Τετάρτη 7 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Να φύγουν τα παράσιτα από την ακτοπλοΐα

Παπαγεωργίου Βασίλης

«Ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος είναι ίσως ο πλέον σύγχρονος στην Ευρώπη και προσφέρονται αξιόπιστες υπηρεσίες και μεγάλη συχνότητα δρομολογίων (...) Οι αυξήσεις των ναύλων στην Ακτοπλοΐα σαφώς υπολείπονται από τις αυξήσεις των άλλων υπηρεσιών μεταφοράς και των αυξήσεων που καθημερινά παρατηρούμε σ' όλα σχεδόν τα είδη πρώτης ανάγκης (...) Οι Ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες θα ήταν ακόμα καλύτερες και σε επίπεδο εξαιρετικό, εάν είχαν γίνει έγκαιρα τολμηρά βήματα προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης και της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92»... που προβλέπει την κατάργηση της 10μηνης απασχόλησης των ναυτεργατών, των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και τη ναυτολόγηση χαμηλόμισθων ανασφάλιστων.

Αυτά είναι ορισμένα από τα όσα αναφέρονται σε χτεσινό δελτίο Τύπου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Θα ήταν για γέλια, αν η υπόθεση δεν αφορούσε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, νησιώτες, ναυτεργάτες. Ολον αυτό τον κόσμο που βασανίζεται με τον αποκλεισμό νησιών, τις αυξήσεις στα εισιτήρια που ξεπερνούν από το 2001 - οπότε εφαρμόστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ο κανονισμός 3577 και εφαρμόζεται απαρέγκλιτα σήμερα από τη ΝΔ - μέχρι και τον περασμένο Απρίλη ακόμα και το 300%. Κι αυτό παράλληλα με τις συνθήκες γαλέρας στα πλοία, τα οποία είναι τόσο «σύγχρονα», ώστε η ηλικία για το 44% από αυτά να ξεπερνάει τα 20 έτη. Με άλλα λόγια, η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι οι εφοπλιστές δε «χωράνε» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Είναι κοινωνικό αγαθό και για να λειτουργήσει έτσι πρέπει τα «παράσιτα» να φύγουν από τη μέση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ