Κυριακή 30 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
Από μέρα σε μέρα
Τι έχουν τα έρμα και εκτροχιάζονται

Παπαγεωργίου Βασίλης

Θυμόσαστε τον πρόσφατο εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας «ιντερσίτι» έξω από το σταθμό της Λάρισας, με τους 26 τραυματίες; Μάλιστα. Θα θυμόσαστε, επίσης, ότι τα τελευταία χρόνια, οι εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών και οι συγκρούσεις τρένων του ΟΣΕ... δίνουν και παίρνουν. Αν τώρα εύλογα αναρωτιέστε τι συμβαίνει στον Οργανισμό και όλο πληθαίνουν τα σιδηροδρομικά ατυχήματα, κυβέρνηση και διοίκηση έχουν «προκάτ» απάντηση: Ολα - μα όλα - τα ατυχήματα οφείλονται σε «ανθρώπινα λάθη». Και τι σημαίνει «ανθρώπινο λάθος»; Σημαίνει ότι φταίνε είτε οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ που εκτέλεσαν «πλημμελώς» τα καθήκοντά τους, είτε φταίνε οι οδηγοί που «παραβίασαν» τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Και στην τελευταία περίπτωση με τον εκτροχιασμό του «ιντερσίτι» στη Λάρισα, η Επιτροπή Διερεύνησης Συμβάντος του ΟΣΕ, αποφάνθηκε ότι φταίνε δύο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν ...ενοχοποιηθεί προκαταβολικώς από τους αρμοδίους του Οργανισμού.

Μάλιστα, λοιπόν. Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης και του ΟΣΕ μάς ενημερώνουν ότι για τα «κακώς κείμενα» στον Οργανισμό, φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από τους ίδιους που εφαρμόζουν την πολιτική που «παράγει» σιδηροδρομικά ατυχήματα και πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες του «ανθρώπινου λάθους». Τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι: Πλημμελή μέτρα για τη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας. Δραματική μείωση του προσωπικού, με ταυτόχρονη εντατικοποίηση της εργασίας. Καταστρατήγηση - με διάφορες εγκυκλίους - των Γενικών Κανονισμών Κίνησης. Παραβίαση των δρομολογιακών χρόνων και κατ' επέκταση των ορίων ταχύτητας κλπ.

Αυτές είναι οι βασικές αιτίες πρόκλησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Και την αλήθεια αυτή τη γνωρίζουν πολύ καλά οι κυβερνώντες και η διοίκηση του ΟΣΕ. Αλλο αν προβάλλουν τη θεωρία του «ανθρώπινου λάθους», για να συγκαλύψουν τις δικές τους εγκληματικές ευθύνες.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org