Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ρίχνει λιμάνια και εργάτες στα νύχια των πολυεθνικών

Τα αντιδραστικά σχέδια - σε συνέχεια της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ - σε βάρος των εργαζομένων και του λαού, παρουσίασε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Η ΝΔ τελειώνει αυτό που ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ: Παραδίδει τις θαλάσσιες πύλες της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο

Eurokinissi

Η ΝΔ τελειώνει αυτό που ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ: Παραδίδει τις θαλάσσιες πύλες της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο
Την τελευταία φάση της προετοιμασίας για την «εισβολή» των μονοπωλιακών ομίλων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση της ΝΔ. Πατώντας στο δρόμο που της άνοιξε το ΠΑΣΟΚ, το οποίο διέπραξε την πρώτη φάση του «εγκλήματος» και μετέτρεψε τους Οργανισμούς των δύο λιμανιών σε Ανώνυμες Εταιρίες, η κυβέρνηση, με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια, αρχίζοντας με την παράδοση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, που είναι και οι μοναδικοί της Ελλάδας.

Τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης παρουσίασε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Οπως δήλωσε, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Γενάρη θα έχουν δημοσιοποιηθεί οι προκηρύξεις των διεθνών δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών για τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ, ενώ μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2008 «θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το όλο εγχείρημα» των παραχωρήσεων.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση επιταχύνει τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις για τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Θυσιάζοντας τις ανάγκες των εργαζομένων και όλων των ανθρώπων του μόχθου στην αύξηση της κερδοφορίας των μονοπωλίων, επιχειρεί να παραδώσει στον πλήρη έλεγχο των πολυεθνικών επιχειρήσεων των συνδυασμένων μεταφορών - τους «παγκόσμιους διαχειριστές» όπως τις χαρακτήρισε ο Γ. Βουλγαράκης - τις πύλες της Ελλάδας. Δηλαδή το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο, με δραματικές επιπτώσεις τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους των λιμανιών, τους μικροεπαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όσο και για τις τελικές τιμές των προϊόντων των καταναλωτών, δηλαδή το τραπέζι της εργατικής λαϊκής οικογένειας.

Τα κυβερνητικά σχέδια

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις χτεσινές εξαγγελίες του υπουργού:

  • Παραχωρούνται για πάνω από 30 χρόνια ο Προβλήτας ΙΙ του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ολόκληρο το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που υπάρχει και λειτουργεί αυτή τη στιγμή. Ο ΟΛΠ, όπως αναφέρεται, θα δραστηριοποιείται στον Προβλήτα Ι, ο οποίος όμως δεν υπάρχει και προγραμματίζεται να διαμορφωθεί στο μέλλον.
  • Στον ΟΛΘ παραχωρείται ολόκληρος ο ΣΕΜΠΟ όπως έχει.
  • Οι εργαζόμενοι των δύο Οργανισμών «έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν», όπως αναφέρεται, «την εθελούσια έξοδο, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση» και «τη μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα».
  • Ειδικά οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν επιλέξουν ή «δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις» μπορούν «να συνεχίσουν την εργασία τους, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς, στον Προβλήτα Ι που παραμένει στον ΟΛΠ», δηλαδή στον ανύπαρκτο! Γίνεται σαφές ότι η ιστορία με τον Προβλήτα Ι είναι ένα κυβερνητικό «τρικ» για να αποπροσανατολιστούν οι εργαζόμενοι από το γεγονός ότι βρίσκονται υπό διωγμό και ότι το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά παραδίδεται «καθαρό» από προσωπικό και εργασιακά δικαιώματα, ώστε να μπορεί ο ιδιώτης εύκολα πια να το μετατρέψει σε εργασιακό γκέτο.
  • Οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ που επίσης δεν επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω «λύσεις» «εξασφαλίζουν υποχρεωτικώς την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα».

Ο υπουργός αρνήθηκε να διευκρινίσει για «ποιο εργασιακό καθεστώς» κάνει λόγο, με δεδομένο ότι ο μισθός των νεοπροσλαμβανόμενων, σύμφωνα με υπουργική απόφαση που «πέρασε» το περασμένο καλοκαίρι, δεν καθορίζεται από τη Συλλογική Σύμβαση του κλάδου, αλλά από τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Αναγκαιότητα η διέξοδος που προτείνει το ΚΚΕ

Οι χτεσινές εξελίξεις στο μέτωπο της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών επιβεβαιώνουν πλήρως τις προειδοποιήσεις του ΚΚΕ, όπως αυτές κατατέθηκαν και στην ημερίδα που διοργάνωσε στις 5 Δεκέμβρη η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ, όπου παρουσιάστηκε η πρόταση διεξόδου του Κόμματος.

Το ΚΚΕ ξεκαθαρίζει ότι οι στρατηγικοί τομείς της ναυτιλίας, της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και τα λιμάνια θα λειτουργούν προς όφελος των εργαζομένων μόνο στο πλαίσιο της Λαϊκής Εξουσίας και Οικονομίας, με κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής.

Σε αυτό το πλαίσιο θα συγκροτηθούν Ενιαίοι - Εθνικοί Φορείς στη ναυπηγοεπισκευή, στην ακτοπλοΐα, στα λιμάνια, που θα λειτουργούν και θα αναπτύσσονται για τη λαϊκή ευημερία. Το ΚΚΕ δουλεύει για τη σφυρηλάτηση της ταξικής ενότητας της εργατικής τάξης με τα λαϊκά στρώματα για να οικοδομηθεί η λαϊκή συμμαχία, το Αντιμονοπωλιακό Αντιιμπεριαλιστικό Δημοκρατικό Μέτωπο Πάλης που θα διεκδικήσει τη Λαϊκή Εξουσία, η οποία και θα έχει τη δύναμη να επιβάλει αυτές τις ριζικές αλλαγές που απαιτούνται.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαιτεί ΣΣΕ με κριτήριο τις ανάγκες των εργαζομένων(2020-06-24 00:00:00.0)
Τα μονοπώλια επελαύνουν η ΟΜΥΛΕ σιγοντάρει(2013-06-22 00:00:00.0)
Λιμάνια για ανάπτυξη σε όφελος των λαϊκών συμφερόντων(2009-10-18 00:00:00.0)
«Βήματα προς το μέλλον» της κερδοφορίας(2008-01-16 00:00:00.0)
Διά ροπάλου τα λιμάνια στις πολυεθνικές(2006-11-11 00:00:00.0)
Ολοκληρώνεται το έγκλημα(2000-07-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ