην υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας, στην προστασία της παραγωγικής βάσης και στη διεύρυνση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της.

Ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αφορά έναν δημόσιο οργανισμό, με σκοπό την ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, τη βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Στην πρόταση, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:

- Εξασφάλιση της μεταφοράς, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, επιβατών και εμπορευμάτων.

- Ανανέωση του στόλου σε ελληνικά ναυπηγεία ή η αγορά μικρής ηλικίας πλοίων, που θα ενταχθεί σε πρόγραμμα δημιουργίας στόλου ομοειδών σκαφών, ανάλογα με τη θαλάσσια περιοχή.

- Ενιαίος ναυπηγικός φορέας που θα εξασφαλίσει πρωτίστως τις ανάγκες σε ναυπηγήσεις μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγικής δραστηριότητας, προσανατολισμένο στην κάλυψη των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών.

- Αποτελεσματική οργάνωση με διαφανή διαχείριση που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις χαμηλού λειτουργικού κόστους και καθορισμού προσιτής για τους εργαζόμενους τιμής εισιτηρίων.

- Αναμόρφωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και λήψη οργανωτικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία τους με βάση την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της χώρας και όχι ιδιωτικοποίηση, η οποία σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ θα μετατρέψει τα λιμάνια σε γκέτο των πολυεθνικών.

Με την πρόταση αυτή απαντάει ταυτόχρονα στο πρόβλημα της ανεργίας, της βιομηχανικής συρρίκνωσης, μετατρέπει τη ναυτιλία από γίγαντα με «πήλινα πόδια» που σκοτώνουν ανθρώπους σε χαλύβδινα. Η πρόταση αυτή προϋποθέτει ρήξη με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των εντολοδόχων της. «Αποτελεί - όπως αναφέρεται σε κείμενο της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ - πόλο αγωνιστικής συσπείρωσης και κοινής δράσης των ναυτεργατών, των λιμενεργατών, των μεταλλεργατών, των λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας, των εργαζομένων, γενικότερα του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Ο αγώνας αυτός μπορεί και επιβάλλεται να οδηγήσει στη συγκρότηση του Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου Πάλης».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ