Παρασκευή 20 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ετοιμάζουν το έδαφος για την αξιολόγηση

Το έδαφος για την εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολείων φαίνεται πως προλειαίνει το υπουργείο Παιδείας, προωθώντας έτσι και το σχολείο της αγοράς, παράλληλα με τις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση. Σε πολλά σχολεία έχει ήδη φτάσει έγγραφο με το οποίο σχολικοί σύμβουλοι ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν μία σειρά «στοιχείων με τη λήξη του διδακτικού έτους».

Βέβαια, τα στοιχεία που ζητούνται δεν έχουν να κάνουν καν με την καταγραφή των πραγματικών αναγκών των σχολείων, αλλά με έλεγχο ουσιαστικά του κατά πόσο το σχολείο ανταποκρίνεται στο νέο ρόλο που του επιφυλάσσουν οι εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις. Ετσι, ανάμεσα σε άλλα υποβάλλονται ερωτήματα του τύπου αν ανταποκρίνονται τα βιβλία «στη σύνδεση της γνώσης με την καθημερινή ζωή», «στη σύνδεση της γνώσης με την τοπική κοινωνία και την αγορά εργασίας», πόσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις εκπαιδευτικές καινοτομίες για «οικονομία - επιχειρηματικότητα», «σύνδεση με την τοπική κοινωνία και την αγορά εργασίας» κ.ο.κ.

Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι το υπουργείο δείχνει τέτοιο ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα στο δημοτικό, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί μικροί μαθητές κάνουν μάθημα μέσα σε συνθήκες ελλείψεων στοιχειώδους υλικοτεχνικής υποδομής. Οι ελλείψεις αυτές δεν αναφέρονται καν στα ερωτηματολόγια. Αντίθετα, μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δηλώσουν «την έκταση και το βαθμό που αξιοποιήθηκαν οι δυνατότητες και τα μέσα που διαθέτει το σχολείο (χώροι, εποπτικά μέσα, αθλητικό υλικό και εγκαταστάσεις, βιβλιοθήκες, εργαστήρια φυσικής, τηλεόραση, Η/Υ κ.ά.)», δηλαδή το πώς τα σχολεία διαχειρίστηκαν τη μιζέρια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Το γεγονός έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς. Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», όταν έφτασε το σχετικό έγγραφο, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία των σχολικών συμβούλων. Το ΔΣ τόνισε την κατηγορηματική του αντίθεση στις συγκεκριμένες εγκυκλίους και ζήτησε την απόσυρσή τους, επισημαίνοντας ότι «οι άξονες που περιλαμβάνονται στις εγκυκλίους, παρόλο που προφορικά δηλώνεται η προαιρετικότητα στις απαντήσεις των ερωτήσεων, περιλαμβάνουν αμφισημίες στη διατύπωση ερωτημάτων, τη συμπλήρωση σε κουτάκια κρίσιμων παιδαγωγικών ζητημάτων, ανοίγουν διάπλατα την πόρτα στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Επιχειρούν τον προσανατολισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σύνδεση του Σχολείου με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις στη βάση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και των δεικτών της Πίζα». Οι σχολικοί σύμβουλοι από την πλευρά τους απάντησαν ότι δεν είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων. Το ΔΣ του Συλλόγου «Ελλη Αλεξίου» κάλεσε τους Διευθυντές των Σχολείων, τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να μην απαντήσουν στις εγκυκλίους, παρέχοντας γι' αυτό, όπως και το ΔΣ της ΔΟΕ, πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ