Πέμπτη 24 Απρίλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα νησιά εκπέμπουν SOS

Τα εισιτήρια είναι η μία παράμετρος του θέματος. Ταυτόχρονα, οι εφοπλιστές, αποθρασυμένοι, έχουν φτάσει να κουρελιάζουν ακόμα και αυτό το επαίσχυντο θεσμικό πλαίσιο. Τη 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, που προβλέπεται και επιβλήθηκε από τους ίδιους τους ναυτεργάτες, οι εφοπλιστές την έχουν κάνει κουρέλι σε συμπαιγνία τόσο πριν με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσο και σήμερα με την κυβέρνηση της ΝΔ. Δένουν παράνομα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά λίγα μέτρα μακριά από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και το ΥΕΝ, χωρίς να τους ενοχλεί κανείς. Αποτέλεσμα, για παράδειγμα, το χειμώνα που πέρασε, νησιά των Κυκλάδων, όπως Θηρασιά, Ιος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Ανάφη και Αμοργός, να βλέπουν πλοίο σπανίως και να απειλούνται με οικονομική καταστροφή.

Ανάλογα, οι Φούρνοι επικοινωνούν με τα γύρω νησιά μόνο με καΐκια, η νότια Ικαρία δεν έχει καράβι, από την Σαντορίνη ακόμα και σήμερα όσοι θέλουν να πάνε στην έδρα, την πρωτεύουσα του νομού, τη Σύρο, πρέπει πρώτα να έρχονται Πειραιά και το αντίστροφο, με κόστος που φτάνει «πήγαινε - έλα» και τα 200 ευρώ! Ομως, πέρα από τον αποκλεισμό, οι εφοπλιστές απασχολούν με καθεστώς μαύρης εργασίας τους ναυτεργάτες για να εκτελέσουν επισκευαστικές εργασίες των πλοίων. Σωρεία καταγγελιών από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν σταλεί για τα ακτοπλοϊκά πλοία, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτά του εφοπλιστή Αγούδημου.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ