Παρασκευή 13 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ - Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Συζήτησαν για την ιδιωτικοποίηση ΕΛΤΑ και αεροδρομίων

Το ευρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση σε αερομεταφορές (αεροδρόμια) και ταχυδρομικές υπηρεσίες (ΕΛΤΑ) εξετάστηκε κατά τη χτεσινή συνάντηση των συναρμόδιων υπουργών Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Επίσημα ανακοινώθηκε ότι οι δύο υπουργοί Γ. Αλογοσκούφης και Κ. Χατζηδάκης «είχαν συνεργασία για το σύνολο των θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος των δύο υπουργείων». Και αυτή την περίοδο, με βάση και πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, «θέματα κοινού ενδιαφέροντος» είναι η αναζήτηση «στρατηγικού συμμάχου» για την κερδοφόρα θυγατρική εταιρεία «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», καθώς και η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» μέσα στο καλοκαίρι, με ενδιαφερόμενους «μνηστήρες» τα γερμανικά και βελγικά ταχυδρομεία. Μετά την ιδιωτικοποίηση της κερδοφόρας θυγατρικής, «η κυβέρνηση - κατά πρόσφατη δήλωση του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών Γ. Αναστασόπουλου -, επιθυμεί να ξεκινήσει τις διαδικασίες πώλησης ποσοστού των ΕΛΤΑ μέσα στο 2008, στο πλαίσιο προετοιμασίας του Οργανισμού ενόψει της πλήρους "απελευθέρωσης" της ταχυδρομικής αγοράς από το 2013». Στόχος της κυβέρνησης, διευκρίνιζε ο ίδιος, είναι να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τα ΕΛΤΑ ή για την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο και στη συνέχεια να αναζητηθεί «στρατηγικός επενδυτής».

Επισημαίνεται ότι η προωθούμενη «απελευθέρωση της αγοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών» από την 1η Γενάρη του 2013 για την Ελλάδα, αποτελεί τμήμα των σαρωτικών αλλαγών για την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς στο πλαίσιο της ΕΕ. Τα ταχυδρομεία αποτελούν χρυσοφόρο τομέα για τους επιχειρηματικούς μονοπωλιακούς ομίλους. Τα έσοδα από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ΕΕ ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ το 2006, ενώ ο ετήσιος τζίρος στην ελληνική αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των ΕΛΤΑ το 2007 ξεπέρασαν τα 550 εκατ. ευρώ και τα κέρδη τα 10 εκατ. ευρώ.

Οπως είναι αυταπόδεικτο, η είσοδος ιδιωτών και στα ΕΛΤΑ, θα έχει ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις, κυρίως για την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίες με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια κρίνονται «ασύμφορες». Επώδυνες φυσικά θα είναι και οι συνέπειες για τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ.

Οσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια η κυβέρνηση έχει αποφασίσει την είσοδο ιδιωτών, μέσω ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου Κρήτης, Χανίων, Σαντορίνης, Κέρκυρας, Μυτιλήνης, Ρόδου, Κω, κ.ά., εκδηλώνουν Γερμανοί και Γάλλοι.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ