Τρίτη 19 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΤΗΛΕ ...ΠΑΘΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Εισπράξεις

Θέλεις να ταξιδέψεις με το αυτοκίνητο; Σε λίγο καιρό οι εθνικοί οδικοί άξονες θα «σε πηγαίνουν» όπου επιθυμείς, γρήγορα και με ασφάλεια! Πάλι τα ίδια; Ορίστε; Οχι, όχι δε γυρίσαμε στην περίοδο Σημίτη, τότε που η χώρα ήταν «ένα μεγάλο εργοτάξιο», με πολλά «μακέτο». Τι είναι το «μακέτο»; Καλά, «όλα» τα ξέγραψες; Είναι η μακέτα στην ΠΑΣΟΚική διάλεκτο. Αλήθεια, πώς και τον θυμήθηκες τον Σημίτη; Αυτόν τον έχουν ξεχάσει ακόμα και τα «μακέτο» του! Πήγαν, λίγο, να τον επαναφέρουν στην επικαιρότητα, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Η Ελλάδα πηγαίνει «μπροστά» με κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή. Βρε, επιμονή! Νόμιζες ότι θα πω «με κυβέρνηση Κωνσταντίνου Σημίτη», ε; Τι να κάνεις και συ; Τόσα χρόνια έχουν φύγει οι ΠΑΣΟΚοι απ' την εξουσία και, ακόμα, νομίζεις ότι είναι πρωθυπουργοί, υπουργοί και άλλα τέτοια. Α, τώρα ειρωνεύεσαι! Δε βλέπεις καμιά διαφορά; Ιδιοι είναι; Εσύ, πάλι, τα βγάζεις δύσκολα;

Ακου, αγαπητέ μου. Πρώτα - πρώτα ας μην παρεκκλίνουμε απ' το θέμα μας. Ζήτησες να ταξιδέψεις στους εθνικούς δρόμους. Η απάντηση είναι μια σαφέστατη ερώτηση: Πόσα χρήματα έχεις πάνω σου; Τι; Είναι η τρίτη φορά που πληρώνεις για μια τόσο μικρή διαδρομή; Είναι δικαίωμά σου να ταξιδεύεις ελεύθερα στη χώρα σου; Δε νομίζω. Οι δρόμοι είναι περιουσία όλων μας; Χα! Καλό!

Πρόσεξέ με, φίλτατε. Οπως γνωρίζεις, και απ' τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα είναι μια χώρα «ισχυρή». Πώς το λέγανε να δεις; Είναι μια χώρα που ανήκει «στον σκληρό πυρήνα της ΕΕ». Αρα, βασικό της καθήκον είναι η προσέλκυση επενδύσεων. Συνεπώς, τα επιχειρήματα περί φόρων που πληρώνει ο λαός και δικαιούται να έχει σύγχρονους δρόμους, ώστε να ταξιδεύει δωρεάν και με ασφάλεια, μόνο ως αστεϊσμοί μπορούν να σταθούν.

Μα... Τι μα; Είναι υποχρεωμένη η κυβέρνηση να σου παρέχει τα αυτονόητα; Οχι, όχι λάθος έχεις καταλάβει. Γιατί εξαγριώνεσαι με αυτά που σου λέω; Εχασες τη νεαρή ανιψιά σου σε τροχαίο; Λυπάμαι, συλλυπητήρια. Μήπως, όμως, έφταιγε κι αυτή λιγάκι; Δε σε άκουσα; Υποστηρίζεις ότι κύρια αιτία ήταν οι κακοτεχνίες στο δρόμο. Μπορεί να 'ναι κι έτσι. Σε διαβεβαιώνω, όμως, πως τα πράγματα θ' αλλάξουν. Δε με πιστεύεις; Τα 'χεις ξανακούσει αυτά; Κι εγώ τα 'χω ξαναπεί... Ε, συγγνώμη, ήθελα να πω ότι με την ολοκλήρωση των έργων, απ' τις αξιόπιστες εταιρείες που έχουμε επιλέξει, τα ατυχήματα θα είναι ελάχιστα. Την ευθύνη θα την έχουν αποκλειστικά οι οδηγοί.

Ολα στην εντέλεια! Τα δύο μεγάλα κόμματα έχουν συμφωνήσει να τους χαρίσουν το εθνικό οδικό δίκτυο, μέσω των «περιβόητων» «συμβάσεων παραχώρησης». Εξαιρετική ...μέθοδος! Τόσα έργα έχουν φτιαχτεί με αυτό το «πρωτοπόρο» μοντέλο κι έρχονται κι άλλα. Δεν είναι μοντέλο, είναι ένας ακόμα τρόπος για την κερδοφορία του κεφαλαίου; Ωχ! Αρχισες τα κομμουνιστικά! Είσαι τελείως «ντεμοντέ»!

Παρεμπιπτόντως, γιατί μιλάς έτσι; Δε θα μπορούσες, για παράδειγμα, να πεις: Είναι αρκετά υψηλή η αμοιβή της κατασκευάστριας εταιρείας. Δεν είναι πιο εύηχο; Αμάν, όλο γκρίνια και γκρίνια είσαι! Πόσα, πια, νομίζεις ότι κερδίζουν; Η κατασκευάστρια κοινοπραξία βάζει κάτω από 10% του συνολικού κόστους. Τα υπόλοιπα χρήματα ανήκουν στο Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Σου ανήκουν τα χρήματα του Δημοσίου και της ΕΕ; Τις ξέρουμε αυτές τις θεωρίες! Ποιος εισπράττει τα διόδια; Η κοινοπραξία φυσικά! Από πότε; Πριν, καν, ξεκινήσει να κατασκευάζει το έργο! Κι όταν το τελειώσει το παραδίδει στο Δημόσιο; Οχι! Πάλι η «μαμά εταιρεία» εισπράττει, για καμιά τριανταριά χρόνια! Τι φωνάζεις; Σου φαίνονται πολλά; Ναι; Σε λίγο θα μας πεις ότι δεν πρέπει να κερδίζουν τίποτα! Παλιοκομμούνι!


Γεράσιμος ΧΟΛΕΒΑΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ