Στο πλευρό των εφοπλιστών ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, με βολές για την ευθύνη του πληρώματος
«Η Ελλάδα - ανέφερε - είναι η μόνη χώρα που έχει αυστηρούς κανόνες για την ηλικία του πλοίου», για να συμπληρώσει:«Πέραν αυτού θα ήθελα να πω ότι το δείγμα γραφής την περίοδο που κυβερνά η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, είναι μια συνεχής προσπάθεια που έχει σαν προτεραιότητα την ασφάλεια του επιβάτη την ασφάλεια του εργαζόμενου, την ασφάλεια του πλοίου»! Ειδικά για το ΣΑΜΙΝΑ δήλωσε ότι το πλοίο αυτό: «ως όφειλε έκανε το πρώτο εξάμηνο του 2000 τις μετατροπές που επιβάλλει η οδηγία (σ.σ 9818/98) για αυτό μετά την επιθεώρηση έλαβε από τη Διεύθυνση της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων το πιστοποιητικό που προβλέπεται». Οσον αφορά τις συγκεκριμένες καταγγελίες του μηχανικού Σορόκου για την επικινδυνότητα του πλοίου τις χαρακτήρισε πολύ γενικές... Πλήρη κάλυψη επιχείρησε να δώσει στην εταιρία ακόμα και για το γεγονός ότι δεν είναι καταγραμμένοι όλοι οι επιβάτες λέγοντας ότι «Είχαμε αλλαγές στον αριθμό, αλλά εν πάση περιπτώσει υπήρχε μία σύγχυση δικαιολογημένη σε ένα τέτοιο ναυάγιο».
Αφού, λοιπόν, απέκλεισε την ευθύνη κάθε άλλου παράγοντα είπε για το πλήρωμα: «Δεν υπάρχει κανείς άλλος, ο οποίος να πιστοποιεί ότι υπήρχε άλλου είδους πρόβλημα, αλλά όλοι λένε ότι το πλοίο πήγαινε κανονικά, απλώς είχαν αποσπάσει αλλού την προσοχή τους, αυτές τις κατηγορίες απευθύνουν οι πολίτες, οι επιβαίνοντες, οι επιζώντες»!
Ο υπουργός δεν παρέλειψε βέβαια να ξεκαθαρίσει ότι το ναυάγιο δεν πρόκειται να ανακόψει την πορεία προς την «απελευθέρωση», την άρση του καμποτάζ.