Παρασκευή 23 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Ο πολιτισμός της βαρβαρότητας

Του Αντρέα Πετρουλάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Του Αντρέα Πετρουλάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Οταν ξεκίναγε η επέμβαση στη Γιουγκοσλαβία, λίγοι είχαν παρατηρήσει ότι τα τανκς της δύναμης που πέρναγε από την Ελλάδα - για να πάει, έλεγαν τότε, να προσφέρει ανθρωπιστική βοήθεια - έγραφαν πάνω τους «KFOR» που σήμαινε «δύναμη Κοσσόβου». Σήμερα είναι ευρέως γνωστό ότι η KFOR στήθηκε καιρό πριν από την επέμβαση, με αποστολή τη φύλαξη του διαβαλκανικού αγωγού AMBO (Albania, Macedonia, Bulgaria Oil). Το γνώριζαν από τότε κι όσοι οργάνωναν τα συλλαλητήρια για το «όνομα», όπως το γνωρίζουν και σήμερα όσοι επιμένουν να αποσυνδέουν την ΠΓΔΜ από το Κόσσοβο. Και τότε και τώρα - στο πεδίο που άφησε ανοιχτό η επικράτηση της αντεπανάστασης - κρίσιμη ήταν και παραμένει η επισήμανση του ΚΚΕ για την ανάγκη αντιιμπεριαλιστικού μετώπου. Η επιλογή ιμπεριαλιστή και τότε και τώρα παραμένει επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα, κι εδώ και στην ΠΓΔΜ και στο Κόσσοβο.

Πάμε γι' άλλα: Η κυβέρνηση δεν κρύβει λόγια: Θα βάλω, λέει, χέρι στο 10% των αποθεματικών του ταμείου των δημοσιογράφων. Ο δημοσιογράφος που εκτιμά ότι αυτό το 10% είναι «μόλις», δηλαδή, λίγο, με ποιανού το μέρος είναι; Απ' όταν στήθηκαν με σκληρούς αγώνες των εργατών τα ασφαλιστικά ταμεία, η αρπαγή είναι μόνιμη και ο άρπαγας πάντα στην πλευρά της εργοδοσίας και του κράτους της. Ποιος μπορεί σήμερα να ζητά κάτι λιγότερο απ' το να πληρώσουν αυτοί που αρπάζουν τον ιδρώτα των εργατών;

Καθώς εξελίσσεται η τηλεοπτική επιχείρηση της αστυνομίας στα Ζωνιανά, λίγοι τολμούν να πουν και μια κουβέντα της προκοπής. Οπως αυτός που μαρτυρά το καθημερινό: «στο καφενείο μου ζητούν να τους διαβάσω την εφημερίδα»! Το 2007, «αυτοί που αρπάζουν το φαΐ απ' το τραπέζι», θεωρούν αυτονόητο να υπάρχουν αναλφάβητοι σ' έναν τόπο με περισσότερα από 3.500 χρόνια πολιτισμό. Δείχνουν τη μαφία που οι ίδιοι δημιούργησαν σ' έναν τόπο που οι ίδιοι τον έκαναν πρόσφορο να χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα «παραβατικότητας», για να περάσουν σ' όλη την κοινωνία το μήνυμα ότι υπεράνω όλων είναι ο νόμος και η τάξη. Ποιας τάξης «ο νόμος και η τάξη»;

Η μαφία δεν εκφράζει μια ψυχολογική κατάσταση («παραβατικότητα») αλλά έναν από τους τρόπους πρωταρχικής συσσώρευσης κεφαλαίου, για να μπορεί να κυκλοφορεί και να αυξάνεται στη συνέχεια μέσα από τη νόμιμη εκμετάλλευση γης και ανθρώπων. Ανάμεσα στον Ρότσιλντ που στη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου έκανε το πρώτο του κομπόδεμα ληστεύοντας τις αποθήκες του στρατού και τους σημερινούς λήσταρχους δεν υπάρχει καμία διαφορά. Οι Ρότσιλντ έγιναν κράτος, το αυτό επιδιώκουν και οι σημερινοί. Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός έχει και θύματα.

Στα Ζωνιανά δε μαζεύτηκαν ξάφνου όλοι οι παράνομοι του κόσμου. Ενα πείραμα εξελίσσεται εκεί. Οι παπαγάλοι της ασφάλειας το επαναλαμβάνουν: οι επιχειρήσεις στα Ζωνιανά πρέπει να επεκταθούν και σε άλλες εστίες «παραβατικότητας» και δεν εννοούν βέβαια, τις φυτείες στη Δράμα δίπλα στην παλιά αμερικάνικη βάση. Ασε που εκεί λόγω Κοσσόβου οι καλλιέργειες... καλαμποκιού αναμένεται να αυξηθούν.

Ασχετο: στο Κουκάκι λειτουργούσε το '80 ένας σύλλογος που ονομαζόταν «0,56», ακριβώς για να καταγγελθεί το ποσοστό που έδινε η κυβέρνηση στον πολιτισμό. Για τους αστυνόμους της εποχής τα παιδιά του «0,56» ήταν ταραξίες. Οι αστυνόμοι αυξήθηκαν. Το 0,56 επανήλθε ως ποσοστό του προϋπολογισμού για τον πολιτισμό.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ