Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«EUROBALKER 10»
Μήνυση και προκαταρκτική έρευνα

Τη μήνυση κατέθεσαν νομάρχες και δήμαρχοι της περιοχής, ενώ ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών κ. Καράμπελας έδωσε παραγγελία στην Εισαγγελία Χαλκίδας για τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας

Προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης
Προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης
ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Συνεχίζονται για πέμπτη μέρα, σήμερα, οι προσπάθειες για τον περιορισμό της ρύπανσης και τον καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής και των ακτών του Νότιου Ευβοϊκού σε Βοιωτία, Αττική και Εύβοια, που έχουν πληγεί από τη ρύπανση εξαιτίας της διαρροής πετρελαίου από το βυθισμένο φορτηγό πλοίο «EUROBALKER 10» στον όρμο Λευκαντί της Εύβοιας.

Σύμφωνα με υπολογισμούς πάνω από 300 τόνοι πετρελαίου - σε σύνολο 700 τόνων που υπήρχαν στις δεξαμενές του πλοίου - είχαν διαρρεύσει στη θάλασσα μέχρι προχτές που οι δύτες κατάφεραν να στεγανοποιήσουν κατά 95% τον πετρελαιαγωγό του πλοίου, ενώ την ίδια μέρα άρχισαν και οι εντατικές προσπάθειες των δυνάμεων που συμμετέχουν, με δυο ειδικά πλοία καθαρισμού και άλλα πλωτά μέσα.

Χτες το πρωί, οι νομάρχες Εύβοιας και Βοιωτίας μαζί με τους δημάρχους Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Αυλίδας και Ληλαντίων παρουσιάστηκαν στον εισαγγελέα Χαλκίδας και κατέθεσαν μήνυση - επιφυλάσσονται για κατάθεση αγωγής και αποζημίωσης ύψους ενός δισ. δραχμών για τον κάθε ένα εκ των μηνυτών που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος της περιοχής - κατά των υπευθύνων της εταιρίας «Τσιμέντα Χαλκίδας» και της πλοιοκτήτριας του «EUROBALKER 10».

Παράλληλα, ο ποϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών κ. Καράμπελας έδωσε παραγγελία στην Εισαγγελία Χαλκίδας για τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας από εσαγγελικό λειτουργό για τη ρύπανση.

«Η οικολογική καταστροφή η οποία επήλθε στην όλη περιοχή του Νότιου Ευβοϊκού, τονίζεται στη μήνυση που κατέθεσαν οι νομάρχες και οι δήμαρχοι, είναι ανυπολόγιστη, χωρίς ακόμη να έχει εκτιμηθεί οριστικά το μέγεθός της, αφού η παρουσία και άλλων ποσοτήτων πετρελαίου και του τσιμέντου στο βυθισθέν πλοίο αποτελούν ανεξέλεγκτη πηγή κινδύνου και για το μέλλον...».

«Οι υπεύθυνοι της φόρτωσης του πλοίου, επισημαίνεται σε άλλο σημείο της μήνυσης, παρέβησαν τις διατάξεις του ΠΔ 55 της 11/20-3-98 "Προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος" και του Ν. 1650/16-10-1986 "Για την προστασία του περιβάλλοντος", αφού με παράνομες πράξεις και παραλείψεις τους προκάλεσαν ρύπανση τεράστιας, μορφής με απρόβλεπτες συνέπειες για το περιβάλλον».

Παράλληλα οι «έξι» απαιτούν άμεσα και σε μόνιμη βάση το σταμάτημα της φόρτωσης τσιμέντου στη μέση του Ευβοϊκού και τη μετακίνηση της πλωτής αποθήκης των «Τσιμέντων Χαλκίδας». Ζητούν από το ΥΕΝ να προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε η πλοιοκτήτρια εταιρία να προβεί στην ανέλκυση του ναυαγίου και το ΥΕΝ να λάβει όλα τα μέτρα για ταχεία απορρύπανση της θάλασσας και των ακτών.

Βέβαια, κανένας κάτοικος της περιοχής, δεν μπορεί να διανοηθεί την πλήρη αποκατάσταση της, ήδη, βεβαρημένης με βιομηχανικά και τοξικά απόβλητα θαλάσσιας περιοχής, γιατί γνωρίζουν από «πρώτο χέρι» ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να έρθει σε ρήξη με τα συμφέροντα του κεφαλαίου και των βιομηχάνων που έχουν καταντήσει τον κλειστό κόλπο, χαβούζα. Γι' αυτό και μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο περιβαλλοντικής αναβάθμισης και κανένας έλεγχος δεν ασκείται. Ακόμα ούτε το αντιπεριβαλλοντικό σλόγκαν της η κυβέρνηση «ο ρυπαίνων πληρώνει», δεν εφαρμόζει. Ο,τι θέλει ο «Σύνδεσμος Βιομηχάνων Οινοφύτων» είναι εντολή για την κυβέρνηση των «εκσυγχρονιστών».

Τέλος, από τη μέχρι τώρα πορεία των ερευνών και των ανακρίσεων για τα αίτια που προκάλεσαν το ναυάγιο, προσανατολίζονται σε τρεις εκδοχές, σύμφωνα με πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει ο «Ρ». Η πρώτη αφορά τη διερεύνηση του παρελθόντος του 26χρονου πλοίου. Λέγεται ότι είχε προσαράξει παλιότερα. Η δεύτερη εκδοχή αφορά την παλαιότητα και αντοχή του πλοίου σε σχέση και με τα σοβαρά προβλήματα σταθερότητας και αντοχής των τοιχωμάτων και την απαγόρευση απόπλου που είχε επιβληθεί στις 19 Απρίλη. Και τέλος το είδος της επισκευής που έγινε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ