Κυριακή 23 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Συνδέοντας την Τέχνη με τη Ζωή

«Οκτώβρης», του Σεργκέι Αϊζενστάιν
«Οκτώβρης», του Σεργκέι Αϊζενστάιν
«Το αφιέρωμα έρχεται σε μια εποχή που τα σούπερ - μάρκετ της Τέχνης και του Πολιτισμού προσφέρουν ανεμπόδιστα στους πελάτες τους έτοιμα τα προϊόντα της σύγχρονης απρόσωπης μαζικής βιομηχανοποιημένης κουλτούρας», τονίζει ο Κώστας Σταματόπουλος.

«Το ζητούμενο από αυτές τις εκδηλώσεις είναι να μαθαίνουμε από αυτούς τους μπολσεβίκους καλλιτέχνες, να διδαχτούμε από το παράδειγμά τους και να παλέψουμε με τη σειρά μας για ένα μέτωπο αντίστασης και από την τέχνη πλάι στον εργαζόμενο λαό. Αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει τέχνη στην υπηρεσία του λαού. Πρέπει το ζήτημα αυτό να γίνει στοιχείο μαζικής διεκδίκησης από το λαϊκό κίνημα.

Το ντοκιμαντέρ για τη συνεισφορά της Επανάστασης στη γένεση του παγκόσμιου κινηματογράφου περιγράφει την πρώτη περίοδο του σοβιετικού σινεμά και τον αντίκτυπο που είχε παγκοσμίως. Την πτώση μιας κοσμοθεωρίας και την αντικατάστασή της από μιαν άλλη, επαναστατική, που ώθησε τους κινηματογραφιστές, και γενικά τους διανοούμενους, να αντιμετωπίσουν την τέχνη τους και τον κόσμο με μια ανατρεπτική, ματιά, προσπαθώντας να συνδέσουν την τέχνη με τη ζωή.

Την εποχή που ξεσπά η Επανάσταση, ο κινηματογράφος βρίσκεται ακόμη μακριά από την καλλιτεχνική του αναζήτηση, καθώς η δυνατότητα του καλλιτέχνη να εκφραστεί εξαρτάται άμεσα από τις συνθήκες της παραγωγής, που με τη βιομηχανική της οργάνωση και το εμπορικό, κερδοσκοπικό κίνητρό της, επιδιώκει πάντα να τυποποιήσει την αισθητική, να περιορίσει και τελικά να ποδηγετήσει την καλλιτεχνική έκφραση. Ο κινηματογράφος σαν Τέχνη ωριμάζει και αναπτύσσεται με την εδραίωση της Επανάστασης. Γνωρίζοντας ότι τη μεγάλη περιπέτεια του παγκόσμιου κινηματογράφου ως επιστήμη, ως τέχνη και ως κοινωνικό αγαθό, την οφείλουμε εν πολλοίς σε αυτούς τους πρώτους Σοβιετικούς κινηματογραφιστές, σε αυτούς τους επαναστάτες καλλιτέχνες οι οποίοι οικοδόμησαν μια κινηματογραφία που υπήρξε επιβλητική και πρωτοποριακή για την παγκόσμια εξέλιξη της τέχνης των κινούμενων εικόνων, τους τιμούμε και φωνάζουμε ότι ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ!!!».


«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή», σε σκηνοθεσία Ντζίγκα Βερτόφ
«Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή», σε σκηνοθεσία Ντζίγκα Βερτόφ

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ